Zaradi močnega naliva in razmočene steze so večkrat prestavili start dirke, ki bi se morala začeti ob 15. uri. Foto: Reuters
Zaradi močnega naliva in razmočene steze so večkrat prestavili start dirke, ki bi se morala začeti ob 15. uri. Foto: Reuters

Z zmago je Verstappen na drugem mestu skupnega seštevka za vodilnim Lewisom Hamiltonom stopil zaostanek na vsega tri točke. Dirko je kot drugi končal George Russell (Williams) in osvojil prve stopničke v karieri! Hamilton je bil tretji.

George Russell je dočakal svoj trenutek: prvič se je uvrstil na oder za zmagovalce v formuli ena. To so bile za Williams prve stopničke po letu 2017 (3. mesto Lancea Strolla v Bakuju). Foto: Reuters
George Russell je dočakal svoj trenutek: prvič se je uvrstil na oder za zmagovalce v formuli ena. To so bile za Williams prve stopničke po letu 2017 (3. mesto Lancea Strolla v Bakuju). Foto: Reuters

Že pred začetkom belgijske dirke se je iz boja izločil Sergio Perez, ki je na poti na start na razmočeni stezi razbil svoj dirkalnik. Tudi sicer je bil start zaradi močnega naliva in poplavljene steze prestavljen za dobrih 20 minut, dirka se je začela za varnostnim avtomobilom.

Dirkači so za njim odpeljali nekaj krogov, po katerih se je vodstvo odločilo, da belgijsko preizkušnjo prekine in počaka na ugodnejše razmere. Številni dirkači so po radijski zvezi svojim moštvom bentili nad zelo slabo vidljivostjo in slabim oprijemom na stezi.

Edini, ki je bil prepričan, da razmere niso tako slabe, je bil Verstappen. Res pa je, da je vozil na čelu kolone, kjer je bila vidljivost precej boljša.

Nadaljevanje dirke več kot tri ure pozneje
Začelo se je dolgo čakanje na zeleno luč vodstva dirke, ki je nenehno pregledovalo vremensko napoved. Ta ni bila obetavna, radarska slika je kazala obilno deževje v naslednjih urah, nekaj časa je celo kazalo, da utegnejo VN Belgije preprosto odpovedati. Vseeno se je prezeblim in premočenim gledalcem ob progi nasmehnila sreča, ko se je vodstvo odločilo, da bo dirko nadaljevalo ob 18.17 – več kot tri ure po prvotnem začetku.

Razmere za dirkanje so bile preprosto nesprejemljive. Na progi je bilo preveč stoječe vode, možnosti za zdrse in hude nesreče so bile (pre)velike. Foto: Reuters
Razmere za dirkanje so bile preprosto nesprejemljive. Na progi je bilo preveč stoječe vode, možnosti za zdrse in hude nesreče so bile (pre)velike. Foto: Reuters

Dva kroga za varnostnim avtomobilom dovolj za razvrstitev
Namen je bil jasen: za polovično delitev točk je bilo po pravilih nujno, da vodilni dirkač odpelje vsaj dva kroga oziroma manj kot 75 odstotkov dirke. Dirkači so to tudi storili, nato pa je bila dirka znova prekinjena. Dirkalniki so se vrnili v bokse do nadaljnjega. V več ur trajajoči farsi so najhitrejši krog (3:18,016) dodelili Nikiti Mazepinu (Haas), ki pa ni prejel polovice točke, saj ni bil uvrščen v najboljšo deseterico.

Dirko so pravilno odpovedali
Ljubitelji kraljice motošporta so, razumljivo, razočarani. Spa-Francorchamps vsako leto predstavlja enega izmed vrhuncev sezone, po razburljivih kvalifikacijah so si obetali vrhunsko nedeljsko dirko, a narava je, žal, pokazala zobe. Družbena omrežja so preplavili zasmehovalni komentarji, veliko je bilo govora, da so včasih legende tega športa dirkale v vseh mogočih razmerah in da niso prekinjali dirk zaradi dežja, a to še zdaleč ni res. Morda bi dirko izpeljali, če bi bili na dirkališču, kjer so zelo široka izletna območja. V Spa-Francorchampsu, ki je v preteklosti zahteval že veliko smrtnih žrtev, pa teh ni. Zaščitne ograde so ves čas zelo blizu proge, še posebej nevaren je zloglasni sklop zavojev Raidillon-Eau Rouge, kjer je navsezadnje v sobotnih kvalifikacijah Lando Norris doživel hudo nesrečo.

Si vodstvo dirke želi tvegati novo hudo nesrečo ali celo kaj hujšega? Ne. Zgodovina je najboljša učiteljica. Navsezadnje je spomin na VN Japonske 2014 in hudo nesrečo Julesa Bianchija še kako živ. Zatorej je bila prekinitev in poznejša odpoved dirke povsem logična in pravilna odločitev.

Odpovedali VN Belgije zaradi dežja, zmaga Verstappnu

Dirka za VN Belgije, Spa-Francorchamps

#DirkačMoštvoČas
1Max VerstappenRed Bull-
2George RussellWilliams-
3Lewis HamiltonMercedes-
4Daniel RicciardoMcLaren-
5Sebastian VettelAston Martin-
6Pierre GaslyAlphaTauri-
7Esteban OconAlpine-
8Charles LeclercFerrari-
9Nicholas LatifiWilliams-
10Carlos Sainz ml.Ferrari-
11Fernando AlonsoAlpine-
12Valtteri BottasMercedes-
13Antonio GiovinazziAlfa Romeo-
14Lando NorrisMcLaren-
15Juki CunodaAlphaTauri-
16Mick SchumacherHaas-
17Nikita MazepinHaas-
18Lance StrollAston Martin-
19Kimi RäikkönenAlfa Romeo-
20Sergio PerezRed Bull-
Odstop: /
Najhitrejši krog: Nikita Mazepin (3:18,016)

Skupni vrstni red 2021, dirkači (12/23):

#DirkačMoštvoTočke
1Lewis HamiltonMercedes202,5 (3)
2Max VerstappenRed Bull199,5 (3)
3Lando NorrisMcLaren113
4Valtteri BottasMercedes108 (2)
5Sergio PerezRed Bull104 (1)
6Carlos Sainz ml.Ferrari83,5
7Charles Leclerc Ferrari82
8Daniel RicciardoMcLaren56
9Pierre GaslyAlphaTauri54 (1)
10Esteban OconAlpine42
11Fernando AlonsoAlpine38
12Sebastian VettelAston Martin35
13Juki CunodaAlphaTauri18
14Lance StrollAston Martin18
15George RussellWilliams13
16Nicholas LatifiWilliams7
17Kimi RäikkönenAlfa Romeo2
18Antonio GiovinazziAlfa Romeo1
19Mick SchumacherHaas0
20Nikita MazepinHaas0

Opomba: V oklepajih je število dodatnih točk za najhitrejši krog.


Skupni vrstni red 2021, konstruktorji (12/23):

#MoštvoDirkaška zasedbaTočke
1MercedesHamilton, Bottas310
2Red BullVerstappen, Perez303
3McLarenNorris, Ricciardo169
4FerrariLeclerc, Sainz ml.165
5AlpineAlonso, Ocon80
6AlphaTauriGasly, Cunoda72
7Aston MartinVettel, Stroll53
8WilliamsRussell, Latifi20
9Alfa RomeoRäikkönen, Giovinazzi3
10HaasSchumacher, Mazepin0