Pivovarna Laško je po dolgi in občasno burni poti ter večletni lastniški negotovosti v ponedeljek le dobila novega lastnika. Konzorcij prodajalcev 51,11-odstotnega lastniškega deleža v družbi je pogodbo o prodaji podpisal z nizozemskim Heinekenom.
Iz vrst laške pivovarne, prodajalcev in novega lastnika veje zadovoljstvo z izkupičkom. Konzorcij prodajalcev je v ponedeljek po jutranji seji nadzornega sveta Pivovarne Laško odprl in pregledal izboljšane ponudbe ter se odločil Laško prodati nizozemskemu pivovarskemu velikanu. Ta bo za delnico Laškega plačal 25,56 evra.
Laško prodano Heinekenu. A nam je blo za to res treba naredit ta blesav 15letni ovinek, s tajkunstvom, bančnimi luknjami, bankroti & vsem ?
— Miran77 (@Miran7777) April 13, 2015
Heineken s ponudbo presegel druge ponudnike
Zadnja borzna cena delnice laške pivovarne je bila sicer 21 evrov, saj so na Ljubljanski borzi v ponedeljek zaradi zagotovitve enakomerne obveščenosti in varstva interesov vlagateljev trgovanje z delnicami Pivovarne Laško začasno zaustavili. Dogovorjena cena 51,11-odstotni delež vrednoti na 114,3 milijona evrov, celotno družbo pa na 223,6 milijona evrov. Sklenjenemu dogovoru bo po izpolnitvi odložnih pogojev za dokončno izvedbo posla sledila tudi prevzemna ponudba za preostale delnice družbe. Heineken naj bi s svojo ponudbo druge ponudnike po pisanju medijev presegel za nekaj evrov oz. za več kot pet odstotkov. Izboljšane ponudbe naj bi sicer oddali še finančni skladi CVC Capital, KKR in Mid Europa Partners.
laško in union nista več državna, sta pa pod rdečo zvezdo ;) upam na najboljše, Heineken je megalomansko pivovarsko podjetje #heineken
— Luke (@lukc007) April 13, 2015
Eno Laško. -To bo 114 milijona eura.
— Taksist Ibro (@LJ_Taksist) April 13, 2015
Odzivi z vseh strani za zdaj pozitivni
Direktor za razvoj poslovanja v Heinekenu Mark Koster je v izjavi medijem v Ljubljani izrazil zadovoljstvo s sklenitvijo pogodbe, ki bo dodala "nov biser na njihovi ogrlici". Kot je zatrdil, bodo v Laško prinesli znanje in družbi pomagali pri nadaljnji rasti ter okrepili položaj skupine Laško na domačem trgu in omogočili širitev v regiji. Blagovni znamki Zlatorog in Union bodo po njegovih besedah ohranili, prav tako ne načrtujejo zaprtja proizvodnih obratov v Laškem in Ljubljani, čeprav Koster ne zagotavlja, da bo tako tudi ostalo. Kakšnih večjih pretresov ni pričakovati niti pri kadrovski politiki, bo pa Heineken preveril, ali bodo morda potrebni kakšni ukrepi za večjo učinkovitost. Prvi mož Pivovarne Laško Dušan Zorko pa je prepričan, da se lahko pivovarna pod Heinekenom vrne k osnovni dejavnosti, s tem pa se bo skupina Laško uvrstila tja, kjer je njeno mesto - med dobre pivovarje na trgu. "Imeli smo štiri ponudnike, vsi so svetovno znani, Heineken pa je uspel, ker je bil vztrajen, ima dobro zaledje, je pivovar po duši in nam lahko vrne to, kar smo pogrešali pretekla leta," je dejal.
Sedaj se poslavljajo imena, kot so Radler, Malt, Uni, Laško,...Nova imena bodo baje Cruyff, Bergkamp, Robben, De Goey, Kluivert, Van Persie.
— Matjaž (@Gospod_profesor) April 13, 2015
Pivovarna Laško kot kaže postaja uradni sponzor Lige prvakov. Mogoče bo naslednji finale v Stožicah :)
— Ursa Cadez (@UrsaCadez) April 13, 2015
Stankovič malim delničarjem priporoča prodajo delnic
Tudi v upravljavcu skladov Alpen Invest, ki ima v lasti 4,11 odstotka delnic, so z izkupičkom prodajnega postopka zadovoljni. Cena na delnico je po njihovih navedbah plod dolgotrajnega postopka, v katerem je konzorcij bistveno zvišal kupnino. Prepričani so, da predstavlja prodaja Laškega tudi zgled vsem nadaljnjim prodajnim postopkom. Kot je za STA zapisal glavni upravljavec skladov Alpen Invest Izidor Jerman, je država z uspešno izpeljano prodajo pridobila ugled in zaupanje vlagateljev. Mali delničarji Pivovarne Laško so lahko po mnenju predsednika društva Mali delničarji Slovenije Rajka Stankoviča s sklenjeno prodajo družbe Heinekenu prav tako zadovoljni. Stankovič bi zato malim delničarjem priporočil, naj delnice prodajo, ko bo Heineken objavil ponudbo za prevzem.
Nakup Laško-Union s strani “rdeče zvezde“ bo občutil tudi slovenski šport. Heineken namreč ne sponzorira klubov, nacionalnih lig ali zvez.
— Toni Gruden (@duledoz) April 13, 2015
Zdaj, ko je Heiniken kupil Laško, bodo nekaj Laškega prodali tudi v Topu in podobnih placih.
— Nejc Jemec (@nejcjemec) April 13, 2015
Heineken lani do 1,51 milijarde evrov čistega dobička
Nizozemski pivovarski velikan, ki je lani ustvaril več kot 21 milijard evrov prihodkov in 1,51 milijarde evrov čistega dobička, z lastniškim vstopom v Pivovarno Laško še krepi navzočnost v širši regiji srednje, vzhodne in jugovzhodne Evrope. V zadnjih 20 letih je tako Heineken, ki je podjetje v družinski lasti, kupoval pivovarska podjetja v širši regiji srednje, vzhodne in jugovzhodne Evrope. Med drugim je na Hrvaškem prevzel Karlovačko pivovaro, v Makedoniji Pivaro Skopje, v Srbiji je kupil Pivaro MB, v Avstriji ima v lasti Brau Union z vrsto pivovarn po vsej državi, na Češkem družbi Krušovice in Drinks Union ter na Poljskem pivovarno Zywiec. Heineken je svetovni koncern, samo v srednji in vzhodni Evropi pa ima svoja hčerinska podjetja v 14 državah in skupaj več kot 50 pivovarn. Proizvaja več kot 200 znamk piva in jabolčnika in po vsem svetu zaposluje okoli 70.000 ljudi.
Interbrw je '02 hotel plačati za delnico 120€ več kot Laško. Danes je dal Heineken 25€ zanjo. Najbolj žalostna šola nacionalnega interesa.
— Svarun (@Svarun_K) April 13, 2015
Laško naj gre v učbenik, kot zgodba, kaj se zgodi, če se namesto s poslom ukvarjaš s političnim trgovanjem...
— Andraž Hafner (@AndrazHafner) April 13, 2015
Kaj je ironija pt.2? Laško se proda pivovarni, ki ima za simbol rdečo zvezdo, a se stranka SDS, ki sovraži rdečo zvezdo, ne pritožuje.
— Gangich (@Gangich) April 15, 2015
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje