Treba je priznati, da je marsikdo, ki si je želel vstopiti v novo ero mobilnosti, imel nad glavo kup vprašajev in še več pomislekov. Še ne dolgo nazaj si nismo mogli predstavljati, da bo e-mobilnost lahko postala vsakdanjik novega načina razmišljanja. Toda danes je drugače. Volkswagen, kot ambasador ljudske mobilnosti, je s svojimi rešitvami e-mobilnost približal najširšemu spektru uporabnikov – naredil jo je ljudsko.
Volkswagen ID.3, kot nekdaj legendarna Hrošč in Golf, odpira novo poglavje v zgodovini mobilnosti. To nakazuje že njegova oblika. Ne le, da s svojim videzom daje vedeti, da bo prihodnost električna in trajnostna, njegove mehke oblike in povezane linije služijo tudi čisto praktičnemu namenu: izjemno nizek količnik zračnega upora pomembno prispeva k daljšemu dosegu, notranji prostor pa je zaradi namensko le za električne modele ustvarjene MEB modularne platforme optimalno izkoriščen. In ker električni avti ne potrebujejo motorja z notranjim zgorevanjem, menjalnika in posode za gorivo, je ves prostor, ki so ga nekoč zasedali ti elementi, zdaj na voljo potnikom v notranjosti.
Je pa ID.3 že v osnovi zasnovan tako, da je intuicija glavno vodilo pri uporabi avta. Na vprašanje “kako voziš tak avto”, je odgovor še bolj preprost: “se usedeš za volan, pritisneš na zavoro, prestaviš v D ali R in greš”. Ja, brez pritiskanja na gumbe daljinskega upravljalnika in brez pritiska na gumb za zagon motorja. Pravzaprav je v avtu vse podrejeno temu, da se uporabnik ne obremenjuje z ničemer, tudi s tistimi stvarmi, ki so bile doslej v avtomobilih vsakdanje, a so (po premisleku) v resnici povesem odveč.
Ena od prednosti ID.3 je zagotovo uporabniška izkušnja. Na večni pomislek o dosegu boste hipoma pozabili, ko se vam bo na merilnikih ob polni bateriji izpisala številka 550 kilometrov (pri modelu s 77 kWh baterijo - neto), kaj kmalu pa vas bo prevzel občutek mirnosti ob neslišnem jadranju s pomočjo elektromotorja. No, če pa si zaželite malce adrenalina, bo vsako speljevanje na semaforju priložnost za jemanje sape potnikom. Pospeševanja in hipni navor, ki ga ustvari elektromotor, bodo vaša nova oblika zasvojenosti pri iskanju užitkov v vožnji.
Seveda je tudi ekonomična plat lastništva električnega avta eden od močnejših dejavnikov, ko se nekdo odloča za prehod na e-mobilnost. Ne le, da je elektrika cenejši energent od fosilnih goriv, temveč so tudi stroški vzdrževanja tovrstnih avtov precej nižji. Od tega, da so redni servisni posegi manj zahtevni (in posledično cenejši) in da so na sporedu le na vsake dve leti, ne glede na prevožene kilometre, do tega, da je zaradi preproste zasnove pogonske tehnike malo stvari, ki se lahko pokvarijo. Nikakor pa ne smemo pozabiti tudi na subvencije za električna vozila ter nižje davke in bonitete za službena vozila.
Tudi ko pridemo do polnjenja baterije, je brezskrbnost tisti občutek, ki so ga pri Volkswagnu namenili kupcem ID.3. Od tega, da je polnjenje kot postopek nekaj najbolj enostavnega, do tega, da kupcem omogočajo ogromno rešitev, da električna mobilnost postane del njihovega vsakdana. Ena od teh je znamka MOON, ki pod okriljem Porsche Slovenija zasebnim in poslovnim strankam ponuja individualne rešitve za vstop v e-mobilnost. Več kot 150 javnih polnilnih postaj v Sloveniji, ki so vključene v sistem MOON Charge, zagotavlja optimalno pokritost za brezskrbno vožnjo po Sloveniji. Storitev MOON Charge je preprosta za uporabo, saj je možno z eno kartico polniti na vseh polnilnicah vključenih v polnilni ekosistem (tudi pri partnerjih kot so Elektro Ljubljana – Gremo na elektriko itd.). Vsem, ki jih bo pot peljala v tujino pa bo prav prišla Volkswagnova polnilna kartica We Charge oziroma aplikacija We Connect ID., ki zajema več kot 150.000 polnilnih postaj, med drugim tudi uporabo super hitrih polnilnic Ionity, ki jih sicer najdemo tudi že v Sloveniji. Tudi tukaj boste lahko s pomočjo aplikacije nadzorovali porabo vašega avta, omogočili polnjenje ob najbolj optimalnih urah ali pa na daljavo segreli ali ohladili notranjost kabine Volkswagna ID.3.
No, vseeno pa pri vsakdanji uporabi najboljšo uporabniško in ekonomsko rešitev za energijsko neodvisnost predstavlja domača polnilnica. To, da vsakič po potrebi doma mimogrede napolnite baterijo svojega ID.3 (najlažje kar čez noč, kot ste vajeni pri mobilnem telefonu) je najbolj preprosta in brezskrbna rešitev – pa še cenovno izjemno učinkovita, saj vas bo na ta način 100 prevoženih kilometrov z ID.3 stalo komaj kaj dosti več kot evro. Za vse to z raznoliko ponudbo polnilnih postaj in namestitvijo poskrbijo pri znamki MOON. Na voljo pa so tudi naprednejše – pametne polnilne postaje. Napredni sistemi poskrbijo, da je hitrost polnjenja optimizirana glede na vse ostale porabnike v domačem električnem omrežju, zaradi že vgrajenega polnilnega kabla pa boste tudi 'prikrajšani' opravila odpiranja prtljažnika in nameščanja kabla v polnilnico.
Ker pa pri MOON-u vedo, da se električna mobilnost začne že doma in da ogljična nevtralnost ni le marketinška floskula, ponujajo tudi celovit sistem proizvodnje in hrambe okolju prijazne električne energije. Zakaj bi vsak dan na svoji strehi “puščali” nekaj sto kilometrov, ki bi jih sicer lahko spravili na kolesa svojega električnega avta? Z zavedanjem, da je mogoče iz največjega naravnega energenta naše galaksije - sonca, v lastni hiši pridobiti povsem neodvisen vir obnovljive energije, je namestitev MOON-ove sončne elektrarne ter hranilnika energije zelo smiselna odločitev za vsakega, ki to možnost ima.
Potovanje energije od sonca proti Zemlji, iz strehe v vtičnico, iz vtičnice v električni avtomobil in od tam v svobodo električnih kilometrov ni več znanstvena fantastika. Še več: vse skupaj je postalo nekaj samoumevnega in dosegljivega, električni avto v imenu ljudstva pa ni več mit, ki ga spremlja nabor predsodkov. Pri Volkswagnu so skupaj s sistemskim ponudnikom MOON pripravljeni uporabnikom dati tisti pozitivni elektrošok, ki bo sprožil zavedanje o ključnih, nujnih investicijah nove generacije.
Tehnologijo prihodnosti si lahko ogledate in preizkusite v nakupovalnem središču Aleja, kjer domuje Volkswagnov center ID. Hub. Tam so dobrodošli vsi, ki bi se z novo obliko mobilnosti radi spoznali, pa tudi tisti, ki razmišljajo o nakupu novega vozila Volkswagen ali katerega od podpornih elementov iz ponudbe MOON.