Napoved višjega DDV-ja za tiskane medije je izzvala ogorčenje v slovenskem medijskem prostoru. Foto: MMC RTV SLO
Napoved višjega DDV-ja za tiskane medije je izzvala ogorčenje v slovenskem medijskem prostoru. Foto: MMC RTV SLO

Neuradna informacija, da naj bi vlada na prejšnji seji obravnavala tudi predlog o zvišanju davka na dodano vrednost za tiskane medije z zdajšnjih 8,5 odstotka na 20 odstotkov, je povzročila precej razburjenja v slovenskem medijskem prostoru. Navsezadnje je stanje v večini slovenskih tiskanih medijev zaradi razmer na trgu precej težavno, dodatna finančna obremenitev pa bi razmere še poslabšala.

Na morebitno zvišanje DDV-ja za tiskane medije se je odzval tudi predsednik države in predsedniški kandidat na bližnjih predsedniških volitvah Danilo Türk.

"Upam, da ta predlog ne bo sprejet, kajti če bi bil, bi prišlo do ogrožanja človekovih pravic. Razumeti moramo, da je svoboda izražanja v današnjih časih zelo povezana z raznovrstnostjo medijev, in tak ukrep bi prizadel prav to in verjamem, da bi na koncu povzročil škodo svobodi izražanja ter posledično človekovim pravicam in kakovosti demokracije pri nas," je povedal Türk.

Pahor se boji, da bodo medijske hiše prevzeli tujci
Svoje mnenje o morebitnem zvišanju DDV-ja za tiskane medije je kot knjigarnar v knjigarni Konzorcij v Ljubljani izrazil tudi drugi predsedniški kandidat Borut Pahor. "Če prav razumem, kaj želi finančno ministrstvo s tem doseči, se mi zdi to zelo tvegan korak. Nastanejo namreč lahko posledice, ki jih uradniška pamet razume zelo birokratsko, in ni dobro, da bi imela pri tako subtilnih zadevah zadnjo besedo. Tisti, ki bodo o tem odločali, morajo o tem znati politično presoditi," je povedal Pahor.

"Pomembno se mi zdi, da so mediji svobodni. Podoben predlog smo med mojim predsedovanjem zavrnili, saj menim, da bi utegnila biti takšna poteza zelo nevarna za obstoj časopisja, ki je že tako ranjeno. Naš nacionalni interes ni, da ubijemo slovenske časopise! Prepričan sem, da bo trg časopisnih medijev vedno obstajal, toda z novim ukrepom se lahko zgodi, da bodo vse časopisne hiše prevzeli tujci in vanje vpeljali tujo uredniško politiko," je še povedal Pahor ter dodal, da je funkcija časopisa več kot le informirati, zabavati ali komentirati oziroma da je to tiskana slovenska beseda, ki jo izbirajo slovenski uredniki.

Na mnenje tretjega najresnejšega predsedniškega kandidata Milana Zvera še čakamo.

V spodnji tabeli si lahko ogledate prikaz DDV-ja za časopise v članicah EU-ja. (Vir: The European Publishers Council)

Država Odstotek

Velika Britanija

0
Finska0 (22)
Belgija0 (21)
Danska0 (25)
Francija2.1 (19.6)

Luksemburg

3
Italija4
Španija4(16)
Grčija4.5
Ciper5
Malta5
Češka5

Estonija

5
Litva5
Latvija5
Portugalska5
Nizozemska6
Švedska6
Poljska7
Nemčija7
Slovenija8.5
Romunija9
Avstrija10
Irska13.5
Slovaška19
Bolgarija20
Madžarska20