Matični odbor je močno skrčil število upravičencev za poplačilo zaradi posledic izpostavljanju azbestu. Foto: RTV SLO
Matični odbor je močno skrčil število upravičencev za poplačilo zaradi posledic izpostavljanju azbestu. Foto: RTV SLO
V podkategorijo A1 spadajo motorna vozila na dveh kolesih, katerih prostornina ne presega 125 ccm in katerih motor ne presega 11 kW. Foto: EPA
Razprava o azbestnem zakonu

V državnem zboru so sprejeli tudi zakon o bančništvu, ki uvaja podrobne in zapletenejše standarde varnega in skrbnega poslovanja bank. Poslanci so potrdili še zakon o državnem poroštvu za kredite Darsa.

Poslanke in poslanci pa so sprejeli še sveženj zakonov s področja javnega naročanja, ki na novo ureja področje javnega naročanja in določa postopke sodelovanja javnega in zasebnega partnerstva, omogočil in pospešil pa naj bi tudi zasebna vlaganja v državi.

Azbest dviga prah v DZ-ju
Novela, ki jo je v obravnavo vložila skupina poslancev s prvopodpisanim Francem Žnidaršičem iz koalicijskega DeSUS-a, je sprva predvidevala izenačenje obolelih, ki so bili v stiku z azbestom, ne glede na to, ali so zboleli na delovnem mestu ali zaradi vplivov v okolju.

Matični odbor za delo pa je takšno odločitev kljub protestu Sindikata azbestnih bolnikov in dveh preloženih obravnavah spremenil in v obravnavo poslal novelo, ki pravice prisoja le tistim okoliškim prebivalcem, ki so zboleli za mezoteliomom, najhujšo obliko azbestnih bolezni. Vlada se s spremenjeno novelo strinja.

Dovolj denarja, v veljavo že marca 2007
Opozicija, ki noveli ostro nasprotuje, opozarja, da novela ne rešuje nekterih zelo pomembnih vprašanj, med drugim dedovanje, predčasno upokojevanje obolelih in sestavo registra oseb, izpostavljenih azbestu. Odbor je še določil, da bo novela zaradi zmanjšanja števila upravičencev in s tem manjše obremenitve proračuna začela veljati že marca prihodnje leto, in ne šele leta 2008, kot je bilo sprva predvideno.

Medtem ko so LDS, SD in SNS zakonu odločno nasprotujejo, pa koalicija določila podpira, saj meni, da je razširitev upravičencev po okoljskem načelu težka naloga. Stranke vladajoče koalicije pričakujejo, da bo predmet dodatne širitve odločen v posebnem zakonu.

S podkategorijo A1 v mestna središča
DZ obravnava tudi tri zakone s področja cestnega prometa. Med njimi je tudi predlog zakona o prevozih v cestnem prometu, ki je že prestal drugo obravnavo. Podporo zakonu so napovedale vse poslanske skupine razen SNS-a, za katero zakon ni sprejemljiv. Zakon bo strogost pogojev poslovanja slovenskih prevoznikov zmanjšal na minimalno raven, ki je še skladna z evropskimi predpisi, omogočil pa bo tudi nadzor in sankcioniranje tujih zapornikov.

Zakon o varnosti v cestnem prometu med drugim predvideva spodbude, da bi več voznikov v mestnih središčih zaradi praktičnosti in ekonomičnosti namesto motornih vozil kategorije B (običajni avtomobili) uporabljali vozila podkategorije A1.

A. L.

Razprava o azbestnem zakonu