Dnevi Jeana Todta in Rossa Brawna so davno mimo. Obdobje, ko je predvsem Brawn z izjemnimi strategijami lomil tekmece, je zamenjala doba italijanskih vodij, ki so s svojimi odločitvami večkrat pokvarili uvrstitev svojih dirkačev. Stefano Domenicali, Marco Mattiacci in Maurizio Arrivabene so v preteklosti 'tifose' jezili z nerazumnimi potezami med dirko, zdaj to počne Mattia Binotto s svojo ekipo.
Moštvo iz Maranella si že več let prizadeva znova zavzeti vrh kraljice motošporta. Nazadnje jim je to uspelo s Kimijem Räikkönenom leta 2007 oziroma leto dni pozneje s konstruktorskim naslovom. Od tedaj privrženci poskočnega konjička zaman čakajo na kakršno koli lovoriko.
Napake moštva se kopičijo
Zdi se, da so za letošnjo sezono, ki je zaradi korenite spremembe pravil in predpisov precej drugačna od drugih, sestavili najboljši dirkalnik, a na nedeljskih dirkah kljub vsemu ne dosegajo želenih rezultatov. V celotni lanski sezoni so pri Ferrariju imeli le en odstop (Charles Leclerc na VN Madžarske), letos je bilo teh že sedem, pa smo šele vkorakali v drugo polovico sezone. Zanesljivost dirkalnika – in nekaj napak dirkačev – je težava, ki pesti Italijane, a v oči bodejo predvsem nerazumne taktične zamisli oziroma napake, ki so samo letos Leclerca stale boljših uvrstitev – morda celo zmag – v Monte Carlu (VN Monaka) in Silverstonu (VN Velike Britanije). Zadnjo tovrstno neumnost so si rdeči privoščili v Le Castelletu to nedeljo.
Ko te med srditim bojem vabijo v bokse
Potem ko je Leclerc svojega ferrarija F1-75 'parkiral' v zaščitni ogradi, je celotno breme padlo na ramena njegovega moštvenega kolega Carlosa Sainza mlajšega. Ta sicer ni imel lahkega dela. Zaradi kazni je dirko začel z 19. štartnega položaja, a se je hitro prebijal proti vrhu. Pred seboj je imel boj za tretje mesto s Sergiem Perezom (Red Bull) in morebitne težave, povezane z gumami. Namreč, pri Ferrariju so menili, da njegova srednje trda različica gum ne bo zdržala 11 krogov do konca. Ravno sredi boja z Mehičanom ga je moštvo po radijski zvezi vabilo v boks. Španec je ostal na stezi, prehitel Pereza in zasedel tretje mesto. Poznavalci s televizije Sky so prepričani, da bi njegove gume zdržale do konca. Še več, verjetno bi lahko celo ujel in se spustil v boj za drugo mesto z Lewisom Hamiltonom. A pri Ferrariju takšnega mnenja niso delili. Sainz je moral na postanek, padel je po lestvici navzdol, na koncu pa ostal brez stopničk in se je moral zadovoljiti s petim mestom.
Rosberg: Fantje, kaj za vraga počnete?!
Svetovni prvak iz leta 2016, zdaj pa sodelavec športne mreže Sky, Nico Rosberg, je bil po dirki upravičeno zmeden. "Spraševal sem se, kaj za vraga počnejo?! Lahko sem samo odkimaval z glavo," je uvodoma dejal Nemec in nadaljeval: "Carlos je bil sredi srditega boja, ki ga njegova ekipa sploh ni spremljala. Raje je delala svoje izračune o časih postankov in ga nato morila s podatki med neizprosnim dirkanjem. Fantje, kaj za vraga počnete?! Nato je zasedel tretje mesto, gume bi zdržale do konca, tam bi najverjetneje tudi ostal. Odprla se mu je celo možnost, da bi ujel Lewisa in ga izzval za drugo mesto. Potem pa ga pokličejo v bokse in razblinijo vse upe po višji uvrstitvi od petega mesta." Tovrstnih napak je bilo v preteklosti odločno preveč, meni Rosberg, letos pa imajo zaradi odličnega dirkalnika le-te še toliko večje posledice. "Mislim, da je nastopil čas, ko bodo morali pri Ferrariju narediti nekaj sprememb. Nekaj resnih sprememb. To je bila grozna odločitev, ki je res ne znam razložiti. Mattia (Binotto) se mora resno lotiti tovrstnih težav in narediti nekaj velikih sprememb," je še povedal Rosberg.
82 točk razlike med Red Bullom in Ferrarijem
"Zelo sem se zabaval med prodiranjem proti vrhu, veliko sem prehiteval. Seveda smo imeli na poti proti vrhu še nekaj ovir – počasen postanek, kazen – , a nekako se nam je uspelo prebiti do tretjega mesta. Jasno, po dodatnem postanku in petsekundni kazni so se nam stopničke nato izmuznile," pa je po dirki popolnoma mirno dejal Sainz, ki v dirkaškem seštevku za svetovno prvenstvo v formuli ena trenutno zaseda četrto mesto, z 19 točkami manj od tretjeuvrščenega Pereza. Pa konstruktorski seštevek? Red Bull ima na vrhu že zajetnih 82 točk naskoka pred Ferrarijem, ki mora počasi že pogledovati nazaj proti vse boljšemu Mercedesu. Ta se po ne najboljšem uvodu v sezono pobira, na zadnjih petih dirkah se je vsaj en njegov dirkač povzpel na oder za zmagovalce. Tokrat prvič v sezoni celo oba.
Že ta konec tedna na Madžarskem
Sezona v elitnem motošportnem razredu se nadaljuje že ta konec tedna, ko bodo dirkalniki hrumeli v naši neposredni bližini, v Budimpešti, kjer je v nedeljo na sporedu dirka za VN Madžarske. Lansko kaotično preizkušnjo v Mogyorodu pri madžarski prestolnici je senzacionalno dobil Esteban Ocon (Alpine) pred Hamiltonom (Mercedes) in Sainzem (Ferrari).
Zmagovalci vseh dirk za VN Francije:
Leto | Dirkač | Moštvo | Prizorišče |
2022 | Max Verstappen | Red Bull | Le Castellet |
2021 | Max Verstappen | Red Bull | |
2019 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2018 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2008 | Felipe Massa | Ferrari | Magny Cours |
2007 | Kimi Räikkönen | Ferrari | |
2006 | Michael Schumacher | Ferrari | |
2005 | Fernando Alonso | Renault | |
2004 | Michael Schumacher | Ferrari | |
2003 | Ralf Schumacher | Williams | |
2002 | Michael Schumacher | Ferrari | |
2001 | Michael Schumacher | Ferrari | |
2000 | David Coulthard | McLaren | |
1999 | Heinz-Harald Frentzen | Jordan | |
1998 | Michael Schumacher | Ferrari | |
1997 | Michael Schumacher | Ferrari | |
1996 | Damon Hill | Williams | |
1995 | Michael Schumacher | Benetton | |
1994 | Michael Schumacher | Benetton | |
1993 | Alain Prost | Williams | |
1992 | Nigel Mansell | Williams | |
1991 | Nigel Mansell | Williams | |
1990 | Alain Prost | McLaren | Le Castellet |
1989 | Alain Prost | McLaren | |
1988 | Alain Prost | McLaren | |
1987 | Nigel Mansell | Williams | |
1986 | Nigel Mansell | Williams | |
1985 | Nelson Piquet | Brabham | |
1984 | Niki Lauda | McLaren | Dijon |
1983 | Alain Prost | Renault | Le Castellet |
1982 | Rene Arnoux | Renault | |
1981 | Alain Prost | Renault | Dijon |
1980 | Alan Jones | Williams | Le Castellet |
1979 | Jean-Pierre Jabouille | Renault | Dijon |
1978 | Mario Andretti | Lotus | Le Castellet |
1977 | Mario Andretti | Lotus | Dijon |
1976 | James Hunt | McLaren | Le Castellet |
1975 | Niki Lauda | Ferrari | |
1974 | Ronnie Peterson | Lotus | Dijon |
1973 | Ronnie Peterson | Lotus | Le Castellet |
1972 | Jackie Stewart | Tyrrell | Saint-Genes-Champanelle |
1971 | Jackie Stewart | Tyrrell | Le Castellet |
1970 | Jochen Rindt | Lotus | Saint-Genès-Champanelle |
1969 | Jackie Stewart | Matra | |
1968 | Jacky Ickx | Ferrari | Rouen |
1967 | Jack Brabham | Brabham | Le Mans |
1966 | Jack Brabham | Brabham | Reims |
1965 | Jim Clark | Lotus | Saint-Genès-Champanelle |
1964 | Dan Gurney | Brabham | Rouen |
1963 | Jim Clark | Lotus | Reims |
1962 | Dan Gurney | Porsche | Rouen |
1961 | Giancarlo Baghetti | Ferrari | Reims |
1960 | Jack Brabham | Cooper | |
1959 | Tony Brooks | Ferrari | |
1958 | Mike Hawthorn | Ferrari | |
1957 | Juan Manuel Fangio | Maserati | Rouen |
1956 | Peter Collins | Ferrari | Reims |
1954 | Juan Manuel Fangio | Mercedes | |
1953 | Mike Hawthorn | Ferrari | |
1952 | Alberto Ascari | Ferrari | Rouen |
1951 | Luigi Fagioli Juan Manuel Fangio | Alfa Romeo | Reims |
1950 | Juan Manuel Fangio | Alfa Romeo |
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje