Poslanci so pred počitnicami še precej zaposleni. Foto: MMC RTV SLO
Poslanci so pred počitnicami še precej zaposleni. Foto: MMC RTV SLO
Struktura pokojnin
Struktura pokojnin po višini. Sliko si lahko povečate s klikom nanjo. Foto: www.zpiz.si
Nacionalna zdravstvena shema

Predlog zakona o enkratnem pokojninskem dodatku predvideva, da bi ta dodatek z avgustovskimi pokojninami izplačali okoli 250.000 upokojencem, katerih pokojnine so nižje od 500 evrov. Odvisno od višine pokojnine so predvidene tri stopnje dodatka, in sicer 150 evrov (za pokojnine v višini do vključno 403,63 evra), 100 evrov (za pokojnine v višini do vključno 450 evrov) in 80 evrov (za pokojnine v višini do vključno 500 evrov). Za to je glasovalo 69 poslancev in nihče proti.

Do izplačila bodo upravičeni upokojenci s stalnim prebivališčem v Sloveniji, dodatek pa ne bo obremenjen z davki ali prispevki, niti se ne bo štel v cenzus za pridobitev varstvenega dodatka.

Podporo predlogu so napovedale vse poslanske skupine, opozicija meni le, da bi ga bilo treba razširiti še na zaposlene z najnižjim prihodkom.

K zakonu so poslanske skupine vložile dopolnila, a ker bi z večino predlaganih dopolnil razširili krog upravičencev in sredstva, namenjena v ta namen, vlada in največji vladni stranki dopolnil ne podpirata.

Za več pravic bolnikov
Poslanke in poslanci so obravnavali tudi predlog resolucije o nacionalnem planu zdravstvenega varstva do leta 2013, ki poudarja nujnost ozaveščanja o zdravem načinu življenja in preventivi. Osrednjo pozornost tako resolucija namenja bolniku, ki naj bi postal enakovreden partner v odnosu do zdravstvenih delavcev, vselej pa bi moral biti tudi sezanjen s svojimi pravicami.

Kot zagotavlja ministrica za zdravje Zofija Mazej Kukovič, je poleg tega poudarjena dostopnost zdravstvenega varstva za vsakogar. Čakalne dobe naj bi se v petih letih zmanjšale na 1-6 mesecev, kar bi pomenilo evropsko primerljivost.

Premalo konkretnih rešitev?
Resolucija o nacionalnem planu zdravstvenega varstva pa je ni odnesla brez kritik. Pomisleki opozicije in dela strokovne javnosti se nanašajo predvsem na to, da resolucija nima konkretnih rešitev za odpravo dozdajšnjih slabosti. Poleg tega naj bi bila pripravljena prehitro in brez strokovnih analiz zdajšnjega delovanja zdravstvenega varstva.

Slovenija sicer strategije razvoja zdravstvenega varstva nima že od leta 2000.

Nacionalna zdravstvena shema