Fernando Alonso sproščeno pričakuje začetek sezone. Foto: EPA
Fernando Alonso sproščeno pričakuje začetek sezone. Foto: EPA
Felipe Massa in Kimi Räikkönen
Felipe Massa in Kimi Räikkönen. Kako dolgo bosta imela pri Ferrariju enak položaj? Foto: EPA
Lewis Hamilton
Lahko Lewis Hamilton uprizori meteorski vzpon? Foto: EPA
Heikki Kovalainen
Heikki Kovalainen je nase opozoril že decembra leta 2004, ko je na Dirki prvakov v Parizu premagal Michaela Schumacherja in večkratnega svetovnega prvaka v reliju Sebastiena Loeba. Foto: EPA
F1: Kako bodo tokrat premešane karte?

"Ne bom ga pogrešal," pred začetkom sezone pravi svetovni prvak Fernando Alonso, ki je iz Renaulta prestopil v McLaren. Srebrni so se pozimi na testiranjih odrezali bolje kot Francozi, zato se Špancu ne kolca po stari družbi. "Mislim, da sem v boljšem položaju kot Renault. Zadovoljen sem. Popolnoma nov izziv mi prinaša novo motivacijo, zato bom poskušal ponoviti uspeh iz zadnjih dveh let," poudarja Alonso, ki je v Avstraliji slavil že lani.


Alonso lovi Schumija in Fangia
Po Schumacherju in Juanu Manuelu Fangiu bi lahko postal prvi dirkač s tremi zaporednimi naslovi svetovnega prvaka in prvi po Fangiu, ki bi mu uspelo zapored zmagati z različnima moštvoma. McLaren lani prvič v zadnjem desetletju ni slavil niti na eni dirki.

Prva dirka še ne bo povedala veliko
"Težko je predvideti, kaj se bo zgodilo na prvi dirki. Ta je precej specifična in ponavadi vsem pripravi presenečenja. Pravi potencial bomo spoznali šele po treh ali štirih dirkah. Zelo smo samozavestni. Od zadnjih testiranj smo izboljšali avtomobil in morali bi biti konkurenčni," še napoveduje 25-letni zvezdnik iz Ovieda. Največji nasprotnik bi mu moral biti Ferrari.

Za Ecclestona prvi favorit Massa
Na najpomembnejših testiranjih pred sezono v Bahrajnu je bil namreč najhitrejši njegov vrstnik Felipe Massa, ki je navdušil tako Alonsa, Flavia Briatoreja in Jacquesa Villeneuva kot tudi alfo in omego formule ena Bernieja Ecclestona. Slednjega tako zelo, da ga je razglasil za prvega favorita sezone. V veliko pomoč mu bo Schumi, ki je v Maranellu zdaj svetovalec, zanimivo pa bo videti, kako se bo v vročekrvni Italiji znašel hladni Kimi Räikkönen.

Ferrari bolj stabilen
V primerjavi s Fincem Brazilec že pozna njemu na kožo pisano okolje in odlično govori italijansko. Po lanskih uspehih, ko je dvakrat zmagal in v skupnem seštevku zasedel tretje mesto, mu je zrasla tudi samozavest. "Nov bolid pomeni nedvomno velik korak naprej, predvsem kar se tiče aerodinamike. Je veliko bolj stabilen," o glavnem napredku razmišlja Massa, ki se zaveda, da bo treba dirkati preudarno in da bo pomembna vsaka točka.

Kimi se s Schumacherjem ne obremenjuje
Räikkönena čaka v novi ekipi težko delo, če si hoče priboriti status prvega moža. "To je zelo veliko in slavno moštvo. Vesel sem, da sem del njega. Zdi se, da je avto dober, zato je vznemirljivo čakati prvo dirko, da vidimo, kako bo šlo," pravi nekdanji član McLarna. Schumacherjeva dediščina ga ne obremenjuje, saj ima svoje cilje: zmagovati in se boriti za naslov.

Hamilton kot Montoya?
Alonsov kolega bo letos prvi temnopolti voznik v zgodovini formule ena, 22-letni Britanec Lewis Hamilton, ki mu je nekdanji svetovni prvak Damon Hill že v premierni sezoni napovedal vsaj eno zmago. Kot zadnjemu je to uspelo Juanu Pablu Montoyi pred šestimi leti. Hamilton je bil lani zmagovalec serije GP2.

Težko delo za Renault
Tam je predlani uspešno nastopal tudi Heikki Kovalainen. Drugi novinec, od katerega se v novi sezoni veliko pričakuje, bo skupaj z Giancarlom Fisichello vozil za Renault. Ta bo težko ubranil stare položaje, njegova aduta pa sta vzdržljivost in odlična taktika.

Kaj pa ostali?
Prebujeni BMW Sauber, ki je bil na testiranjih takoj za najboljšo trojko, in izboljšani Williams s Toyotinimi motorji sta nova poroka za zanimivo leto. Tu so še Honda z lani ob koncu sezone odličnim Jensonom Buttonom, Toyota z izkušenima Ralfom Schumacherjem in Jarnom Trullijem ter Red Bull z Renaultovimi motorji in slavnim oblikovalcem Adrianom Neweyem.

Vsi z enakimi pnevmatikami
Pomembna sprememba se je zgodila pri dobavi pnevmatik. Vsa moštva so zdaj opremljena z Bridgestonovimi, saj se je Michelin letos umaknil iz najbolj elitnega bencinskega športa.

Letos brez Imole, Suzuke in Hockenheima
Prvič po dolgih letih ne bo dirke v Imoli, spet pa se je v koledar vrnil belgijski Spa-Francorchamps. Japonska je Suzuko zamenjala za Fudži, Nemčija pa bo dirke izmenjaje prirejala na Nürburgringu in v Hockenheimu.


VN AVSTRALIJE, Melbourne

STATISTIKA
Dolžina kroga: 5,303 km
Dolžina dirke: 58 krogov/307,574 km

Rekord kroga:
1:24,125; M. SCHUMACHER (Ferrari, 2004)

Razplet dirke 2006:
1. F. ALONSO (Renault)
2. K. RÄIKKÖNEN (McLaren)
3. R. SCHUMACHER (Toyota)

Zadnjih pet zmagovalcev:
2006 F. ALONSO (Renault)
2005 G. FISICHELLA (Renault)
2004 M. SCHUMACHER (Ferrari)
2003 D. COULTHARD (McLaren)
2002 M. SCHUMACHER (Ferrari)

SPORED
Petek:
1. PROSTI TRENING (ob 0.00)
2. PROSTI TRENING (4.00)

Sobota:
3. PROSTI TRENING (1.00)
KVALIFIKACIJE (4.00)

Nedelja:
DIRKA ZA VN AVSTRALIJE (4.00)

SPORED SEZONE 2007

18. 3.:
AVSTRALIJA/Melbourne
8. 4.: MALEZIJA/Sepang
15. 4.: BAHRAJN/Sakhir
13. 5.: ŠPANIJA/Barcelona
27. 5.: MONAKO/Monte Carlo
10. 6.: KANADA/Montreal
17. 6.: ZDA/Indianapolis
1. 7.: FRANCIJA/Magny Cours
8. 7.: V. BRITANIJA/Silverstone
22. 7.: NEMČIJA/Nürburgring
5. 8.: MADŽARSKA/Budimpešta
26. 8.: TURČIJA/Carigrad
9. 9.: ITALIJA/Monza
16. 9.: BELGIJA/Spa-Francorchamps
30. 9.: JAPONSKA/Fudži
7. 10.: KITAJSKA/Šanghaj
21. 10.: BRAZILIJA/Interlagos

Matej Rijavec
F1: Kako bodo tokrat premešane karte?