Nepridipravi se želijo dokopati do vaših podatkov. Foto: Pixabay
Nepridipravi se želijo dokopati do vaših podatkov. Foto: Pixabay

Banke in hranilnice v zadnjem času opažajo porast poskusov spletnih prevar, predvsem t. i. phishinga (spletno ribarjenje), so sporočili iz Združenja bank Slovenije (ZBS). Goljufi prek elektronske pošte ali SMS-sporočil pošiljajo lažna sporočila, da pridobijo vaše podatke. Pri tem se usmerjajo na tarče z veliko uporabniki – npr. družbena omrežja, priljubljene spletne portale in trgovine, e-poštne storitve in storitve v oblaku, dostavne službe ter banke in hranilnice.

Sorodna novica Spletne prevare imajo lahko krute posledice. "Saj sem preverila. To je nemogoče."

V Novi Ljubljanski banki (NLB) opozarjajo, da želijo prevaranti z lažnim SMS sporočilom od prejemnikov pridobiti varnostne elemente (uporabniško ime in geslo) z namenom vstopiti v elektronsko banko.

"Poudarjamo, da gre za poskus prevare in da banka tovrstnih podatkov nikoli ne pridobiva preko sporočil SMS," poudarjajo v banki in vsem strankam oziroma prejemnikom tovrstnih sporočil svetujejo, da povezave ne odpirajo, sporočilo pa takoj izbrišejo.

"Če ste svoje občutljive podatke že posredovali, pa svetujemo, da s pomočjo bančnih strokovnjakov NLB-jevega kontaktnega centra prek videoklica, spletnega klepeta ali telefonskega klica na številko (01) 477 20 00 blokirate uporabo elektronskega bančništva," so dodali.

Tudi Nova KBM opozarja na zlonamerna SMS-sporočila. Po kliku na priloženo povezavo se po opozorilih iz banke odpre lažna spletna stran z obrazcem za prijavo v Bank@Net.

V drugi največji slovenski banki komitente prosijo, naj ne odpirajo sumljivih povezav, poslanih prek elektronskega ali SMS-sporočila, naj ne vpisujejo nobenih podatkov, kot so številke plačilnih kartic, PIN- ali CVC-kode idr. Kot navajajo, naj sumljivo sporočilo izbrišejo in nanj ne odgovarjajo.

Kdor pa je povezavo odprl in vnesel podatke za vstop v Bank@Net, naj preventivno zamenja svoje geslo. Tisti, ki so vnesli podatke svoje bančne kartice, pa naj kartico preventivno blokirajo.

Če ob prijavi v Bank@Net na telefon prejmejo več SMS-kod za prijavo, gre za lažno spletno stran, saj banka za prijavo vedno pošlje samo eno kodo, še pojasnjujejo v Novi KBM.

Če je kdo medtem že potrdil celo kakšno zahtevo za plačilo za nalog, ki so ga vnesli goljufi, pa naj o tem nemudoma obvesti banko na elektronski naslov prevare@nkbm.si.

Kdor je v dvomih, ali je resnično dobil sporočilo banke, naj, kot pozivajo v banki, pokliče kontaktni center na številko 080 17 70 in preveri, ali gre za prevaro.