V Montrealu je Robert Kubica prvič kot prvi prevozil startno-ciljno črto. Foto: EPA
V Montrealu je Robert Kubica prvič kot prvi prevozil startno-ciljno črto. Foto: EPA
Robert Kubica
Po grozljivemu prevračanju BMW-jevega dirklanika na lanski dirki v Montrealu je Kubica na zahtevo zdravnikov izpustil naslednjo dirko v Indianapolisu, nato pa se vrnil k dirkanju. Foto: Reuters
Robert Kubica
Kubica je velik ljubitelj relija in ni izključil možnosti, da se bo kdaj preizkusil tudi v tem motošportu. Foto: EPA

Uspeh je za 23-letnega Poljaka iz Krakova še toliko slajši, saj je premierno zmago v formuli ena dosegel na stezi, kjer je lani doživel grozjivo nesrečo in le z veliko sreče ostal nepoškodovan. Nesreča na stezi Gillesa Villeneuva je za Kubico pomenila najnižjo točko vse prej kot blesteče sezone 2007, v letošnji sezoni pa Poljak po sedmi dirki sezone vodi v skupnem seštevku svetovnega prvenstva!

Pri BMW-ju zamenjal Villenueva
Pot do formule ena je bila za Kubico vse prej kot lahka. Potem ko ga je oče vozil po vsej Evropi na tekmovanja v kartingu, se je Kubica s 13 leti preselil v Italijo. V elitni avtomobilistični razred je vstopil kot tretji dirkač moštva BMW Sauber, po poškodbi svetovnega prvaka Jacquesa Villenueva pa je dobil priložnost nastopiti na svoji prvi dirki na VN-ju Madžarske in takoj opozoril nase s sedmim mestom. Pozneje je bil zaradi prelahkega dirkalnika diskvalificiran, do točk pa je s tretjim mestom nato prišel na svoji tretji dirki na VN-ju Italije v Monzi. Ko se je bavarsko moštvo razšlo z Villenuevom, je Kubica ob Nemcu Nicku Heidfeldu ostal v moštvu do konca sezone in jo s šestimi točkami končal na 16. mestu.

Lani ga je zasenčil Heidfeld
Po obetavnem začetku je sledila sezona 2007, v kateri ga je zasenčil bolj izkušen Heidfeld. Kubica se je boril predvsem z novimi pnevmatikami, ki niso ustrezale njegovemu slogu vožnje. K njegovemu letošnjemu preporodu je po njegovih besedah pripomogla prepoved uporabe sistema za nadzor proti zdrsu koles. "Takoj ko smo prenehali uporabljati vse sisteme, ki so lani pomagali dirkačem, se mi je zdel dirkalnik veliko boljši, lažji za voziti," je pojasnil 1,85 metra visoki dirkač, ki je od konca lanske in začetka letošnje sezone izgubil šest kilogramov.

V boju za prvaka potrebuje hitrejši dirkalnik
Po prvi zmagi in prevzemu vodstva v skupnem seštevku med vozniki je Kubica napovedal boj za prvaka. "Če po sedmih dirkah vodiš in je tvojenajslabši rezultat, z izjemo Avstralije, četrto mesto, potem boš izrabil priložnosti", je po dirki razglabljal Poljak. Kljub zmagi pa se 23-letnik zaveda, da bi brez incidenta med Lewisom Hamiltonom in Kimijem Räikkönenom zelo težko zmagal, saj je bil "Hamilton cel konec tedna najhitrejši, a je naredil napako. Moram se mu zahvaliti, da je izbral Kimija namesto mene," se je pošalil. Kubica je poudaril, da bo v boju za naslov prvaka potreboval nekoliko hitrejši dirkalnik. "Upam, da mi bo moštvo dalo maksimum, jaz pa bom naredil vse, da se bom boril za naslov."

BMW v boj za prvaka že letos?
Z njihovo prvo in to kar dvojno zmago so zrasli apetiti tudi pri moštvu BMW. Januarja je šef moštva Mario Theissen razkril cilje za sezono 2008 (prva zmaga za moštvo) in 2009 (zmaga v konstruktorskem seštevku). Po sedmih dirkah bavarsko moštvo v skupnem seštevku za glavnim letošnjim favoritom Ferrarijem zaostaja le tri točke, pred drugim favoritom McLarnom pa ima 17 točk prednosti. Do konca sezone je sicer še veliko dirk in prezgodaj je kar koli napovedovati, a dosedanji razplet dogodkov napoveduje, da bi se BMW za končno zmago lahko boril že letos.

T. V.