Rekonstrukcija naj bi bila končana pred poletno sezono 2026. Foto: BoBo/Žiga Živulović
Rekonstrukcija naj bi bila končana pred poletno sezono 2026. Foto: BoBo/Žiga Živulović

Dela bo izvajala Gorenjska gradbena družba iz Kranja, s katero je direkcija za infrastrukturo spomladi podpisala pogodbo, skupaj z davkom vredno 2,1 milijona evrov. Rekonstrukcija bo po napovedih končana pred poletno sezono 2026, po njej pa bo na prelazu za osebna vozila predvidoma 92 parkirnih mest.

Na prelazu Vršič, ki povezuje Kranjsko Goro in Trento, se sicer že dolgo spopadajo s prometnim kaosom. Prelaz je priljubljena izletniška točka in izhodišče za planince. Posledično so bila v preteklosti vozila parkirana vsepovsod, tudi na obeh straneh ceste, na cesti pa tako večkrat ni bilo dovolj prostora niti za intervencijska vozila. Na vrhu prelaza je na teh neurejenih parkiriščih lahko parkiralo tudi do 350 vozil.

Promet sicer zdaj urejajo redarji, o zasedenosti parkirišča na vrhu Vršiča obveščajo prek centra za obveščanje, v dolini je nameščena tudi tabla, ki obvešča o zasedenosti parkirišč.

Med obnovo bo promet potekal izmenično enosmerno

Med obnovo ceste na Vršič in ureditvijo parkirišč bo promet v času vzpostavitve delnih zapor potekal izmenično enosmerno s semaforskim usmerjanjem. Med 16. septembrom in 24. decembrom so predvidene tudi občasne popolne zapore, a le med tednom, in sicer med 7.30 in 17. uro. Ure za vzpostavitev popolnih zapor se lahko glede na vremenske razmere tudi spremenijo.

V času popolne zapore bo obvoz za vsa vozila na relaciji Kranjska Gora–Rateče–Italija–Predel–Bovec.

O dnevih, ko bo popolna zapora, bo izvajalec del sproti obveščal javnost prek sredstev obveščanja in obvestilnih tabel. Točni datumi popolnih zapor bodo objavljeni tudi na spletnem portalu Prometnoinformacijskega centra za državne ceste.

Dostop do Erjavčeve koče bo iz smeri Kranjske Gore mogoč ves čas izvajanja gradbenih del. Iz smeri Trente bo, če bodo to dopuščale razmere na gradbišču, omogočen dostop do Tičarjevega doma.

Ker so na območju, kjer bodo potekala gradbena dela, velike površine, ki se uporabljajo za neurejeno parkiranje, bodo v času gradnje te deloma oziroma v celoti ustrezno zaprte.

Parkiranje bo v vseh primerih omogočeno na površinah nižje ob cesti na obeh straneh prelaza.

Gradbena dela se bodo nadaljevala v prihodnjem letu, termin bo znan naknadno glede na vremenske razmere na prelazu, še navaja direkcija.