Sir Stirling Moss je med letoma 1951 in 1961 v formuli ena zbral 16 zmag, 24-krat se je uvrstil na oder za zmagovalce. Vozil je za ekipe Mercedes-Benz, Maserati, Vanwall, Rob Walker Cooper, Lotus in HWM (Hersham and Walton Motors). Foto: EPA
Sir Stirling Moss je med letoma 1951 in 1961 v formuli ena zbral 16 zmag, 24-krat se je uvrstil na oder za zmagovalce. Vozil je za ekipe Mercedes-Benz, Maserati, Vanwall, Rob Walker Cooper, Lotus in HWM (Hersham and Walton Motors). Foto: EPA

Za Mossa je skoraj nepredstavljivo, da bi ženska vozila dirkalnik v formuli ena. V njegovih časih so na vsaki dirki tvegali svoje življenje. Toda ta šport je tehnološko zelo napredoval, zato je danes precej bolj varen kot tedaj.

Susie Wolff
Susie Wolff
Susie Wolff, razvojna voznica pri Williamsu, se nikakor ne strinja z izjavo sira Stirlinga Mossa o ženskih voznicah v formuli ena. Do zdaj je v tem športu sodelovalo pet voznic: Maria Teresa de Filippis (1958-59), Lella Lombardi (1974-76), Divina Galica (1976, 1978), Desire Wilson (1980) in Giovanna Amati (1992). Foto: EPA
Danica Patrick
Danica Patrick je najbolj znana ženska voznica v svetu motošporta. Foto: EPA

Nekdanji dirkač je v pogovoru za BBC razkril dvome o nastopanju ženskih voznic v formuli ena. Po njegovem mnenju ženske niso sposobne prenesti duševnega (in fizičnega) stresa, ki ga prinaša ta šport. Njegovi vidiki so seveda razburili pripadnice nežnejšega spola, še najbolj Susie Wolff, razvojno voznico pri Williamsu.

Zanimivosti o dirkanju v formuli ena

  • Pred dirko dirkači popijejo veliko tekočine, saj lahko med dirkanjem izgubijo tudi do tri litre vode.
  • Med dirkanjem so dirkači dalj časa izpostavljeni velikim gravitacijskim silam, prav tako tudi visokim temperaturam.
  • Po eni dirki lahko povprečen dirkač F1 izgubi do 4 kilograme.
  • Študije so poudarile pomen ravni tekočine v telesu, saj lahko oseba, ki izgubi 4 odstotke telesne teže, izgubi tudi do 40 odstotkov svojih psihofizičnih sposobnosti.


Največji uspeh: pol točke leta 1975

Zadnja ženska voznica, ki je sodelovala v formuli ena, je bila Giovanna Amati. Italijanka se je z ekipo Brabham leta 1992 trikrat poskusila kvalificirati na dirko, a ji to ni uspelo. Precej uspešnejša je bila njena rojakinja Lella Lombardi (March, RAM in Williams), ki je med letoma 1974 in 1976 začela 12 dirk v formuli ena, do zdaj je edina ženska, ki ji je uspelo poseči po točkah - leta 1975 se ji je na dirki za VN Španije uspelo uvrstiti med najboljšo šesterico dirkačev, za kar bi morala prejeti točko, vendar je zaradi skrajšane dirke vknjižila le polovico.
Pravi obraz šele v smrtni nevarnosti
"Imamo kar nekaj zelo močnih in robustnih dam, toda šele takrat, ko je tvoje življenje v smrtni nevarnosti med dirkanjem, se pokaže, iz kakšnega testa si. Duševni stres je morda prevelik za žensko voznico. Enostavno ne verjamem, da so dame sposobne zmagati na dirki formule ena," je bil za mnoge preoster Moss, ki je tekmoval v časih (50. in 60. leta prejšnjega stoletja), ko so dirke trajale več kot dve uri, včasih celo tri.
"Težava je, ker je dirkanje v tem športu zelo utrujajoče. Včasih smo dirkali tudi po tri ure. Za uspeh je tu potrebna izjemna zbranost. Toda zdaj je nekoliko lažje, saj dirke trajajo le dobro uro," je še dodal Moss.
Susie Wolff: Sploh ne vem, kje začeti
Po pričakovanjih je povsem drugačnega mnenja Susie Wolff. "Z Mossom se nikakor ne morem strinjati. Ob njegovih besedah me kar zmrazi," je bila jezna Wolffova, ki je lani na dnevu odprtih vrat v Silverstonu prvič vozila dirkalnik formule ena. "Sploh ne vem, kje začeti po takšnih besedah. Gospoda Mossa zelo spoštujem, njegovi dosežki (16 zmag, 24 uvrstitev na oder za zmagovalce, op. a.) so občudovanja vredni, vendar mislim, da sva iz drugačnih generacij," je še dodala Wolffova, sicer žena direktorja in solastnika Williamsa, Tota Wolffa.
Sklenila je: "Za Mossa je skoraj nepredstavljivo, da bi ženska vozila dirkalnik v formuli ena. V njegovih časih so na vsaki dirki tvegali svoje življenje. Toda ta šport je tehnološko zelo napredoval, zato je danes precej bolj varen kot tedaj."

Za Mossa je skoraj nepredstavljivo, da bi ženska vozila dirkalnik v formuli ena. V njegovih časih so na vsaki dirki tvegali svoje življenje. Toda ta šport je tehnološko zelo napredoval, zato je danes precej bolj varen kot tedaj.

Susie Wolff