Varnost največkrat ni ogrožena zaradi malomarnosti delavcev, ampak zaradi nemogočih pogojev dela, poudarjajo delavci, ki želijo ostati anonimni. "Ljudje ne vedo več, kaj je delo delavca, kaj je delo njegovega nadrejenega. Neko stihijsko delo, narejeno samo, da vlak gre s postaje. Amen. Dokler se ne zgodi kaj tragičnega, dokler so samo papirnate napake, se to skrije," je povedal prvi delavec.
Vodstvo slovenskih železnic zanika, da bi obstajale kakršne koli uradne prijave o ogroženi varnosti delavcev. V podjetju imajo namreč za te namene vzpostavljen posebni elektronski poštni predal, pravijo.
"Vodstvo ne prisluhne zaposlenim s terena. Ideje za izboljšanje varnosti skoraj vedno naletijo na gluha ušesa ali ciničen odziv," je povedal prometnik z več kot tridesetimi leti delovne dobe.
"Če združimo dela treh ljudi v enega, kakovosti ne more biti. Tudi ti ljudje, ki pridejo delat, se premalo časa uvajajo v sistem," je dodal tretji delavec.
Tudi umrli v zadnji nesreči Borislav Bogdanić je občasno delal kot čuvaj in je po besedah vdove moral, če je želel službo obdržati, opraviti izpit za čuvaja že v prvih mesecih dela. "Ga je bilo včasih tudi strah, da ne bi on naredil kakšne napake, da bi koga ubilo zaradi njega," je povedala njegova vdova Arijana Bogdanić.
Delavci iz Turčije ne razumejo opozoril
Vse več pa je tudi tujih delavcev, denimo iz Turčije, ki opozoril čuvaja ne razumejo, zato se morajo sporazumevati s kretnjami, ob srečanju povedo delavci. Tudi umrli 16. oktobra je kot zunanji delavec prišel iz Makedonije. Govorili smo z njegovim sodelavcem, ki dvomi o končani interni preiskavi železnic, češ da je krivda na strani umrlega.
Čuvaj, ki med delom odtava na kavo ...
"Naš čuvaj, ki je čuval pokojnega delavca, je med delavnikom šel večkrat v trgovino, na kavo, v lokal, medtem pa se dela na tirih niso ustavila. Na dan nesreče se sploh ni prijavil na obveščanje k prometniku. Vodstvo se šele zdaj po štirih smrtih zaveda, da je trenutni sistem dela s čuvaji napačen. To so priznali s tem, ko so z brzojavkami po nesreči ustavili vsa dela do nadaljnjega," je povedal anonimni sodelavec zunanjega sodelavca SŽ-ja, ki je umrl v nesreči.
Predpisani varnostni protokoli niso bili izvedeni
Ukrep o začasni prekinitvi del je vodstvo preklicalo z obvestilom o dodatnih ukrepih, poslanim 9. januarja. Zdaj so vpeljali nekatera poostrena pravila varnosti. Tudi ministrstvo za infrastrukturo je šele letos, in ne po prvi junijski nesreči s smrtnim izidom, železnicam predlagalo dodatne ukrepe za zagotavljanje varnosti. Čeprav preiskava še ni zaključena, glavni preiskovalec železniških nesreč Daniel Lenart ugotavlja: "Več udeleženih oseb neposredno pred nesrečo ni izvedlo predpisanih varnostnih protokolov."
S Slovenskih železnic še niso odgovorili, kako so povečali varnost pri delu po prvi nesreči leta 2021, ko progovni prometnik ni javil, da prihaja vlak, a so bili k sreči poškodovani le stroji, ali ta progovni prometnik še vedno opravlja svoje delo in kako komentirajo naša zadnja pričevanja delavcev. Neimenovani viri iz podjetja so nam sicer neuradno potrdili, da je bil progovni prometnik, ki naj bi bil glavni krivec zadnje decembrske nesreče, v preteklosti res oglobljen zaradi neizpolnjevanja delovnih obveznosti.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje