Kot je na tiskovni konferenci povedal Dušan Vučko, v. d. generalnega direktorja za upravne notranje zadeve, so se tako odločili, ker je to implementacija direktive evropskega parlamenta in sveta, ne pa kaprica Slovenije ali želja po novih poslih. V Sloveniji bomo nova vozniška dovoljenja dobili med prvimi v Evropski uniji, po besedah Vučka zato, ker nova kartica zagotavlja večji standard zaščite pred ponarejanjem in prirejanjem. Pojasnil je namreč, da je zdajšnje vozniško dovoljenje prevečkrat bilo predmet različnih ponaredb.
Pravice ostajajo nespremenjene
Novo vozniško dovoljenje, oziroma po novem kartica, pa ne bo veljavno tako dolgo kot staro, saj ga bo treba zamenjati na deset let. Kot so opozorili, to ne spreminja pravic, ki se jih dobi ob pridobitvi vozniškega dovoljenja.
Z menjavo starih vozniških dovoljenj se sicer ne mudi, saj se jih lahko zamenja do konca aprila 2018. Vseeno pa po Vučkovih besedah pričakujejo, da se bo veliko voznikov za zamenjavo odločilo prej, predvsem zaradi praktičnosti kartice.
Se pa bo z izdajanjem novega vozniškega dovoljenja začelo izdajanje novega registra voznikov. Kot že zapisano, novo vozniško dovoljenje stane nekaj več kot 17 evrov. Dovoljenje bo veljalo tudi kot identifikacijski dokument, denimo na uradih in bankah, saj bo na njem naveden tudi stalni naslov, vseeno pa ga ne bo mogoče uporabiti za prehod meje.
Na kartici tudi lipa
Novo vozniško dovoljenje se torej očitno razlikuje od starega. Na kartici je ob pravem kotu mogoče videti obliko motorja, valjev in ventilov, odtisnjena pa je tudi lipa, kot slovenski simbol. Vučko je ob tem dejal: "Moje mnenje je, da je to novo vozniško dovoljenje izredno lepo, moram pa priznati, da je malo manj pregledno." Na hrbtni strani je namreč zgoščenih veliko podatkov o tem, za katere kategorije ima imetnik kartice dovoljenje.
Celoten projekt zamenjave vozniških dovoljenj je stal 9,85 milijona evrov, sem so poleg izdelave dovoljenj vključeni tudi pogodba za poštne storitve, projekt registra voznikov. Pogodba z izdelovalcem kartic, ki so ga na javnem razpisu izbrali lani, je sklenjena za dobo desetih let.
Kartice po Evropi razširjene
Slovenija sicer ni prva med državami EU-ja, ki je uvedla tovrstne kartice, povsem skladno z direktivo EU-ja imajo vozniška dovoljenja že v Avstriji, na Češkem, Nizozemskem in v Romuniji. Navadne polikarbonatne kartice so v uporabi tudi v drugih državah EU-ja, razen v Belgiji, Grčiji, na Irskem, Cipru in v Luksemburgu.
Prihajajo tudi nove kategorije
Z novim vozniškim dovoljenje prihajajo tudi nove kategorije. Ukinja se kategorija H (kolesa z motorjem), ki bo po novem AM. V kategorijo A bosta spadali še A1 (do 125 ccm in 11kW) in A2 (do 35 kW). Za pridobitev kategorije A brez omejitev bo zdaj treba biti star najmanj 24 let.
O spremembah v kategorijah si lahko preberete tukaj.
Kategorija B se bo delila na B1 (štirikolesa), B (motorna vozila do 3.500 kg) in BE (motorno vozilo do 3.500 kg in priklopno vozilo). Kategorija C je razdeljena na C1, C, C1E in CE, kategorija D na D1, D, D1E in DE. Pri kategoriji F je sprememba ta, da se bo izpit lahko delal že pri 15 letih, pri kategoriji G pa ni sprememb.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje