Operativni, kratkoročni del načrta naj bi bil pripravljen v 15 dneh, drugi del načrta, ki pomeni spremembe resolucije o nacionalnem programu gradnje avtocest, pa bo pripravljen še letos.
"Zahteval sem, da se objavi, na katerih odsekih, kdaj in kaj se dela ter koliko delavcev dela, da se dela neprestano, kjer je to tehnološko mogoče, da se pripravi nabor del, ki se lahko izvajajo tudi ponoči. Če delavcev ni, mora biti jasno, zakaj jih ni," je odločen prometni minister. "To, kar piše na Darsovi spletni strani, mora biti usklajeno z dogajanjem na terenu," je še poudaril Vlačič.
Drugi del akcijskega načrta predvideva spremembe resolucije o nacionalnem programu gradnje avtocest, ki bodo še letos posredovane v državni zbor. Z njimi želi minister za promet spremembo celotnega sistema prenov, "ki take, kot so, niso dobre".
Menjave v Darsu in DDC-ju niso v rokah ministraNa vprašanje, ali je v Darsu in DDC-ju zaradi zastojev na avtocestah, ki jih med drugim povzročajo tudi obnove, pričakovati menjave v vodstvu družb, odgovoril, da je to v pristojnosti nadzornih svetov. Dejal pa je, da ni zadovoljen, da mora v zvezi s tem ukrepati sam, čeprav so bile njegove pripombe delno že upoštevane.
O tem, zakaj so obnove na slovenskih avtocestah tako pogoste, smo se pogovarjali dr. Marijanom Žuro s fakultete za gradbeništvo in geodezijo v Ljubljani. Razložil nam je, da imajo na propadanje vozišča največji vpliv tovorna vozila, "saj je njihov učinek nekaj 10.000-krat večji od učinka osebnega vozila".
"Rast tovornega prometa je v zadnjih letih precej večja, kot smo kdaj koli napovedovali," še pravi Žura in dodaja, da so vzroki za podcenjeno rast različni: "Od hitrosti gospodarskega razvoja vzhodnoevropskih držav, sprememb v prometni politiki sosednjih držav (cestnina v Avstriji), širitev EU-ja itd."
Slovenske ceste niso pripravljene za toliko prometa
Minister Vlačič je poudaril, da so zastoji na cestah spremljevalci razvitega sveta, da pa lahko ministrstvo za promet optimizira obnove do te mere, da bodo povzročale čimmanjše zastoje. Ob tem minister ugotavlja, da so slovenske ceste "poddimenzionirane, glede na to, koliko je na njih prometa". Tovorni promet je od leta 2004, ko je Slovenija vstopila v EU, močno narasel in povzroča velike obremenitve, je še dejal.
Minister poziva k strpnosti na cestah
Če se izkaže, da ceste ne vzdržijo tolikšnega povečanja prometa, potem mora Dars o tem obvestiti ministrstvo za promet, ki se bo lotilo sprejetja dolgoročnih ukrepov o zmanjševanju tovornega prometa po slovenskih cestah.
Vlačič je še poudaril, da ukrep, ki bi do nadaljnjega ustavil obnovo avtocest, ni sprejemljiv, saj je varnost na prvem mestu, tudi če je zato potreben kakšen zastoj. Udeležence v prometu minister ob tem poziva k strpnosti.
T. K. B.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje