Dolenjka je bila letos že večkrat zaprta zaradi nesreč. Foto: Promet.si
Dolenjka je bila letos že večkrat zaprta zaradi nesreč. Foto: Promet.si
Dolenjska avtocesta
Nesreče se dogajajo tudi na avtocesti, opozarja Marinček. Foto: Dars

Gorazda Marinčka smo namreč povprašali, kako daleč je dogovor, pa tudi, kako odgovarja na očitke, da zaradi zamude pri gradnji avtoceste dolenjska hitra cesta zahteva vse več žrtev. Kot je znano, se je gradnja zavlekla zaradi Darsovega spora z dvema lastnikoma zemljišč, s katerima ne morejo doseči dogovora o prodaji oziroma zamenjavi parcel.

"Od sestanka 5. marca v Trebnjem so znani finančni, tehnični in pravni okvirji za dogovor. Po intervencijah predsednika Gospodarske zbornice Dolenjske in Bele krajine Jožeta Colariča je v začetku maja prišlo do novih sestankov, ko smo omenjene okvirje ponovno ugotovili in skušali zapisati v obliki pogodbe," pojasnjuje Marinček, ki zatrjuje, da so po sestanku na Otočcu 30. junija zaman iskali sogovornike na Darsu, saj je čas dopustov. Prav tako naj ne bi držalo, da je menjalna pogodba pripravljena, le lastnik je še ni podpisal, saj bo po njegovih besedah potrebnih še nekaj ur usklajevanja in čistopis pogodb.

"Dars kaže na lastnike in prikriva napake"
Marinček meni tudi, da Družba za avtoceste s sklicevanjem na zavlačevanje lastnikov prikriva napake, zaplete, napačne izračune količin materiala, napačne ocene kakovosti materiala in pomanjkljive geomehanske raziskave. "Slišimo o zamudah pri oddaji del za gradnjo viadukta Ponikve, ki niti teoretično ne bo končan pred marcem 2010, razpis za elektrostrojno opremo v predoru Leščevje še ni zaključen, nekateri visoki nasipi morajo mirovati po nekaj mesecev, da se zemljišče umiri," na koncu pa sta za vse kriva dva posameznika, dodaja.

Poleg tega je po njegovih besedah osnovni podatek, na katerega se pozablja, ta, da izvajalci za gradnjo avtoceste preko parcel njegove stranke potrebujejo le tri mesece. Zamude naj na tem odseku torej ne bi bilo. Trasa avtoceste je poleg tega znana od leta 2006, za kakovostno gradnjo pa je vendarle potrebno nekaj časa, dodaja Marinček. Še več, po njegovih besedah bi nova avtocesta lahko potekala tudi drugje, denimo po dolini Igmance, in ne bi zadevala nobenega "kritičnih" lastnikov zemljišč.

"Žrtve tudi na avtocesti"
Kako pa je z očitki o številnih nesrečah? Kot opozarja Marinček, ne drži, da na avtocesti ni smrtnih žrtev: "Spominjam se tragične nesreče na štajerski avtocesti, ko je več oseb zgorelo v verižnem trčenju (pred okoli desetimi leti). Pred kratkim so bile smrtne žrtve na avtocesti od Novega mesta proti Brežicam in na avtocesti proti Primorski."

Odsek mimo Trebnjega je veljal za črno točko že pred gradnjo avtoceste, še opozarja Marinček in dodaja, da so težave tudi drugod po Sloveniji: "Znani črni točki sta cesta mimo Turjaka in ravnica pred Ribnico. Trasa razvojne osi Škofljica Kočevje 3a je znana. Komu se bo pripisovalo smrtne žrtve na sedanji cesti?"

Po besedah zastopnika enega izmed lastnikov parcel pa je treba proučiti tudi razloge za nesreče, saj naj bi predzadnjo povzročil nekdo, ki je v ovinku z omejitvijo 60 km/h vozil 130 km/h, zadnjo pa voznik, ki je zaspal za volanom, kar bi lahko tudi na avtocesti imelo usoden konec. Poleg tega število nesreč na t. i. dolenjki pada, obenem pa je letos več smrtnih žrtev; vzrokov torej ne moremo poenostavljati. Toda to so obrabljene teme, pri nas pa vse preveč radi za težavo obtožimo posameznika, da "zadiši po linču", še meni Marinček.