Tudi vi – tako kot dobra polovica aktivnih prebivalcev te države – ne delate v občini svojega prebivališča? Če ob tem živite v relativno majhnem kraju, najverjetneje v lastni hiši ali objektu z nekaj stanovanji, vam večine potreb po osebni, družinski in še posebej poslovni mobilnosti ne morejo pokriti javni potniški promet, pešačenje ali kolesarjenje. Avtomobil je za vas zato preprosto nuja.
Plusi za zaposlene: boniteta in energent
Če vam zaradi vašega položaja v službi ali narave vašega dela podjetje omogoča uporabo službenega avtomobila tudi v zasebne namene, vsako leto plačujete nekaj tisoč evrov bonitete in stroška za gorivo. Spomnimo: boniteta za klasična vozila, ki imajo motor z notranjim zgorevanjem, znaša 1,5 odstotka nabavne vrednosti avtomobila oziroma še 0,25 odstotka več, če podjetje plačuje tudi gorivo.
Če bi bilo to vozilo električno, bi večino tega denarja prihranili – bonitete vam sploh ne bi bilo treba plačevati, strošek polnjenja z elektriko pa je občutno nižji od stroška fosilnih goriv. To še posebej velja v primeru, da lahko avtomobil med delovnim časom polnite v službi ali ponoči na domači polnilnici v kombinaciji z domačo sončno elektrarno.
In kakšni so plusi za podjetje?
Ko boste torej pri šefu lobirali za nov službeni avtomobil, mu nikar ne pozabite omeniti prednosti, ki jih imajo električna vozila za podjetje. Poleg tega, da je cena pogonskega energenta nižja in da podjetju ni treba plačevati davka na vrednost mesečne bonitete, ker se te za uporabo električnega službenega vozila pač ne plačuje, je ključna prednost odbitek DDV (več o tem TUKAJ).
Prav vsa podjetja so ob nakupu električnega avtomobila, katerega vrednost (z vsemi dajatvami) ne presega 80.000 evrov, upravičena do odbitka vstopnega DDV, ne glede na to, katero dejavnost opravljajo. Odbitek DDV velja tudi pri servisnih storitvah in nakupu nadomestnih delov.
Prav tako pa je izjemno pomembno, da lahko podjetje v naslednjih petih letih po nakupu tudi uveljavlja davčno olajšavo v skupni višini 40 odstotkov vlaganj v trajnostno mobilnost, kar vključuje tudi polnilne postaje, sončne elektrarne in hranilnike energije.