Ali Scuderia Ferrari resno razmišlja o umiku ali gre le za prvo stopnjo boja za nova pravila? Foto: EPA
Ali Scuderia Ferrari resno razmišlja o umiku ali gre le za prvo stopnjo boja za nova pravila? Foto: EPA
Ferrarijev motor
Motor je draga in skrbno varovana skrivnost vsakega moštva, pri tem so v prednosti moštva, za katerimi stojijo velike avtomobilske tovarne, kot so Fiat, Mercedes, Renault, BMW, Toyota in Honda. Foto: EPA
Ferrari razmišlja o umiku

"Uporaba enakega motorja bi formulo ena oropala tekmovalnosti in ustavila tehnološki napredek," se začenja dopis iz Maranella. Vodilni rdečih so poudarili, da sta ravno ta dva elementa razlog, da je Ferrari že vse od l. 1950 sestavni del elitnega bencinskega športa.

Poskočni konjiček zapušča čredo?
"Če so ti dejavniki postali zastareli, si naš upravni odbor pridržuje pravico, da razmisli, ali bomo še ostali predani temu športu," je najuspešnejše moštvo vseh časov neprikrito zagrozilo z izstopom iz sveta formule ena. Scuderia Ferrari je še zapisala, da se vsekakor strinjajo z zajetnim zmanjšanjem stroškov, še posebej v luči finančne krize, da pa enoten motor in menjalnik ni pravi korak v tej smeri.

Od 2010 do 2012 enaki motorji za vse
V ponedeljek je Mednarodna avtomobilistična zveza objavila, da je dobila nekaj zanimivih in ugodnih ponudb za enotni motor in menjalnik. Tekmovalno vodstvo "najhitrejšega cirkusa na svetu" je predlagalo, da bi morala v sezonah 2010, 2011 in 2012 vsa moštva uporabljati standardiziran motor in menjalni sistem, ki ga bo dobavljal proizvajalec, nepovezan z moštvi in njihovimi lastniki.

Ecclestone ne razume proizvajalcev
Alfa in omega formule ena Bernie Ecclestone je podprl predlog Fie: "Izenačiti želimo pogoje za vse sodelujoče. Govoric o umiku tovarniških moštev pa preprosto ne razumem. Prihranili jim bomo ogrmno denarja. Vsa tehnologija bo še vedno prisotna, pri tem se lahko izkaže vse njihovo znanje in talent."

Kriza zagotovilo za varčevanje
Varčevanje je vodilo, ki že vsa leta vodi formulo ena pri sprejemanju novih pravil, a kakšnega vidnega upada stroškov do zdaj še ni bilo. Najverjetneje bo ravno gospodarska kriza, ki se je z napovedmi o odpuščanju delavcev že močno "udomačila" ravno v avtomobilistični industriji, prisilila konstruktorje k samoomejevanju. Vseeno večina stalnih opazovalcev formule ena meni, da gre le za Ecclestonovo in Fijino preiskušeno metodo "korenčka in palice", le da še ne vemo kaj vse skriva "korenček".

T. G.

Ferrari razmišlja o umiku