Državo pozivajo k ukrepanju, da zajezi cene pogonskih goriv za čas krize in da podpiše sporazum o zaposlovanju delovne sile iz tretjih držav.
Kot je na novinarski konferenci v Ljubljani pojasnil predsednik sekcije za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije (OZS) Peter Pišek, opozarjajo na krizo v sektorju cestnega transporta, energetsko krizo, ki je po njegovem mnenju politična, in krizo, ki se lahko zgodi celotni družbi – da bo motena oskrba v Sloveniji.
Plin se je v zadnjih treh mesecih podražil za 67 odstotkov, nafta v zadnjem obdobju za 40 odstotkov, AdBlue, katerega dobava je oslabljena, pa za 110 odstotkov. Da pokrijejo te stroške, bi morali prevozniki cene dvigniti vsaj za 10 odstotkov. Poleg tega se spopadajo tudi z enoletnimi zamudami pri dobavi vozil in prikolic, ki so se sicer podražile za od 15 do 22 odstotkov – če vračunajo tudi ta dvig, bi morali avtoprevozniki cene zvišati za najmanj 15 odstotkov.
"Če ne bomo implementirali teh inputov v naše cene, bomo imeli rdeče številke in marsikdo bo šel v stečaj," je poudaril Pišek. Zato vlado pozivajo, naj se nemudoma odloči za ukrep zajezitve in zamrznitve cen za pogonsko gorivo.
Sever: Treba bo dvigniti cene prevoznine
Direktor Združenja za promet pri Gospodarski zbornici Slovenije (GZS) Robert Sever je poudaril, da lastna cena ne prenese več dviga stroškov energentov, pričakujejo pa tudi višje stroške dela. Tako od članov pričakujejo, da bodo sledili temu, da dvignejo cene prevoznine in da se ne gredo dampinga.
Medtem ko nihče ne zna oceniti, kako dolgo bo trajala ta energetska kriza, pa se že dolgo spoprijemajo z drugo krizo – pomanjkanjem kadra. Na to opozarjajo zadnjih 10 let, ne primanjkuje samo voznikov, temveč tudi drugih poklicnih profilov, kot so denimo peki in kuharji, z velikim osipom kadra se spoprijema tudi gostinstvo.
Premalo voznikov
Tako OZS kot GZS sta v zadnjem mesecu po Piškovih pojasnilih poslala "dosti urgenc na vlado", da je treba nemudoma podpisati sporazum z neko državo in uvoziti delovno silo v Slovenijo. Kot je povedal predsednik sekcije za cestni prevoz blaga pri GZS-ju Milan Slokar, v Sloveniji po ocenah primanjkuje do 2000 voznikov.
"Pozivamo vlado, da razmisli o učinkovitem in hitrem odločanju, kaj bomo naredili. Če se ne bo to hitro zgodilo, bomo imeli pomanjkanje. Ne da ne bo energentov, kolesa se bodo ustavila in oskrba, ker ne bomo imeli voznikov," je poudaril Pišek. Na bencinskih servisih ne bo bencina, v lekarnah ne bo zdravil, v trgovinah ne bo živil, v operacijskih sobah pa ne bo plazme in kisika. Vse to pripeljemo slovenski in evropski prevozniki, je nadaljeval in dodal: "Brez logistike ni življenja."
Slokar je ob tem opozoril, da so tudi postopki za zaposlovanje tujcev predolgi, prezapleteni in da se prevečkrat spreminjajo. "Potrebovali bi hitre zaposlitve, hitre odločitve," je dejal in pozval državo k skrajšanju postopkov. Medtem ko v Nemčiji ali na Hrvaškem voznik pridobi ustrezne dokumente v 14 dneh, v Sloveniji ta postopek traja tudi od tri do štiri mesece.
Sever je ob tem dodal, da je bazen nekdanjih jugoslovanskih republik po voznikih izčrpan. "Ne moremo več pridobiti ali s težavo pridobimo delovno silo iz BiH-a in Srbije, ker jih tudi tam primanjkuje," je dejal in pozval državo, da po vzoru sosednjih držav podpiše sporazum o zaposlovanju delovne sile s tretjimi državami, denimo Filipini, kjer je delovna sila pripravljena opravljati poklicna dela.
"Vsi se ukvarjamo s podražitvami, upajmo, da so začasne. Mi smo tudi pripravljeni znižati nazaj naše podražitve, če se bodo cene umirile, državo pa pozivamo, da zaustavi to enormno višanje cen energentov," je še dejal Slokar.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje