Nevladna organizacija Alpe Adria Green je ob regati Barcolana v Tržaškem zalivu na morju opozorila na nasprotovanje italijanskima projektoma plinskih terminalov v zalivu. S prisotnostjo ob eni od boj, kjer jadrnice obračajo, želijo pritegniti pozornost javnosti in ji sporočiti, kaj se dogaja. Foto: MMC RTV SLO
Nevladna organizacija Alpe Adria Green je ob regati Barcolana v Tržaškem zalivu na morju opozorila na nasprotovanje italijanskima projektoma plinskih terminalov v zalivu. S prisotnostjo ob eni od boj, kjer jadrnice obračajo, želijo pritegniti pozornost javnosti in ji sporočiti, kaj se dogaja. Foto: MMC RTV SLO

Okrog 20 aktivistov AAG je okrog z dvema ploviloma, opremljenima s transparenti in zastavami, krenilo proti prvi boji regatnega polja Barcolane. Gre za mirne proteste, incidentov na morju pa ne pričakujejo, je dejal predsednik organizacije Vojko Bernard.

Malečkar: Terminal bi pokončal ribiče
Med sponzorji regate je namreč prav investitor gradnje kopenskega terminala v Žavljah, španska družba Gas natural. Po mnenju člana AAG-ja Franca Malečkarja pa verjetno tudi ni naključje, da je italijansko okoljsko ministrstvo soglasje za terminal na morju izdalo v tednu pred regato.

Morebitna postavitev uplinjevalnikov v Tržaškem zalivu bi po besedah Malečkarja pomenila konec ribiške dejavnosti v Tržaškem zalivu in na širšem območju Jadrana. Zaradi varnostnih con bi terminala pomenila tudi konec vseh pomorskih dejavnosti, vključno z pristaniškimi dejavnostmi v Kopru, Trstu in Tržiču.

"Gradnja je povsem nesprejemljiva"
"Povsem nesprejemljivo je, da se v območju 15 kilometrov lahko zgradita dva terminala z uplinjevalnikoma," pravi tudi italijanski aktivist Roberto Giurastante. Odobritev italijanskega ministrstva za gradnjo terminala na morju je namreč prišla le malo zatem, ko je Evropska komisija konec septembra Italiji izdala opomin zaradi preprečevanja industrijskih nesreč v Tržaški pokrajini, poudarja.

Potezo si je po njegovem mogoče razlagati tudi v političnem kontekstu, in sicer kot "neke vrste odgovor Italije, s katerim sporoča, da bo v primeru blokade terminala v tržaškem pristanišču odobrila gradnjo terminala na morju".

Slovenija bi že morala vložiti tožbo
"Mislimo, da Italija dobro ve, da ne bo nikdar imela obeh terminalov, poskušajo pa izsiliti, da bi domov prinesli vsaj enega. Ker bo nasprotovanja treba skoncentrirati na terminal na morju, si italijanske oblasti morda mislijo, da bomo popustili pri terminalu v Žavljah, kar pa se ne bo zgodilo," pravi.

Prepričan je tudi, da bi Slovenija morala na evropskem sodišču vložiti že pred časom napovedano tožbo v zvezi z gradnjo terminala v Žavljah. Nasprotovati pa bi morala tudi ostalim dovoljenjem, ki so jih italijanske oblasti izdale v zvezi z gradnjo terminala na morju in podvodnega plinovoda med Žavljami in Tržičem.