Lewis Hamilton v Braziliji še ni dirkal, toda tako je bilo tudi na nekaterih drugih dirkališčih, pa je Anglež dokazal, da ga slabo poznavanje steze ne moti. Foto: Reuters
Lewis Hamilton v Braziliji še ni dirkal, toda tako je bilo tudi na nekaterih drugih dirkališčih, pa je Anglež dokazal, da ga slabo poznavanje steze ne moti. Foto: Reuters
Fernando Alonso
Fernando Alonso je oba naslova osvojil prav v Interlagosu. Foto: RTV SLO
Kimi Räikkönen
Navijači Kimija Räikkönena sanjajo o trčenju obeh McLarnov in zmagi Ferrarija. Foto: EPA

Veliko je dejavnikov, ki lahko odločijo zmagovalca. Za vas smo pripravili nekatere značilnosti Interlagosa in pogledali v zgodovino, ki Lewisu Hamiltonu ni naklonjena. Če se je vanjo vsaj malce poglobil, spanec pred nedeljsko dirko ob 18. uri zagotovo ni bil miren.

Dirkališče
Dirkalniki so zaradi številnih izboklin na progi in velikih hitrosti težko obvladljivi. Zaradi ozkih ovinkov, ki sledijo ravnemu delu proge, je zaviranje izjemno zahtevno. Dirkališče je eno izmed redkih, kjer dirka poteka v nasprotni smeri urinega kazalca. Prav zato je fizično naporna. Dirkači in njihove vratne mišice so vajene desnih ovinkov, tukaj pa je večina levih, kar se kaže v večji utrujenosti. Hamilton je dobro fizično pripravljen, imata pa njegova konkurenta prednost, saj sta za razliko od Angleža tu tekmovala že večkrat.

Ne Alonso ne Räikkönen tu še nista zmagala, je pa Španec prav v Braziliji obakrat osvojil naslov svetovnega prvaka. Veliko dirkališč je letos dajalo prednost enemu ali drugemu moštvu, strokovnjaki pa pravijo, da Brazilija ustreza približno obema enako. Ferrari bo imel prednost na ravninah in hitrih ovinkih, McLaren pa naj bi se bolje "spoprijel" z grbinami in ožjimi deli. Še ena prednost za McLaren naj bi bile pnevmatike. Bridgestone je za Brazilijo pripravil tudi "ekstra mehke" pnevmatike, na katerih Ferrari letos ni blestel. Italijani se tega zavedajo in so pred Brazilijo temu posvetili veliko dela.

Dirka
V Interlagosu so dirke tradicionalno razburljive in nemalokrat začinjene z nesrečami. Proga je hitra in kratka. Dolge ravnine omogočajo lažje prehitevanje kot ponavadi. Običajno je vroče in zelo vlažno, velikokrat tudi mokro. Kaotičnemu vzdušju na dirkališču veliko pripomorejo tudi vročekrvni brazilski navijači. Možnost nepredvidljivih dogodkov na dirki je tako veliko večja kot na drugih dirkališčih.

Zgodovina
Osemkrat v zgodovini so bili pred zadnjo dirko v boju za prvaka trije vozniki. Statistika ni naklonjena Hamiltonu, saj so prvo mesto v teh primerih ohranili le trije vozniki. Nazadnje je to uspelo Emersonu Fittipaldiju leta 1974, potem pa je po vrsti spodletelo Carlosu Reutemannu leta 1981 (Piquet), Alainu Prostu leta 1983 (Piquet) in nazadnje Nigelu Mansellu leta 1986 (Prost).


VN BRAZILIJE, Sao Paolo               
Petek:                                
1. PROSTI TRENING             ob 14.00
2. PROSTI TRENING                18.00
Sobota:                               
3. PROSTI TRENING                15.00
KVALIFIKACIJE                    18.00
Nedelja:                              
DIRKA ZA VN BRAZILIJE            18.00

Dolžina kroga: 4,309 km                
Dolžina dirke: 71 krogov/305,909 km    
                                       
Razplet dirke leta 2006:               
 1. F. MASSA         Ferrari           
 2. F. ALONSO        Renault           
 3. J. BUTTON        Honda             
                                       
Rekord kroga:                          
1:11,473  J.-P. Montoya, Williams, 2004
                                       
Zadnjih pet zmagovalcev:               
2006 F. MASSA         Ferrari          
2005 J-.P. MONTOYA    McLaren          
2004 J-.P. MONTOYA    Williams         
2003 G. FISICHELLA    Jordan           
2002 M. SCHUMACHER    Ferrari          

R. K.