Kot je v uvodu povedal Uroš Tominc, vodja urgentnega kirurškega bloka UKC-ja Ljubljana, letno obravnavajo med 650 in 700 poškodovanci zaradi e-skirojev. Ob tem je opozoril, da jih med 5 in 10 odstotki ostane v bolnišnici, nekateri se zaradi hudih poškodb glave celo bojujejo za življenje, od teh jih nekaj umre. Trenutno se zaradi hujših poškodb zaradi nesreče z e-skirojem v UKC-ju Ljubljana zdravita dva pacienta.
O velikem številu poškodovanih pri vožnji s skiroji poročajo tudi iz UKC-ja Maribor. Tam so do konca julija letos oskrbeli 111 poškodovancev, od tega 60 mlajših od 18 let, so strokovnjaki pojasnili na novinarski konferenci.
Nesreča z e-skirojem je lahko enaka padcu z drugega nadstropja
Predstojnik oddelka za rehabilitacijo pacientov po nezgodni poškodbi možganov, z multiplo sklerozo in drugimi nevrološkimi obolenji na URI-ju Soča Klemen Grabljevec je pojasnil, da so številke ponesrečencev s tako hudimi poškodbami v odstotkih sicer majhne. "Čeprav so številke majhne, moramo opozoriti, da tovrstne nesreče lahko privedejo do nepovratnega stanja pri osebi in pri družini. Sam jih spremljam še dlje časa in vem, da življenje ni nikoli več enako."
Ob tem je povedal, da so e-skiroji sicer popolnoma zakoniti in tudi varni, če se uporabljajo na pravilen način do hitrosti 25 km/h, kot je tudi dovoljeno. "Če se 50-kilogramski človek s hitrostjo 25 km/h zaleti v trdo stvar, kot je recimo stena, je ekvivalent, kot da pade z drugega nadstropja," je ponazoril in ob tem poudaril, da gre pri tovrstnih poškodbah res za zlome kosti, ob nesrečnem padcu na glavo pa lahko privede do hujših poškodb, ki zahtevajo dolgo rehabilitacijo. "Tako zdravljenje traja od 3 do 6 mesecev. Nekateri se žal nikoli več ne morejo vrniti domov."
Ob tem je pozval vse starše, naj bodo pri nakupih skirojev premišljeni. "Starši, ki kupijo otroku skiro brez pravilne uporabe, je enako, kot da bi otroku dovolili v drugo nadstropje brez ograje."
Uporaba čelade ja zakonsko predpisana do 18. leta, priporočljiva pa je za vse
Na porast števila prometnih nesreč z električnimi skiroji kažejo tudi podatki Generalne policijske uprave (GPU). Do konca julija je bilo v prometnih nesrečah udeleženih 134 voznikov električnih skirojev, od tega jih je kar 93 nesrečo povzročilo.
Vodja sektorja prometne policije uprave uniformirane policije GPU Ivan Kapun je pojasnil, da so e-skiroji zelo priljubljeni, ker so hitri, tihi in na kratkih razdaljah zelo učinkoviti. "Ravno zaradi svoje hitrosti in tihosti jih drugi udeleženci ne zaznavajo, če pa vozniki ob tem še ne spoštujejo predpisov, so lahko posledice še toliko hujše."
Kot je povedal, so policisti na terenu opazili, da se vozniki ne zavedajo, da tudi zanje obstajajo predpisi, zato jih je na novinarski konferenci obnovil. Za vožnjo je treba uporabljati kolesarske poti, ne pločnikov. Če kolesarskih poti ni, se lahko vozijo po vozišču, kjer je omejitev 50 km/h. E-skiroji se sicer lahko vozijo na območjih za pešce, a se morajo zavedati, da so tam gostje, glavni so pešci, zato morajo voziti počasneje. Prepovedana je vožnja pod vplivom alkohola in drugih prepovedanih substanc. Zelo pomembno in varno pa je predvsem, da se na skiroju vozimo sami in ne prevažamo drugih ljudi.
Številni vozniki e-skirojev še vedno podcenjujejo tveganje in ne uporabljajo čelade, ki bi lahko preprečila ali omilila resne poškodbe glave. Podatki kažejo, da uporaba čelade za polovico ali več zmanjša verjetnost hudih poškodb glave. Tudi preostale poškodbe, zlomi lobanje in manjše poškodbe glave so ob nošnji čelade precej manj verjetne, je opozoril Tominc.
Policija si prizadeva za spremembo zakonodaje
Prepovedani so e-skiroji, ki presegajo hitrost 25 km/h. Pojasnil je, da v Sloveniji nimamo zahtevanih tehničnih pregledov zanje, čeprav si na policiji prizadevajo za to in za spremembo zakonodaje. "Menimo, da smo za zdaj še neučinkoviti, predvsem pri ugotavljanju spremenjenih e-skirojev, ministrstvu za infrastrukturo smo podali mnenje, zdaj pa upamo, da se bo kaj spremenilo. Če bo politična volja, bo to hitro urejeno," je sklenil.
V okviru nacionalnih akcij za varnost prometa policija nadzira tudi e-skiroje. "Pri tem smo precej neučinkoviti, ker je težje ugotavljati hitrost. Glob je od 500 do 600 vsako leto. Nekih posebnih glob za e-skiroje pa ni," je povedal in dodal, da so tudi to sporočili ministrstvu.
Vsi govorci so na novinarski konferenci pozvali starše, naj otroke naučijo pravilno uporabljati e-skiroje in s tem zmanjšajo možnost za vse vrste poškodb, ki so po njihovem mnenju nepotrebne.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje