"Linhartovo srečanje je znova zaživelo na odru Kulturnega doma Postojna. Ustvarjalske skupine iz sedmih tekmovalnih predstav so se srečale s publiko in s strokovno žirijo festivala. 59. Linhartovo srečanje je tako pri sodelujočih kot obiskovalcih potrdilo vsem znano dejstvo, da se gledališče lahko dogaja samo v živem stiku med igralci in publiko. Zato je zdaj na vseh nas, ki smo vpeti v ljubiteljsko gledališče, da spet zagrizemo v tematike, ki nas zanimajo in najdemo načine, da v obliki gledaliških predstav najdejo svoje mesto na odrih po Sloveniji," je ob tem povedal Jan Pirnat, producent za gledališko in lutkovno dejavnost pri JSKD-ju in vodja festivala.
Predstave je ocenjevala strokovna žirija v sestavi Marijana Brecelj, gledališka in filmska igralka, Zala Dobovšek, dramaturginja, ter Tatjana Peršuh, gledališka režiserka. Matička za najboljšo predstavo v celoti je komisija podelila predstavi Antigona v New Yorku. Matičke so prejeli še igralci iz te predstave, to so Jan Bertoncelj za vlogo Policista ter Bojan Trampuš in Matej Čujovič za igralski dvojec v vlogah Saše in Bouhce. Dvojnega matička sta prejela tudi Sašo Dudič in Gregor Robič za igralski dvojec v predstavi Fetiš na puter v izvedbi Gledališča Toneta Čufarja Jesenice.
Žirija je podelila še tri posebna priznanja, dve od teh so prejeli ustvarjalci Gledališča Toneta Čufarja Jesenice, in sicer predstava Vozi Miško za ansambelsko usklajenost, ter Nika Brgant, Sašo Dudič in Gregor Robič za avtorski pristop za predstavo Fetiš na puter. Priznanje je dobila tudi Petra Krančan za vlogo Anite v predstavi Antigona v New Yorku.
Linhartovo srečanje je organiziral Javni sklad RS za kulturne dejavnosti (JSKD) v sodelovanju z občino Postojna, in kot so sporočili, so si obiskovalci v tekmovalnem programu ogledali sedem predstav, ki jih je selektor, režiser Miha Golob, izbral izmed skupno dvaintridesetih prijavljenih. Kot je povedal selektor, si prav vse skupine zaslužijo priznanje, da so neutrudno ustvarjale tudi v času omejitev, ob tem pa je poudaril neizprosno dejstvo današnjih razmer, da bodo izbrane, pa tudi neizbrane predstave dosegle bistveno manjši krog gledalcev kot običajno.
Ker lani zaradi epidemije organizator Linhartovega srečanja ni mogel izpeljati, so tako sodelujoči igralski ansambli kot občinstvo z veliko naklonjenostjo doživeli ponovno srečanje v živo, z igralci na odru in gledalci v avditoriju, so sporočili iz JSKD-ja.
Prepričale so predstave s čistim in jasnim sporočilom
"Predstave, ki so nas najbolj nagovorile, so predstave s čistim in jasnim sporočilom in izvedbo in so tudi prejele priznanja in matičke za svoje dosežke. Hvala in čestitam," pa je povedala Marijana Brecelj.
Največ nagrad predstavi Antigona v New Yorku
Žirija je iz nabora dodelanih in celovitih predstav kot najboljšo prepoznala Antigono v New Yorku Janusza Glowackega v izvedbi in produkciji Loškega odra iz Škofje Loke, ki "tudi po tridesetih letih od njenega nastanka izvrstno ujame aktualnost te drame. Adut uprizoritve je med drugim njena dramaturška večplastnost, saj vzporedno problematizira aktualna družbenopolitična vprašanja o socialni izključenosti manjšin in nasilja, sočasno pa razkriva tudi skrajno intimne in temeljne postulate človekove eksistence," je poudarila žirija. Isti predstavi gre tudi matiček za moško vlogo, ki ga je prejel Jan Bertoncelj za upodobitev lika Policista. "Njegova vizualna uniformiranost in izčiščena dikcija sta predirljivi in surovi, a vendar nadvse verjetni," je zapisala žirija.
Igralski presežek sta v Antigoni v New Yorku po mnenju žirije prikazala tudi Bojan Trampuš in Matej Čujovič, ki sta si priigrala matička za igralski dvojec za vlogi dveh newyorških brezdomcev Saše in Bouhce, ki sta kot karakterja kot dan in noč, a ravno v tej raznolikosti najdeta impulz za igralsko prepletanje in dopolnjevanje. Vlogi sta ustvarila z navidezno lahkotnostjo, ki pa jo poganja izjemno natančna in premišljena notranja razčlenjenost zapletenih psiholoških stanj.
Posebno priznanje za Anito v podobi Petre Krančan
Poleg matičkov je žirija podelila še posebna priznanja, Petra Krančan ga je prejela za vlogo Anite v Antigoni v New Yorku v izvedbi Loškega odra Škofja Loka, za upodobitev pretresljive podobe brezdomke, ki se spopada z neizprosnostjo newyorškega "nevidnega" vsakdana. Drugi dve priznanji sta šli v roke ustvarjalcem Gledališča Toneta Čufarja Jesenice, predstava Vozi Miško za ansambelsko usklajenost, "saj številna odrska zasedba v uprizoritvi ves čas ohranja in nadgrajuje čvrsto medsebojno dinamiko in premišljen čut za kolektivnost." Žirija pa je nagradila tudi ustvarjalce predstave Fetiš na puter istega gledališkega ansambla, saj je ocenila, da je kolektiv treh avtorjev izvirnega besedila Fetiš na puter, to so Nika Brgant, Sašo Dudič in Gregor Robič, ustvaril tekočo, psihološko prepričljivo in razgibano odrsko predlogo o nenavadni situaciji, ki jo povzroči večurna ujetost dveh likov v pokvarjenem dvigalu.
Na festivalu so podelili tudi Linhartove listine in Linhartove plakete za leti 2019 in 2020. Plaketi so prejeli Matevž Gregorič (2020) ter Breda in Bojan Kapelj (2019), listine pa Sergej Dolenc (2020), Bojan Trampuš (2020), Andrej Šubic (2019), Irena Žerdin (2019) in Mira Bolte (2019). Izjemoma so na srečanju podelili tudi jubilejno zlato priznanje, ki ga je prejela Marjana Hočevar.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje