Projekt, ki so ga zagnali pred nekaj meseci, poteka v treh ločenih fazah. Najprej so z visokotehnološkimi skenerji izdelali natančno digitalno različico kipa, sledilo je tiskanje posameznih delov s tridimenzionalnim tiskalnikom, ki so jih sestavili v celoto. Skupina restavratorjev pa ga zdaj še izpopolnjuje.
Pomemben je vsak detajl
Da bi zagotovili kar največjo natančnost vseh podrobnosti skulpture, so raziskovalci z univerze v Firencah sodelovali z multinacionalko Hexagon, ki ima sedež na Švedskem. Skupaj so skenirali kip z uporabo sledilnika v kombinaciji z laserjem. Nato so tehniki s projektorjem osvetlili površino in zajeli vse podrobnosti z dvema kamerama visoke ločljivosti.
"Glede na to, da gre za pilotni projekt oziroma pilotni model, je izziv s kemijo, fiziko in trdim delom združiti ves ta material, vso to tehnologijo, saj so naše oči in roke vedno pod pritiskom," je za portal Euronews povedala vodja skupine restavratorjev pri tem projektu Nicola Salvioli.
Kako kopiji vdahniti dušo?
V majhni delavnici v središču Firenc s svojo ekipo skrbi za končne posege na natisnjenem materialu, tako da bo končni izdelek videti res pristno – vključno z vsemi razpokami, madeži, odrgninami, bolj ali manj gladkimi deli Michelangelovega Davida. "Na ta način vdahnemo dušo tistemu, kar je v resnici kopija, ki se je iz digitalnega preoblikovala v fizično snov," je še dejala Nicola Savioli.
Tako rekoč Davidov identični dvojček bo svetu predstavljen na Expoju oktobra letos. "Na Expo v Dubaj ga bomo poslali kot sla. Pokazal nam bo, kako naprej v tem obdobju, izvirnik pa bo za vselej ostal tukaj," je dodala Cecilie Hollberg, direktorica firenške Gallerie dell'Accademia, kjer hranijo izvirnik, ki ga je Michelangelo Buonarroti ustvaril med letoma 1501 in 1504.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje