V nedeljo je bilo tega prahu le še 15 odstotkov. Tega dne je kemijska analiza padavin pokazala tudi pojavnost fluoridov, kar je za te padavine neobičajno. Na to, da gre za spiranje ognjeniškega prahu, je po besedah generalnega direktorja Arsa Silva Žlebirja pokazala tudi povečana stopnja kadmija.
V torek, ko je bil zračni prostor znova odprt, je družba Janez let v zraku opravila meritve, ki so pokazale, da je bila na višini okoli 2100 metrov plast ognjeniškega prahu, ki ga sicer ni mogoče videti s prostim očesom. Razmere so se namreč znova poslabšale prav v noči s ponedeljka na torek, ko so prah s sabo znova prinesli severni in severovzhodni vetrovi.
Nesreče letala zaradi pepela še ni bilo
Vodja meteorološke prognoze na Arsu in letalski prognostik inštruktor Andrej Hrabar je pojasnil, da se je doslej zgodilo približno 83 letalskih incidentov, povezanih z ognjeniškim prahom. Primera nesreče letala ni bilo, so pa v osmih primerih letala začela izgubljati višino in moč.
Povedal je še, da je na svetu devet centrov za spremljanje izbruhov ognjenikov in spremljanje ognjeniškega prahu. Če izbruhne ognjenik, ti centri izdajo informacijo nacionalnim meteorološkim službam, te pa opozorijo letalske uporabnike in službe kontrole zračnega prometa. Direktor direktorata za civilno letalstvo pa je tisti, ki na koncu odredi, ali ostane zračni prostor odprt ali ne.
V akcijo meritve prašnih delacev so se poleg Arsa vključili še Zavod za gradbeništvo, Center za analizo atmosfere Univerze v Novi Gorici, Nacionalni inštitut za oceanologijo in eskperimentalno geofiziko iz Trsta ter družba Janez let iz Divače.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje