Pirellijeve pnevmatike so namerno manj vzdržljive kot Bridgestonove. Zaradi njihove hitrejše obrabe strokovnjaki napovedujejo tri ali štiri menjave pnevmatik vsakega dirkača na dirko, kar pomeni, da bi lahko videli tudi po okoli sto postankov v boksih na eni Veliki nagradi. Postanki bodo morali biti zato še bolj natančni. Foto: Reuters
Pirellijeve pnevmatike so namerno manj vzdržljive kot Bridgestonove. Zaradi njihove hitrejše obrabe strokovnjaki napovedujejo tri ali štiri menjave pnevmatik vsakega dirkača na dirko, kar pomeni, da bi lahko videli tudi po okoli sto postankov v boksih na eni Veliki nagradi. Postanki bodo morali biti zato še bolj natančni. Foto: Reuters
Felipe Massa (Ferrari)
Dirkači bodo lahko v skladu s pravili Fie - nastavljali zadnja krilca. Z aktivacijo sistema se bo povečala razlika med glavnim, bolj položnim krilom in bolj pokončnim krilcem za 10-15 milimetrov na 50 milimetrov, s tem pa se bo precej zmanjšal upor in se povečala hitrost. Foto: Reuters

Kinetično energijo KERS, ki se ustvarja pri zaviranju dirkalnikov in gre sicer v nič, spravlja ali v električno baterijo ali v vztrajnik (vztrajnik je del stroja, največkrat v obliki okrogle plošče ali kolesa, ki je namenjen blaženju sunkov krožnega gibanja ali shranjevanju energije). Voznik s pritiskom na "turbogumb" na volanu za 6,7 sekunde dobi dodatnih 80 konjskih moči.

Sebastian Vettel
Najnižjo dovoljeno težo dirkalnikov so zaradi vrnitve Kersa dvignili na 640 kilogramov. Foto: EPA

Difuzorji zagotavljajo hiter in enakomeren pretok zraka pod avtomobilom, kar poveča pritisno silo k tlom oziroma aerodinamični oprijem.

Mednarodna avtomobilistična zveza Fia je spremembe pripravila predvsem zato, da bi povečali možnosti za prehitevanje in da bi bile s tem dirke bolj zanimive. Spremembe - nekatere bolj, druge manj - bodo vplivale na dogajanje v formuli 1 v sezoni 2011.

Gibljiva zadnja krilca
V skladu z novimi pravili bodo lahko dirkači v primerno opremljenih dirkalnikih iz kokpita v skladu s pravili Fie spreminjali nastavitve zadnjih krilc oziroma njihov vpadni kot (gibljivo sprednje krilce, uporabljeno v sezoni 2010, so opustili). Sistem bo elektronsko dostopen, dirkači ga lahko uporabljajo kadarkoli med prostimi treningi ali kvalifikacijami, med dirko pa se ga ne sme uporabiti v prvih dveh krogih, nato pa le, ko dirkač zaostaja manj kot sekundo za dirkalnikom pred seboj in na prej določenih mestih na stezi (kdaj je sistem dostopen, bo dirkače opozarjala lučka v dirkalniku). Sistem se izklopi, ko dirkač zavira ali pa spusti gumb za aktivacijo. Skupaj s KERS-om je sistem namenjen pogostejšemu prehitevanju. Gibljiva zadnja krilca tako kot Kers niso obvezna.

Poenostavitev zadnjega krilca
Moštva ne smejo več uporabljati odprtin na glavnem delu zadnjega krilca, razen na osrednjih 15 centimetrih, zadnje krilce pa ne sme imeti več kot dveh delov (glavnega, ki je raven, in pomožnega, ki je pokončen).

Vrnitev KERS-a
KERS (Kinetic Energy Recovery Systems) so uvedli leta 2009, leta 2010 so se moštva strinjala, da ga nehajo uporabljati, v sezoni 2011 pa se vrača. Sistem je bolj ali manj enak kot v sezoni 2009, brez povečanja največje dovoljene moči (to bi se lahko spremenilo v naslednjih sezonah), obstaja pa pomembna razlika – leta 2009 je bilo še dovoljeno dolivanje goriva med dirkami, od lani pa ni več, zato so zdaj posode za gorivo veliko večje, inženirji pa morajo najti prostor za KERS, kar pa ni lahko. Inženirjem je nekoliko pomagalo, da so najnižjo dovoljeno težo dirkalnikov dvignili za 20 kilogramov, na 640 kilogramov, kar pomeni, da težji dirkači ne bodo kaznovani pri distribuciji teže, kot so bili nekoč pri dirkalnikih, opremljenih s KERS-om.

Pirellijeve pnevmatike
Po odločitvi Bridgestona, da se ob koncu sezone 2010 po 13 letih umakne iz formule 1, je vlogo edinega dobavitelja pnevmatik prevzel Pirelli. Italijanska družba, ki je bila del formule ena nazadnje leta 1991, bo vsem moštvom pnevmatike dobavljala naslednja tri leta.

Leta 2011 bo imel vsak dirkač na voljo 11, in ne več 14 kompletov gum za suho stezo za ves dirkaški konec tedna. Dirkači bodo prejeli tri komplete (dva t. i. prime, enega t. i. izbirnih (optinal) za prvi in drugi prosti trening), en komplet pa bodo morali vrniti po vsakem treningu. Nadaljnjih osem kompletov bo dirkačem na razpolago preostali konec tedna, čeprav morajo en komplet vsake različice vrniti nazaj pred kvalifikacijami.

Če dirkač ne uporabi obeh različic pnevmatik za suho stezo med (suho) dirko, bo črtan iz seznama rezultatov. Če je (suha) dirka prekinjena in je ne morejo nadaljevati, dirkač pa ni uporabil obeh različic, se bo k dirkačevemu času prištelo 30 sekund.

Fia je naknadno sprejela pravilo, da bodo na določenih dirkah na petkovih prostih treningih v okviru Pirellijevega razvojnega programa na voljo dodaten set gum za suho stezo. Moštva bodo o tem obveščena vsaj en teden vnaprej. Vsak dirkač moštva bo imel na voljo dva dodatna dva para gum, ki jih bo lahko preizkusil na obeh petkovih prostih treningih, a jih bo moral vrniti dobavitelju še pred začetkom tretjega prostega treninga.

Vsem dirkačem bo na voljo en dodaten komplet prvotnih (t. i. prime) gum. Moštva bodo o tem obveščena vsaj en teden pred začetkom dogodka. V tem primeru bo dodaten komplet na voljo za uporabo na obeh petkovih prostih treningih. En komplet prvotnih gum bo dobavitelju treba vrniti po prvem prostem treningu, dodatna dva in izbirnega (t. i. option) pa pred začetkom tretjega prostega treninga.

Nujna distribucija teže dirkalnika
Skupaj s prihodom Pirellijevih pnevmatik je Fia vpeljala pravilo nujne distribucije teže dirkalnika. Standardizirana distribucija 45,5-46,7 odstotka spredaj in 53,3-54,5 odstotka zadaj naj bi zagotovilo, da se nobenemu moštvu ne bi posrečilo najti idealne razporeditve teže za Pirellijeve pnevmatike (in s tem prisililo druga moštva k dragim spremembam dirkalnika). Med kvalifikacijami zadek dirkalnik na pnevmatikah za suho stezo ne sme tehtati manj kot 342 kilogramov, sprednji del pa ne manj kot 291 kilogramov.

Prepoved F-zračnikov ali dvojnih difuzorjev
Vsakršen sistem, naprava ali postopek, ki uporablja gibanje dirkača kot sredstvo spreminjanja aerodinamičnih značilnosti dirkalnika, so prepovedani od leta 2011 – to pomeni nič več F-zračnikov, pri katerih so dirkači pokrili luknjo v kokpitu, da bi spremenili smer zraka na zadnje krilce, kar je omogočilo, da se je na ravninah povečala hitrost dirkalnikov.

Strožja pravila glede dna dirkalnika pomenijo, da so dvojni difuzorji v svojem prvotnem smislu tudi prepovedani.

Verige za kolesa
Da bi zmanjšali možnost odtrganih koles, morajo moštva na vsako kolo namestiti še drugo fleksibilno verigo. Verigi morata biti v dveh ločenih členih obese. Verige so večje, trše in morajo prestati strožje teste. Njihov edini namen je preprečiti, da se kolo ne loči od dirkalnika in da, če se odtrga, ne poškoduje dirkača.

Menjalnik
Menjalniki morajo zdaj zdržati pet in ne več štiri dirkaške konce tedna. Pravilo je del prizadevanj za zmanjšanje stroškov in ohranjanje okolja.

Omejitve na zadnji strukturi za absorbiranje udarcev
Da bi moštvom zaradi aerdinamičnih pridobitev preprečila poljubno oblikovanje zadnje strukture za nesreče, ki se lahko deformira, je Fia bolj strogo določila težo in namestitev strukture.

Omejitve na sprednji višini šasije
Da bi omejila povečevanje sprednje višine šasije, je Fia to višino omejila, da bi ohranila vidljivost in varnost za dirkače; najvišji del šasije ne sme biti več kot 625 milimetrov nad dnom dirkalnika.

Strožji testi obremenitve dna dirkalnikov
Fia je zaostrila testiranje obremenitve dna dirkalnikov na lanski VN Italije po polemiki o gibljivem dnu, strožje teste pa so nato vključili v pravila za sezono 2011. Dno se zdaj testira na treh različnih točkah, ki so 10 milimetrov narazen in ne več na eni osrednji točki, največji dovoljen upogib pa je 5 milimetrov.

Sprememba namestitve vzvratnih ogledal
Ker so vzvratna ogledalca vedno bolj postajala aerodinamični pripomoček, so se moštva pred lansko VN Španije dogovorila, da bodo iz varnostnih razlogov njihovo namestitev priredila dirkačem. Nova pravila velevajo, da morajo biti vzvratna ogledala nameščena bolj v kokpitu, kjer so bolj koristna za dirkače.

Kvalifikacijsko pravilo 107 odstotkov
Med prvo fazo kvalifikacij, vsak dirkač, ki mu ne bo uspelo prepeljati kroga v manj kot 107 odstotkih časa najhitrejšega kroga, doseženega v prvem delu kvalifikacij, ne bo smel začeti dirke. V izjemnih primerih, ki bi lahko vključevali primeren čas kroga med kvalifikacijami, lahko komisarji dirke dirkalniku dovolijo start.

Varnostni avtomobil
Omejitev hitrosti v času varnostnega avtomobila na stezi (približno 40-odstotno znižanje časa kroga) bo veljalo dva kroga namesto enega. Namen tega je zagotoviti, da bodo dirkači vozili z varno hitrostjo, dokler ne ujamejo varnostnega avtomobila. V času varnostnega avtomobila na stezi bodo luči za izvoz iz boksov ostale zelene, razen če je dirka naknadno prekinjena. V času varnostnega avtomobila na stezi v bokse ne sme noben dirkalnik, razen če gre na menjavo gum ali pa če varnostni avto uporablja pot skozi bokse.

Moštvena "policijska ura"
Vpeljana je bila omejitev dolgega delavnika za osebje moštev, ki je povezano z delovanjem dirkalnikov. To osebje ne bo smelo na dirkališče med polnočjo in 6. uro zjutraj (kadar je trening naslednji dan načrtovan za 10. uro) oziroma med 1. uro zjutraj in 7. uro zjutraj, kadar se trening začne ob 11. uri. Vsako moštvo bo lahko med sezono izkoristilo štiri individualne izjeme od tega pravila.

Moštveni ukazi
Določilo v športnih pravilih, ki je prepovedovalo moštvene ukaze, je bilo odstranjeno.

Kazni
Komisarji dirke bodo imeli moč uveljavljanja večjega števila kazni za kršenje pravil. Nova pooblastila vključujejo časovne kazi, pravico do izključitve dirkača iz rezultatov ali prepoved sodelovanja dirkačem na naslednjih dirkah.

Kinetično energijo KERS, ki se ustvarja pri zaviranju dirkalnikov in gre sicer v nič, spravlja ali v električno baterijo ali v vztrajnik (vztrajnik je del stroja, največkrat v obliki okrogle plošče ali kolesa, ki je namenjen blaženju sunkov krožnega gibanja ali shranjevanju energije). Voznik s pritiskom na "turbogumb" na volanu za 6,7 sekunde dobi dodatnih 80 konjskih moči.

Difuzorji zagotavljajo hiter in enakomeren pretok zraka pod avtomobilom, kar poveča pritisno silo k tlom oziroma aerodinamični oprijem.