Z novo sezono se začenja tudi novo obdobje v formuli ena. Z letom 2022 je v kraljici motošporta nekaj bistvenih sprememb v tehničnih in športnih predpisih. Spremembe so bile sicer napovedane že za sezono 2021, a jih je pandemija novega koronavirusa SARS-CoV-2 preložila za leto dni.
Naslov svetovnega prvaka brani Max Verstappen, ki je lani v izjemno razburljivi končnici – natančneje zadnji dirki sezone v Abu Dabiju – ugnal serijskega svetovnega prvaka Lewisa Hamiltona in mu preprečil rekordni osmi naslov, s čimer bi Britanec na večni lestvici prehitel legendarnega Michaela Schumacherja.
Glavne spremembe v tehničnih predpisih
Ena izmed glavnih tehničnih sprememb je poenostavljena karoserija dirkalnikov, kar pomeni, da bo odslej primarni vir aerodinamičnega oprijema podvozje dirkalnika, s čimer želijo predvsem zmanjšati vpliv turbulentnega zraka in dirkačem omogočiti lažje sledenje na progi. Precej poenostavljena so tudi vzmetenje in sprednja krilca, zadnje krilce pa je po novem precej širše in višje, s čimer so predlagatelji novih predpisov želeli omejiti uporabo izpušnih plinov za ustvarjanje višjega podtlaka. Večje so tudi gume z 18-palčnimi (46 centimetrskimi) platišči. V želji po nižanju stroškov so obenem konstruktorji omejeni v številu aerodinamičnih nadgradenj dirkalnikov med sezono. Formula ena je omejila stroške na 135 milijonov evrov za posamezno ekipo, vanje niso všteti plače dirkačev in treh najboljših kadrov ter stroški trženja. Poteza naj bi zmanjšala razkorak med najboljšimi (največjimi) in manj uspešnimi (manjšimi) ekipami. Zaradi vseh novosti so se v formuli ena letos odločili za dva sklopa zimskih testiranj, prek katerih bi moštva dobila največ podatkov. Prvo je bilo na sporedu med 23. in 25. februarjem v Montmelu pri Barceloni, drugo med 10. in 12. marcem v Sahirju, prizorišču uvodne dirke sezone.
Pogonski sklopi za zdaj ostajajo enaki, je pa res, da so po novem na seznam rezervnih delov pogonske enote, ki so številčno na sezono omejene, dodali še nekaj drugih komponent, kot so izpušni sistemi. Dirkači bodo lahko pred kaznijo pribitkov štartnih mest zamenjali do šest enot.
Šprint ostaja v letu 2022
Koncept šprinterskih dirk, ki so jih prvič v formuli ena uvedli lani, se bo nadaljeval tudi letos. Šprint bodo izvedli med tremi dirkaškimi konci tedna, in sicer v Imoli (VN Emilije Romanje), Spielbergu (VN Avstrije) ter Sao Paulu (VN Saa Paula). Novost je točkovni sistem. Lani so točke osvojili le najboljši trije, od letošnje sezone dalje se bo do točk dokopalo osem najboljših dirkačev. Razplet šprinta bo, tako kot lani, določil tudi razvrstitev na štartu za nedeljsko dirko.
Nekaj sprememb v točkovnih sistemih
Nekaj manjših sprememb so v formuli ena napravili tudi v točkovnem sistemu. Lani je veliko prahu dvignila dirka za VN Belgije v Spa-Francorchampsu, kjer so brez bojev podelili polovične točke, čeprav so dirkači na poplavljeni stezi za varnostnim avtomobilom odpeljali le dva kroga. Da bi se izognili podobnim razpletom, so se vodilni odločili, da v tovrstnih primerih ne bodo več podelili točk. Pod zeleno zastavo bodo morali dirkači odpeljati vsaj dva kroga. Če bodo odpeljali manj kot 25 odstotkov dirke, bodo podelili točke le najboljšim petim po sistemu 6-4-3-2-1. Med 25 in 50 odstotki odpeljane dirke bo točke dobilo najboljših 9 dirkačev po sistemu 13-10-8-6-5-4-3-2-1. Med 50 in 75 odstotki odpeljane dirke bo do točk upravičenih 10 dirkačev po sistemu 19-14-12-9-8-6-5-3-2-1.
Če bo odpeljane vsaj 75 odstotkov dirke ali več oziroma v celoti, točkovni sistem ostaja enak: 10 najboljših dirkačev si točke razdeli po sistemu 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. Dodatna točka za najhitrejši krog za dirkača v najboljši deseterici ostaja tudi v letu 2022.
Prvotno 23 dirk, ruska naknadno odpovedana
Za sezono 2022 je bilo predvidenih 23 dirk, a so zaradi ruskih vojaških operacij v Ukrajini naknadno odpovedali dirko za VN Rusije v Sočiju. Na sporedu je bila 25. septembra, za zdaj je še niso zamenjali z drugo dirko. Po odsotnosti zaradi pandemije so se na koledar vrnile dirke za VN Avstralije, VN Kanade, VN Japonske in VN Singapurja. Dirkači se bodo podali tudi v neznano, in sicer na Florido, kjer je 8. maja na sporedu krstna dirka za VN Miamija. Čeprav ima formula ena z dirkališčem v Šanghaju pogodbo do letošnjega leta, dirke za VN Kitajske zaradi številnih omejitev potovanj, povezanih s pandemijo, ni uvrstila na koledar. Menda naj bi Kitajska dirko gostila znova leta 2023, ko bodo dirkalniki hrumeli tudi v Katarju. Na veliko žalost navijačev se na koledar za letošnjo sezono niso uvrstile dirki za VN Portugalske v Portimau in VN Turčije v Carigradu. Nova sezona se začne 18. marca s prvim prostim treningom pred VN Bahrajna.
# | DIRKA | DATUM | PRIZORIŠČE |
1. | VN BAHRAJNA | 20. marec | Sahir |
2. | VN SAVDSKE ARABIJE | 27. marec | Džeda |
3. | VN AVSTRALIJE | 10. april | Melbourne |
4. | VN EMILIJE-ROMANJE | 24. april | Imola |
5. | VN MIAMIJA | 8. maj | Miami |
6. | VN ŠPANIJE | 22. maj | Barcelona |
7. | VN MONAKA | 29. maj | Monte Carlo |
8. | VN AZERBAJDŽANA | 12. junij | Baku |
9. | VN KANADE | 19. junij | Montreal |
10. | VN VELIKE BRITANIJE | 3. julij | Silverstone |
11. | VN AVSTRIJE | 10. julij | Spielberg |
12. | VN FRANCIJE | 24. julij | Le Castellet |
13. | VN MADŽARSKE | 31. julij | Budimpešta |
14. | VN BELGIJE | 28. avgust | Spa-Francorchamps |
15. | VN NIZOZEMSKE | 4. september | Zandvoort |
16. | VN ITALIJE | 11. september | Monza |
17. | VN SINGAPURJA | 2. oktober | Marina Bay |
18. | VN JAPONSKE | 9. oktober | Suzuka |
19. | VN ZDA | 23. oktober | Austin |
20. | VN CIUDADA DE MEXICA | 30. oktober | Ciudad de Mexico |
21. | VN SAA PAULA | 13. november | Sao Paulo |
22. | VN ABU DABIJA | 20. november | Jas Marina |
Slovo Kimija, vrnitev Albona in Magnussena
Nekaj sprememb je tudi v dirkaških zasedbah moštev. Že pred lansko dirko za VN Nizozemske v Zandvoortu je Kimi Räikkönen napovedal slovo od kraljice motošporta, pri Alfa Romeu so se za sodelovanje zahvalili tudi Antoniu Giovinazziju, kar pomeni, da ima kolektiv v novi sezoni povsem novo dirkaško zasedbo: Räikkönena je zamenjal Valtteri Bottas, Giovinazzija pa Guanju Džov, ki je postal prvi kitajski dirkač s sedežem v formuli ena. Bottasa je pri Mercedesu zamenjal George Russell, njegovo mesto pri Williamsu pa je zasedel povratnik Alexander Albon. Zaradi rusko-ukrajinskega spora in povezave očeta Dimitrija z ruskim predsednikom Vladimirjem Putinom so pri Haasu odslovili ruskega dirkača Nikito Mazepina, za volan haasa pa bo prijel nekdanji dolgoletni član ekipe Kevin Magnussen. Preostala moštva so zadržala dirkače iz prejšnje sezone.
MOŠTVO | DIRKALNIK | DIRKAŠKA ZASEDBA | |||
Alfa Romeo Alfa Romeo Racing Orlen Hinwil, Švica | Alfa Romeo C42 | 7 | Guanju Džov 30. maj 1999 Šanghaj, Kitajska | ||
77 | Valtteri Bottas 14. december 1993 28. avgust 1989 Nastola, Finska | ||||
AlphaTauri Scuderia AlphaTauri Honda Faenza, Italija | AlphaTauri AT03 | 10 | Pierre Gasly 7. februar 1996 Rouen, Francija | ||
22 | Juki Cunoda 11. maj 2000 Sagamihara, Japonska | ||||
Alpine Alpine F1 Team Enstone, Velika Britanija | Alpine A522 | 14 | Fernando Alonso 29. julij 1981 Oviedo, Španija | ||
31 | Esteban Ocon 17. september 1996 Evreux, Francija | ||||
Aston Martin Aston Martin Cognizant Formula One Team Silverstone, Velika Britanija | Aston Martin AMR22 | 5 | Sebastian Vettel 3. julij 1987 Heppenheim, Nemčija | ||
18 | Lance Stroll 29. oktober 1998 Montreal, Kanada | ||||
Ferrari Scuderia Ferrari Mission Winnow Maranello, Italija | Ferrari F1-75 | 16 | Charles Leclerc 16. oktober 1997 Monte Carlo, Monako | ||
55 | Carlos Sainz ml. 1. september 1994 Madrid, Španija | ||||
Haas Haas F1 Team Banbury, Velika Britanija | Haas VF-22 | 20 | Kevin Magnussen 5. oktober, 1992 Roskilde, Danska | ||
47 | Mick Schumacher 22. marec 1999 Vufflens-le-Château, Švica | ||||
McLaren McLaren F1 Team Woking, Velika Britanija | McLaren MCL36 | 3 | Daniel Ricciardo 1. julij 1989 Perth, Avstralija | ||
4 | Lando Norris 13. november 1999 Bristol, Velika Britanija | ||||
Mercedes Mercedes-AMG Petronas Formula One Team Brackley, Velika Britanija | Mercedes F1 W13 | 44 | Lewis Hamilton 7. januar 1985 Stevenage, Velika Britanija | ||
63 | George Russell 15. februar 1998 King's Lynn, Velika Britanija | ||||
Red Bull Red Bull Racing Milton Keynes, Velika Britanija | Red Bull RB18 | 11 | Sergio Perez 26. januar 1990 Guadalajara, Mehika | ||
1 | Max Verstappen 30. september 1997 Hasselt, Belgija | ||||
Williams Williams Racing Grove, Velika Britanija | Williams FW44 | 6 | Nicholas Latifi 29. junij 1995 Montreal, Kanada | ||
23 | Alexander Albon 23. marec 1996 London, Velika Britanija |
Rezultati testiranj ne izrišejo prave slike, a ...
Novi predpisi prinašajo kopico vprašanj in ugibanj, a najverjetneje se bosta za naslov svetovnega prvaka znova udarila Hamilton in Verstappen. Stavnice več možnosti pripisujejo Britancu, ki je lani v zadnjem krogu izgubil boj za rekordni osmi naslov svetovnega prvaka. V času krajšega zatišja po sezoni so številni ugibali o njegovi prihodnosti v formuli ena, pojavile so se celo govorice o njegovem umiku iz motošporta, a je zimzeleni 37-letnik, zmagovalec 103 dirk v formuli ena, svoje navijače pomiril in obljubil, da se v letu 2022 vrača v karavano močnejši kot kadar koli prej. Dobra novica za Mercedes, slaba za vse preostale. Rezultati zimskih testiranj redko pokažejo pravo sliko, izrišejo pa določene obrise, ki jih lahko spremljamo vsaj na uvodnih nekaj dirkah. Najhitrejši čas testiranj je na zadnji dan v Bahrajnu postavil Verstappen, ki je bil za dobre pol sekunde hitrejši od Micka Schumacherja v haasu in slabih sedem desetink hitrejši od Charlesa Leclerca v ferrariju. Po času je Mercedes z Russllom zasedel šele 5. mesto (+1,039). Razmerja moči se bodo najverjetneje nekoliko uravnotežila, a vseeno gre v novi sezoni pričakovati nove boje mercedesov in red bullov, zagotovo se bosta v boj za zmago vmešala še ferrarija in mclarna.
Lanska sezona je bila naravnost izjemna. Ob srditem boju za naslov svetovnega prvaka smo dobili še izjemne predstave drugih dirkačev in moštev, McLarnovo svojno zmago v Monzi, presenetljivo slavje Estebana Ocona (Alpine) v Budimpešti in še in še. Če bo nova sezona vsaj približno tako zanimiva, kot je bila lanska, bo za vznemirjenje in zabavo motošportnih navdušencev dobro poskrbljeno. Gospodje, vžgite motorje ...
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje