Na srečanju sta govorila tudi o zagotavljanju dostopnosti visokošolskih zavodov in vplivu predloga sprememb zakona o visokem šolstvu na uveljavljanje pravic študentov s posebnimi potrebami.

Zagovornik je lani veliko pozornosti namenil vprašanjem spoštovanja pravic ljudi z invalidnostmi. Med drugim je opozarjal tudi na to, da prostori v javni rabi še vedno niso povsem dostopni ljudem z gibalnimi in senzornimi oviranostmi, kar velja tudi za objekte visokošolskih zavodov. V Zagovornikovi anketi je petina pristojnih upravljavcev teh objektov navedla, da še niso izvedli potrebnih gradbenih prilagoditev, četrtina nima tehničnih prilagoditev, dve tretjini prostorov visokošolskih zavodov pa ni opremljenih z zvočnimi ali svetlobnimi indikatorji in pisnimi informacijami, so v sporočilu za javnost navedli pri Zagovorniku.

Minister Papič je dejal, da je ministrstvo odgovorne obveščalo o dolžnosti po zakonu o izenačevanju možnosti invalidov, da morajo biti javni prostori dostopni vsaj do konca leta 2025. Navedel je, da ministrstvo izvaja pregled dejanskega stanja za vzpostavitev registra dostopnosti. Ob tem bo v novih pogodbah za financiranje visokošolskih zavodov, ki se sklepajo za obdobje štirih let, tudi pogoj, da se zavodi zavežejo, da bodo ministrstvu posredovali načrt za odpravo ovir pri dostopnosti. Minister je dodal še, da je v predlogu novega zakona o visokem šolstvu predvidena uveljavitev tretjega stebra financiranja visokošolskih zavodov za naložbe. Tako bodo visokošolski zavodi samostojno skrbeli za ustrezno vzdrževanje njihovih stavb in dostopnost prostorov.

V povezavi z novim zakonom o visokem šolstvu sta Lobnik in Papič govorila tudi o priporočilih Zagovornika glede položaja študentov s posebnimi potrebami. Zagovornik je namreč želel, da bi ta status imeli čisto vsi, ki jim mora pripadati zaradi njihovih osebnih okoliščin, ki jim pri študiju lahko predstavljajo oviro. Zavzel pa se je tudi za čimprejšnje sprejetje pravilnika, ki bi jasno določil in uredil izvrševanje pravic teh študentov tako, da to ne bi bilo odvisno od visokošolskega zavoda, na katerem študirajo.

Minister je povedal, da je ministrstvo upoštevalo tako pripombe glede definicije statusa študenta s posebnimi potrebami kot glede postopkovnih zadev. Predlog zakona pri slednjem ne napotuje več na pravilnik, temveč bo to urejeno neposredno v zakonu.

"Lobnik se je ministru zahvalil za razumevanje poslanstva Zagovornika in za odzivnost in ukrepanje ob priporočilih, ki jih daje za izboljšanje ravni enake obravnave in enakih možnosti v državi," so še navedli pri Zagovorniku.