Sodelovanje s fotografinjo je del raziskave o življenju doma Life at Home, ki jo Ikea na svetovni ravni izvede vsako leto, so sporočili iz družbe Pristop.
Ikea je naročila raziskavo, ki so jo izvedli v 37 državah, tudi v Sloveniji. Anketirali so več kot 37 tisoč ljudi, rezultati pa so pokazali, kaj ljudem po svetu pomeni dom. Ugotovitve bodo služile kot navdih slavni fotografinji, da s svojim objektivom dokumentira življenje ljudi doma.
Annie Leibovitz je v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja začela fotografirati za revijo Rolling Stone. V svoji karieri, ki se je naglo vzpenjala, je objavila več fotografskih monografij. Poleg britanske kraljice Elizabete je v fotografski objektiv ujela tudi več ameriških predsednikov, vključno z Richardom Nixonom, Georgeem W. Bushem in Billom Clintonom. Za naslovnice je med drugim slekla nosečo Demi Moore in fotografirala golega Johna Lennona, ovitega okoli oblečene Yoko Ono.
"Dom je bil vedno pomemben pri mojem delu," je pojasnila. "Že od samega začetka fotografiram ljudi v njihovih domovih. Na ta način lažje razumem osebo na drugi strani objektiva. Mladim fotografom svetujem, naj fotografirajo svoje družine. To je eden najboljših načinov za začetek," je še dejala.
Poročilo Life at Home je največje poročilo te vrste na svetu. Kot je razkrilo, so tri največje skrbi pri več kot polovici državljanov Slovenije gospodarsko stanje v državi, vpliv podnebnih sprememb in družinske finance. Raziskava je med drugim pokazala tudi, da 55 odstotkov vprašanih v Sloveniji meni, da njihov dom odraža njihovo osebnost. Med elementi, ki pripomorejo k temu, da je dom odraz njihove osebnosti, je dobra polovica izpostavila prostor za lastne potrebe in interese, 39 odstotkov jih je izpostavilo stvari, ki so jih naredili sami, za 35 odstotkov ljudi pa so to stvari, ki so jih kupili sami, in ljudje, s katerimi živijo.
Slovence in Slovenke v njihovem domu najbolj moti, da imajo preveč stvari, ki nimajo svojega mesta. Poleg tega je vir nezadovoljstva tudi pomanjkanje zunanjega prostora in to, da ne znajo sami izvesti prenove ali popravila doma. Čeprav 84 odstotkov vprašanih pravi, da je doma treba čutiti zadovoljstvo, ga čuti le 54 odstotkov.
Raziskava je pokazala tudi, da so se v preteklem letu štirje od desetih pretvarjali, da že imajo načrte, ker so v resnici želeli ostati doma. Samo devetim odstotkom slovenskih državljanov pa je mar, kaj si drugi mislijo o tem, kako živijo doma – drugim je za tovrstna mnenja vseeno.
Rezultati na svetovni ravni kažejo tudi, da rastline, še posebej pa hišni ljubljenčki, postajajo vse bolj pomembni člani gospodinjstev. Na splošno pa imajo štirje od desetih ljudi glede doma boljše občutke kot lani ob tem času, še sporoča raziskava.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje