Predlog novele zakona o pravilih cestnega prometa prav tako zahteva strožjo obravnavo voznikov, ki ne upoštevajo pomena posebnih svetlobnih in zvočnih znakov, nameščenih na vozilih s prednostjo, za spremstvo in v spremstvu, ter se priključijo tem vozilom ali jih prehitijo.
Za obe navedeni kršitvi predlog novele zakona predvideva višjo globo, in sicer 500 evrov, in stransko sankcijo treh kazenskih točk.
Trenutno je za voznike, ki ne vzpostavijo reševalnega pasu, predvidena globa 200 evrov, za priključitev vozilu s prednostjo, vozilu za spremstvo ali vozilu v spremstvu ali za prehitevanje teh vozil pa globa 300 evrov.
"Čeprav gre za na neki način kaznovalni mehanizem, je naš cilj, da v bistvu ne poberemo niti evra te kazni, ampak da se ljudje zavedajo, da je to, da ogrožaš življenja reševalcev, policistov, gasilcev, ki gredo reševat druga življenja, absolutno nesprejemljivo, da ne rečem zavržno dejanje," je poudarila ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek, ki upa, da bo že določba v zakonu dovolj, da se bodo ljudje zavedali, da se te stvari pač ne smejo dogajati.
V omenjeni zakonski noveli pa so dodali tudi možnost, da vozila, ki odvažajo poginule živali, lahko vozijo po odstavnem pasu na avtocesti.
Kot poroča STA, je iz predloga novele zakona razvidno, da se število neupoštevanja pravila o varnostnem pasu in priključitev vozilu s prednostjo v zadnjih letih povečuje. Leta 2021 varnostnega pasu ni vzpostavilo 42 voznikov, leta 2022 65 voznikov, leta 2023 pa 104 vozniki. Vozilu s prednostjo se je 2021 priključilo sedem voznikov, leta 2022 osem voznikov, 2023 pa 22 voznikov.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje