Kar 180 mostov v Sloveniji potrebuje popravila. Foto: MMC RTV SLO
Kar 180 mostov v Sloveniji potrebuje popravila. Foto: MMC RTV SLO
Nevaren most med Pivko in Prestrankom
Dogovor o pospešeni obnovi mostov

Za obnovo preostalih 13 dotrajanih mostov pa naj bi infrastrukturno ministrstvo sredstva zagotovilo do konca februarja. To je izplen sestanka predstavnikov države in gospodarstva.

Omejitev prometa
Direkcija je avtoprevoznike sredi decembra obvestila, da bo predvidoma do konca letošnjega januarja na 15 odsekih cest zaradi dotrajanosti infrastrukture, tj. mostov, omejila tovorni promet glede na dovoljeno težo. Avtoprevozniki in gospodarstveniki, ki delujejo na teh območjih, so se na to odločitev odzvali zelo burno, saj naj bi jim povzročila veliko škodo.

Umiritev strasti
Strasti so mirili na sestanku na ministrstvu za infrastrukturo in prostor. "Treba je razumeti, da z naše strani ne gre za nagajanje gospodarstvu ali prevoznikom, kot si je kdo lahko tolmačil, ampak smo bili v ta ukrep z vidika zakonodaje, ki smo jo dolžni upoštevati, in zagotavljanja varnosti uporabnikov na slovenskih cestah, prisiljeni," je po sestanku povedal direktor direkcije Gregor Ficko.

Tiščanje glave v pesek
Od 1.400 mostov, ki so na slovenskem državnem cestnem omrežju, je trenutno 180 takšnih, ki so potrebni korenitega popravila, za 15 mostov pa so morali prižgati rdečo luč. "Prevoznikom smo povedali tudi, da to ni zadnji paket," je dejal Ficko in dodal, da bodo v naslednjih mesecih naredili nove analize. "Ne moremo tiščati glave v pesek in se obnašati, da je z objekti vse v redu. Do prve nesreče to lahko počnete, ko se nekaj zgodi, pa vsi vemo, kakšne so posledice," je povedal.

Zavedajo se težav
Na direkciji se zavedajo težav, ki lahko zaradi omejitev tovornega prometa nastanejo, zato že nekaj časa razmišljajo, kako jih omiliti. Na današnjem sestanku so se tako dogovorili, da bo direkcija takoj pristopila k razpisu za sanacijo dveh najkritičnejših mostov - mostu Socka med Arjo vasjo in Velenjem ter mostu v Prestranku med Postojno in Pivko.

Ministrstvo bo za to skupaj zagotovilo dva milijona evrov, razpis pa bi lahko bil objavljen že konec tega tedna ali najpozneje na začetku prihodnjega, saj so projekti pripravljeni, je pojasnil Ficko.

Sredstva za 13 mostov
Ministrstvo bo do konca februarja poskusilo zagotoviti sredstva še za obnovo preostalih 13 mostov. Projekti so za vse mostove že končani, tako da bi lahko februarja ali marca sprožili postopke javnih naročil. Sanacija vseh 15 mostov skupaj po ocenah direkcije znaša 29,2 milijona evrov, končni strošek pa bo odvisen od ponudb na razpisih.

"To je trajna sanacija," je povedal Ficko in spomnil, da so te mostove začeli obnavljati že leta 2010. "Žal so rebalansi in odvzemanje sredstev direkciji v zadnjih letih naredili svoje. Na to smo opozarjali, zdaj pa smo na žalost prišli do tega," je dejal prvi mož direkcije.

Izmenični promet namesto zapor
Gospodarstveniki so predlagali tudi, da bi na petih mostovih, ki so za gospodarstvo najpomembnejši, namesto predvidene zapore za tovorni promet raje uvedli izmenični tovorni promet. Ta rešitev je sprejemljiva tudi za direkcijo, jo bodo pa do petka natančno proučili ter prevoznike in gospodarstvo obvestili o odločitvi in naslednjih korakih.

Direktor Združenja za promet pri Gospodarski zbornici Slovenije Robert Sever pa je povedal, da naj bi problematiko sanacije dotrajanih mostov v skladu s sprejetim sklepom na današnjem sestanku čim prej uvrstili na sejo vlade. To pričakujejo že ta četrtek, je dejal.

"Zagotovitev sredstev za sanacijo je nujna, saj bodo omejitve povzročile infarkt za gospodarstvo, ki je na teh odsekih," je opozoril in dodal, da bi lahko bila sanacija končana v devetih mesecih. "Odločitve pričakujemo takoj. Dobili smo zagotovilo, da je iskanje rešitve v tem trenutku prioriteta infrastrukturnega ministra Sama Omerzela," je dodal.

Sestanka so se udeležili tudi predstavniki sekcije za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije (OZS). "Predstavniki podjetij, ki so na teh cestah, in prevozniki so od države zahtevali, da zagotovi prevoznost na cestah, saj je od tega odvisno gospodarstvo," so v OZS-ju povzeli njihove zahteve.

Po njihovem mnenju je treba zagotoviti finančna sredstva za sanacijo mostov, ki so v najkritičnejšem stanju, in omogočiti tovorni promet. "Gospodarstvo in prevozni sektor pa bosta zadovoljna takrat, ko bodo ovire odpravljene. Na potezi je torej vlada," so dodali.

Nevaren most med Pivko in Prestrankom
Dogovor o pospešeni obnovi mostov