Mednarodni trgi predstavljajo poslovno priložnost in prinašajo izzive
Vse več podjetij išče poslovne priložnosti v tujini. Slovenski trg je namreč precej majhen, zato je rast podjetja na domačem trgu že v osnovi omejena. Poleg tega je pandemija covida-19 številna podjetja skoraj čez noč potisnila v iskanje novih dobaviteljev in poslovnih partnerjev izven meja Slovenije. Ob vstopu na nove trge pa se vselej pojavijo novi izzivi, saj je vsak trg nekoliko specifičen. Pri sklepanju novih poslov zato ni pomembno le, da dobro (s)poznate svoje poslovne partnerje, pač pa tudi, da se sami predstavite kot zaupanja vredno in verodostojno podjetje. To je še posebej ključno v času gospodarske krize, ko se običajno bonitetna ocena podjetij zniža, podaljšajo se plačilni roki, nekatera podjetja pa se soočajo z likvidnostnimi težavami ali celo prenehajo z delovanjem. Zaradi tega podjetja postanejo previdna pri izbiri poslovnih partnerjev in načinu sodelovanja z njimi. Pri odločitvah se zanašajo na bonitetne ocene in analitične ter prediktivne ocene, kot sta Failure Score in Predviden plačilni indeks, ki so na voljo v Dun & Bradstreet rešitvah.
Sporočite globalnemu trgu, da uspešno poslujete
Visoka bonitetna ocena vsakemu podjetju olajša poslovanje, saj z njo trgu sporoča, da dosega najvišje standarde poslovne etike, zanesljivost glede plačilne sposobnosti in dobave ter kakovost izdelkov in storitev, kar je ključnega pomena v negotovih časih. Le kdo ne bi želel sodelovati s takšnim podjetjem? V mednarodnem okolju je certificiranje najboljših podjetij uveljavljena praksa, preko katere podjetja dodatno utrjujejo svoj ugled ter dvigujejo zaupanje. Družba Dun & Bradstreet ima večletno tradicijo v podeljevanju certifikatov bonitetne odličnosti, ki so že mnogim podjetjem olajšali poslovanje tako na domačem kot tudi na tujih trgih. Certifikat namreč predstavlja zrcalo podjetja in služi kot ugledni potni list pri širjenju poslovanja na mednarodne trge. Z njim lažje pridobite zaupanje novih kupcev in dobaviteljev ter si zagotovite prednost pred konkurenco.
»Pri našem delu je zelo pomembno, da je certifikat bonitetne odličnosti mednarodno priznan, ker v zadnjih letih pridobivamo vedno več kupcev v Evropi. Bonitetna odličnost pomeni za naše kupce varnost in sigurnost pri poslovanju z nami in predstavlja zagotovilo, da bo vse gladko potekalo. Po drugi strani pa bonitetna odličnost za naše zaposlene pomeni sigurnost delovnega mesta in pripomore k temu, da postajamo vedno bolj zaželen delodajalec,« Daniel Potočnik, CRMT d.o.o., prejemnik certifikata Platinaste bonitetne odličnosti 2020.
»Pipistrelovi kupci so večinoma vlade, agencije, velika podjetja ali druge ugledne ustanove. Ker so Pipistrelovi produkti oziroma storitve vsi velikih vrednosti in gre po navadi za večja naročila, se v večini primerov srečamo s preverjanjem naše bonitete s strani naročnika. Velikokrat to izvemo neposredno, največkrat pa šele naknadno, ko je posel že sklenjen in nam v neformalnem pogovoru povedo, kako pomembna je bila pri odločitvi zlata oziroma platinasta bonitetna ocena. Velikokrat je informacija o bonitetni oceni zahtevana že v samih razpisnih pogojih, predvsem za javna naročila po svetu. Glede na to, da je malo podjetij s tako dobro bonitetno oceno, kot je naša, smo že pri prvi predstavitvi ponudbe spoznani kot odlično podjetje in drugače obravnavani,« Ivo Boscarol, direktor in solastnik skupine Pipistrel, prejemnik certifikata Platinaste bonitetne odličnosti 2020.
»Poslujemo skoraj izključno v tujini. Kot majhno podjetje iz majhne dežele, ki ni poznana, nam mednarodno priznan certifikat ogromno pomeni pri prepoznavnosti in zaupanju, saj naša branža temelji na zaupanju. S certifikatom narediš velik korak naprej,« Peter Kosin, INEA d.o.o., prejemnik certifikata Platinaste bonitetne odličnosti 2020.
Manj kot 14 odstotkov slovenskih podjetij v »klubu« najodličnejših in najbolj trajnostnih slovenskih podjetij
Po najnovejši Dun & Bradstreet analizi (junij 2021) le 13,9 odstotka slovenskih podjetij dosega nadpovprečno kakovost poslovanja, medtem ko je septembra lani ta delež znašal 15,1 odstotek.
Podjetja, ki zadostijo kriterijem bonitetne odličnosti A, AA in/ali AAA tri leta zapored, pridobijo pravico do uporabe mednarodno priznanega statusa Srebrne odličnosti – le teh je po analizi 5,1 odstotek. Podjetja, ki izpolnjujejo kriterij za Zlato bonitetno odličnost, predstavljajo najbolj zanesljiv, kredibilen in nizko tvegan poslovni subjekt - takšnih podjetij imamo v Sloveniji 1,1 odstotek. Platinasto in s tem najvišjo bonitetno odličnost pa dobijo podjetja, ki Zlato odličnost izkazujejo tri leta zapored – teh je v Sloveniji 3,7 odstotek. V primerjavi z lansko analizo je opazen upad deleža podjetij, ki dosegajo odličnost, v vseh razredih, razen v razredu Platinaste odličnosti, kjer se je delež iz 1,4 odstotka povzdignil na 3,7 odstotka.
Z mednarodno priznanim Dun & Bradstreet certifikatom bonitetne odličnosti svetu sporočite: »Smo partner, vreden zaupanja. Partner, ki vam bo stal ob strani tudi v času gospodarske krize.« Takšnih podjetij, ki dosegajo nadpovprečno kakovost poslovanja, je v Sloveniji po najnovejši Dun & Bradstreet raziskavi le 13,9 odstotka.