Poslanci DZ-ja so sredi junija sicer sprejeli novelo zakona o pravilih v cestnem prometu, vendar so z njo le ukinili obvezno uporabo tahografov za prevoze skupin otrok, ki se izvajajo z vozili, zasnovanimi in izdelanimi za prevoze največ osmih potnikov.
Ob tem ni najbolj jasno, zakaj niso počakali na obsežnejši vladni predlog zakonske novele, ki zapoveduje prometne predpise. Kot so za MMC pojasnili na ministrstvu za infrastrukturo, glede prenove zakonodaje na področju prometnih predpisov potekajo še zadnja usklajevanja.
"Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pravilih cestnega prometa je že pripravljen in je bil prvič posredovan v medresorsko obravnavo in objavljen na portalu eDemokracija 11. 6. 2019 ter nato še 17. 10. 2019. Trenutno potekajo v okviru medresorskega usklajevanja še končna usklajevanja z nekaterimi deležniki," pojasnjujejo na ministrstvu.
Novela zakona o pravilih cestnega prometa, ki jo je že lani pripravilo ministrstvo za infrastrukturo, ko ga je vodila Alenka Bratušek, je bila namreč pripravljena za potrditev v državnem zboru, vendar se zaradi padca vlade Marjana Šarca to ni zgodilo.
Pripravljeni zakonski noveli pa se očitno ni popolnoma odpovedala nova vodstvena ekipa infrastrukturnega ministrstva, ki ga zdaj vodi Jernej Vrtovec (NSi).
Prenovljena zakonodaja o pravilih cestnega prometa naj bi glede na predlog, ki je bil lani v javni razpravi, zakonsko uredila vožnjo z novodobnimi prevoznimi sredstvi od električnih skirojev do samovozečih vozil in kot zaostrila kazni za telefoniranje med vožnjo.
Kaj prinaša zadnja verzija prometne zakonodaje?
Nova verzija prenovljenih in dopolnjenih cestnih predpisov je sicer še v usklajevanju med deležniki, na infrastrukturnem ministrstvu pa med poglavitnimi novostmi, ki "zasledujejo glavne cilje prometno varnostne politike v državi", navajajo strožjo obravnavo voznikov, ki "ne upoštevajo pomena posebnih svetlobnih in zvočnih znakov, nameščenih na vozila s prednostjo, za spremstvo in v spremstvu; ki se priključijo vozilu s prednostjo, za spremstvo in v spremstvu ali jih prehitijo; ki med vožnjo uporabljajo naprave ali opremo, ki zmanjšuje voznikovo slušno ali vidno zaznavanje ali zmožnost obvladovanja vozila."
Med novostmi naj bi bila obvezna uporaba zaščitne čelade za voznike lahkih motornih vozil, kot so električni skiroji, primerna bočna razdalja 1,5 m pri prehitevanju kolesarjev, voznikov lahkih motornih vozil in koles z motorjem. Novela pa naj bi tudi določila pravila v območju skupnega prometnega prostora in na površinah za pešce ter kolesarje.
Med najbolj pričakovanimi novostmi bo določitev pogojev za vožnjo z lahkimi motornimi vozili v cestnem prometu. Znova je tudi predlagana možnost zavijanja v desno ob rdeči luči na semaforju, če je prazna cesta. Prav tako je napovedana razširitev pooblastil občinskim redarjem in cestninskim nadzornikom. "Poleg navedenega se v predlogu zakona določajo še pravila za preizkušanje avtomatiziranih vozil, ureditev instituta dnevne parkirnine, označitev oseb na AC in HC in nomotehnični popravki," so še navedli na infrastrukturnem ministrstvu.
V poglavitnih novostih zakona pa ni več navedena precej sporna obvezna uporaba zaščitne čelade za kolesarje. Zdaj je meja za uporabo določena pri 18 letih. Če bi obvezno uporabo kolesarske čelade uzakonili, kot je predvideval prejšnji predlog zakonske novele, bi Slovenija postala prva EU-država, ki bi uvedla obvezno uporabo čelade pri vožnji s kolesom, njeno (ne)uporabo pa tudi kaznovala (predlog je bila globa kar 120 evrov). V EU-ju je sicer obvezna uporaba čelade za kolesarje vseh starosti le na Finskem, toda kolesarjenje brez čelade ni kaznovano.
Vladna zelena luč za spremembe pri prevozih otrok
V noveli zakona o pravilih cestnega prometa, ki jo je sredi junija sprejel državni zbor na pobudo poslancev DZ-ja s prvopodpisano poslanko SMC-ja Mojco Žnidarič, pa očitno ni šlo za poslansko soliranje, ki je poželo kar nekaj kritik zaradi domnevnega zniževanja standardov varnosti v cestnem prometu, predvsem pri prevozih otrok.
Poslanci DZ-ja so namreč ukinili uporabo tahografov za prevoze skupin otrok, ki se izvajajo z vozili za prevoze največ osmih potnikov poleg voznika, čeprav se niso posvetovali z agencijo za varstvo v prometu (AVP) ali kakšnimi drugimi ustreznimi deležniki. Vendar pa je zakonska novela vseeno dobila zeleno luč vlade.
"Vlada RS je predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pravilih cestnega prometa natančno preučila in predlagane rešitve sicer podpira, vendar meni, da jih je možno urediti zgolj s posegom v določbo tretjega odstavka 2.a člena Zakona o delovnem času in obveznih počitkih mobilnih delavcev ter o zapisovalni opremi v cestnih prevozih in določbo četrtega odstavka 49. člena Zakona o motornih vozilih ter s tem ohraniti enake varnostne pogoje za vse prevoze skupine otrok, kot so določeni v Zakonu o pravilih cestnega prometa in Zakonu o motornih vozilih," so še zapisali na infrastrukturnem ministrstvu in ob tem tudi poudarjajo, da bodo predlagatelji zakonske novele pred sprejemom v DZ izvedli več usklajevanj z ministrstvom.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje