Se bodo pred vhodom vzpenjače kmalu spet drenjale množice radovednežev? Foto: RTV SLO
Se bodo pred vhodom vzpenjače kmalu spet drenjale množice radovednežev? Foto: RTV SLO
Tirna vzpenjača
Od 28. decembra se je z vzpenjačo peljalo že več kot 22 tisoč potnikov v obe smeri. Foto: RTV SLO
Vzpenjača med prazniki obstala

Kot so sporočili s Festivala Ljubljana, ki ima za vzpenjačo sklenjeno koncesijo, bodo skupaj s proizvajalcem v prihodnjih dneh opravili dodatne preglede sistema, zaradi česar so možne občasne prekinitve ali zaustavitve vzpenjače.

Vzpenjača je v ponedeljek popoldne obstala zaradi napake pri delovanju vrat. 24 obiskovalcev, ki so tedaj ostali v kabini, so s posebnim vozilom za reševanje v pol ure prepeljali na zgornjo postajo vzpenjače. Po varni ustavitvi so pregledali celoten sistem in ga nato ponovno vzpostavili. Vzpenjača lahko tako po navodilih proizvajalca, podjetja Garaventa, spet obratuje.

Obiskovalcem Ljubljanskega gradu se tako ne bo več treba vzpenjati peš. Vožnje z vzpenjačo bodo med 28. decembrom in 9. januarjem (od 10. do 21. ure) celo brezplačne. Že od prvega dneva obratovanja se za obisk nove ljubljanske znamenitosti odloča veliko meščanov, pa tudi drugih obiskovalcev.

Prvi zastoj že v petek
Nekatere pa je pod Gradom že v petek pričakalo neprijetno presenečenje - vzpenjača ni obratovala, so pa tedaj uspeli okvaro odpraviti že zgodaj popoldne in obiskovalcem se ni bilo več treba povzpeti na grajski hrib z avtom ali peš. Kljub temu je ustavitev vzpenjače povzročila nekaj slabe volje, saj so se nekateri v prestolnico od blizu in daleč odpravili prav z namenom, da bi preizkusili novost.

Uradno odprtje naj bi bilo 10. januarja. Povratna vozovnica bo potem stala 2 evra, s popustom za otroke, dijake, študente, upokojence in skupine nad 15 oseb pa 1,5 evra. Kabina lahko sprejme do 33 potnikov, na Grad pa pripelje v eni minuti. V optimalnih obratovalnih pogojih bi se tako lahko v eni uri na Grad povzpelo do 500 obiskovalcev.

Za nekatere sporna naložba, ki se je s približno 1,5 milijarde povzpela na skoraj dve milijardi tolarjev, naj bi se povrnila v 40 letih, kar pa se bo zgodilo le v primeru, da se začetne tehnične težave ne bodo prepogosto ponavljale.

Vzpenjača med prazniki obstala