Minister za šolstvo in šport Igor Lukšič ima svoj prvi šolski dan v lepem spominu: "Bil je peti september 1968, sonce, popldne ob enih. Takrat je bil v Dolenjskih Toplicah dvoizmenski pouk. Na klopi so nas čakale napolitanke, bonboni in sok. Lepo." Zato je vesel, da je tudi današnje prvošolčke v šolo pospremil lep dan, pripravljeni učitelji in policisti ter prostovoljci na cestah.
Verjame, da je vzgoja v šolah ključnega pomena, zato so jo po njegovih besedah vrnili v razprave o šoli. Glavno poslanstvo šole je narediti dobrega človeka, je prepričan. V svojem mandatu na vrhu ministrstva je prav zato utrdil "predstavo, da je treba novosti v šolstvu dobro premisliti, pretehtati in voditi iskreno odprto razpravo, da se izlušči najboljše."
"Podružnične šole so zelo pomembne"
Upa tudi, da nobena vlada ne bo več poskusila ukinjati podružničnih osnovnih šol, kot se je to po njegovih besedah želelo storiti leta 2005. "Pri nas 50 odstotkov šol leži na geografsko ogroženih področjih: meja, hribi, podeželje ipd., kar pomeni, da naše šole izpolnjujejo ne le šolsko temveč tudi kulturno, socialno, športno in še kako poslanstvo," poudarja.
Ne podpira predloga o obvezni srednji šoli
SDS-ovih predlogov, da ob osnovni šoli kot obvezno določimo tudi srednjo, ne podpira. "Obvezna osnovna šola je bila uvedena zato, da so pod prisilo starši morali pošiljati otroke na šolanje, da se je dosegel civilizacijski napredek ljudstva. To je danes mimo zdravega razuma. V osnovni šoli je program enoten, v srednjih pa si otroci izbirajo različne smeri. Bo država z obezno srednjo šolo tudi vsem omogočila tisto, kar si želijo, ali bo skrbela za strukturo različnih poklicev, kot jih družba potrebuje," se sprašuje.
Krepitev avtonomije stroke, šole, učitelja
Bi pa spremenil način vpisa na fakultete, da bi ponovno uveljavili sprejemne izpite namesto zbiranja točk na maturi. A rektorji univerz niso najbolj navdušeni, dodaja, saj bi to pomenilo za fakultete dodatne obveznosti.
Kot svoj pečat na šolskem področju je izpostavil to, da je šolam, učiteljem, staršem in stroki dal mesto v razpravi o šolstvu. "Upajmo, da bodo nasledniki to dediščino negovali, saj je samo tako možno krepiti avtonomijo stroke, šole in učitelja," je še dejal.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje