Max Verstappen se zaveda, da je zelo blizu četrtemu zaporednemu naslovu svetovnega prvaka, a do konca sezone bo moral odbiti vse napade McLarna in Landa Norrisa. Točkovne ničle si praktično ne sme privoščiti, je pa res, da lahko še naprej brezkompromisno brani svoj položaj na stezi, saj mu morebitni obojestranski odstop koristi precej bolj kot Norrisu, ki mora do konca prvenstva stopiti zaostanek 47 točk. Foto: Reuters
Max Verstappen se zaveda, da je zelo blizu četrtemu zaporednemu naslovu svetovnega prvaka, a do konca sezone bo moral odbiti vse napade McLarna in Landa Norrisa. Točkovne ničle si praktično ne sme privoščiti, je pa res, da lahko še naprej brezkompromisno brani svoj položaj na stezi, saj mu morebitni obojestranski odstop koristi precej bolj kot Norrisu, ki mora do konca prvenstva stopiti zaostanek 47 točk. Foto: Reuters

Še vedno je vroče v boju za naslov dirkaškega svetovnega prvaka, v seštevku katerega je Lando Norris v Mehiki še malce stopil zaostanek za vodilnim Maxom Verstappnom, razplamtel pa se je boj tudi za naslov med konstruktorji, v katerega se je s sijajno predstavo na dirkališču bratov Rodriguez vključil Ferrari.

Moštvo iz Maranella je z zmago Carlosa Sainza ml. in tretjim mestom Charlesa Leclerca na lestvici prehitelo Red Bull in zaostaja zgolj za vodilnim McLarnom, ki ima 29 točk naskoka.

Italijanski kolektiv je v zaključku sezone iz tedna v teden močnejši. Ferrarija nista med najhitrejšimi zgolj v vožnji na čas, tudi na nedeljskih preizkušnjah imata zavidljivi race pace, s katerim sta vselej v položaju za zmago.

McLaren je vodilno moštvo konstruktorskega seštevka, za dirkaški naslov pa bosta morala dirkača v oranžnem pokazati še veliko več. Foto: Reuters
McLaren je vodilno moštvo konstruktorskega seštevka, za dirkaški naslov pa bosta morala dirkača v oranžnem pokazati še veliko več. Foto: Reuters

Razlika med najboljšima: 47 točk

S tem utegneta znatno vplivati na razplet letošnjega prvenstva, v katerem Verstappen še vedno upa na ubranitev naslova. Nizozemec je svojo brezkompromisnost letos že večkrat pokazal, predvsem pa je dokazal, da mu boji z drugimi dirkači ne pomenijo toliko kot obračuni z Norrisom, najbližjim zasledovalcem v skupnem seštevku za svetovno prvenstvo v elitnem razredu motošporta. Lep primer je nedeljska dirka v mehiški prestolnici, kjer je Sainzu pustil dovolj prostora in ga mirno spustil predse v vodstvo, medtem ko je v boju z Norrisom dirkal na nož in ga dvakrat tudi izrinil s steze. Srdito branjenje položaja na stezi se mu je tokrat maščevalo, doletela ga je kazen pribitka 20 sekund. Nizozemcu je na koncu uspelo rešiti kožo s 6. mestom, a hitro izgubil nekaj točk prednosti, ki si jih je prigaral na prejšnji dirki v Austinu. Zdaj razlika znaša 47 točk.

Max ne bo spremenil sloga dirkanja

Tudi sicer je v Braziliji mogoče pričakovati nove srdite boje dveh glavnih tekmecev za naslov prvaka. Verstappen se zaveda, da ima vse niti v svojih rokah. Tudi morebitni obojestranski odstop zaradi trka koristi predvsem njemu, ne Norrisu, zato ne gre pričakovati, da bo spremenil svojega sloga dirkanja. To je za nizozemski Telegraf poudaril tudi njegov oče, nekdanji dirkač v kraljici motošporta Jos Verstappen. "Max mora dirkati tako, kot želi. To preprosto mora storiti, saj dirkalnik ni dovolj hiter. Narediti mora vse, da osvoji naslov. Svojega sloga dirkanja zagotovo ne bo spremenil, tudi če obstajajo komisarji FIE, ki ga tako ali tako ne marajo," je brez dlake na jeziku povedal 52-letnik.

Sergio Perez je leta 2021 Verstappnu izdatno pomagal do krstnega naslova svetovnega prvaka, izkazal se je predvsem na sklepni dirki sezone v Abu Dabiju, ko je s sijajnim obrambnim dirkanjem Lewisa Hamiltona več krogov zadrževal za seboj, zaradi česar je Max lahko stopil zaostanek. Letos še zdaleč ne dirka tako dobro. Nazadnje se je na oder za zmagovalce uvrstil v Šanghaju (3. mesto) 21. aprila, v dirkaškem prvenstvu pa zaseda skromno 8. mesto. Foto: Reuters
Sergio Perez je leta 2021 Verstappnu izdatno pomagal do krstnega naslova svetovnega prvaka, izkazal se je predvsem na sklepni dirki sezone v Abu Dabiju, ko je s sijajnim obrambnim dirkanjem Lewisa Hamiltona več krogov zadrževal za seboj, zaradi česar je Max lahko stopil zaostanek. Letos še zdaleč ne dirka tako dobro. Nazadnje se je na oder za zmagovalce uvrstil v Šanghaju (3. mesto) 21. aprila, v dirkaškem prvenstvu pa zaseda skromno 8. mesto. Foto: Reuters

Norris pred veliko nalogo

Če želi Verstappnu vreči rokavico in ga zares izzvati v boju za vrh skupnega seštevka, mora tudi Norris pokazati precej več. Predvsem mora Maxa spravljati v položaj, ko bo imel svetovni prvak na voljo zgolj dve možnosti: pustiti prostor in tekmeca spustiti predse (kar je maloverjetno) ali pa brezkompromisno braniti položaj in tekmeca spraviti s steze v upanju, da se ob tem ne bo poškodoval dirkalnik in da bodo komisarji tovrstno početje kaznovali. Res je, izzivanje Verstappna je tvegano početje, a za osvojitev naslova prvaka Bristolčanu ne preostane drugega. Seveda se lahko vsemu temu izogne z dobrimi kvalifikacijami in pravo strategijo med dirko. Obenem bo moral veliko več pokazati tudi v sprintih, v katerih je Verstappen letos še neporažen. Do konca sezone sta še dva: že ta konec tedna v Braziliji, nato še v Katarju.

Za Checom je še en grozen konec tedna, nič se mu ni izšlo. Zaveda se, da je formula ena posel, ki temelji na rezultatih. Neizogibno je, da si na udaru, ko nimaš rezultatov. Kot moštvo moramo imeti oba dirkalnika, ki dosegata točke. To je narava tega športa.

Christian Horner, vodja moštva Red Bull
Ferrari je v vzponu. Moštvu iz Maranella gre v prid tudi boj za dirkaški naslov med Verstappnom in Norrisom. Kjer se prepirata dva, tretji dobiček ima: v Austinu je bil to Charles Leclerc, v Ciudadu de Mexicu Carlos Sainz mlajši. Bo rdečim v Sao Paulu uspelo zmagati še tretjič zapored? Foto: Reuters
Ferrari je v vzponu. Moštvu iz Maranella gre v prid tudi boj za dirkaški naslov med Verstappnom in Norrisom. Kjer se prepirata dva, tretji dobiček ima: v Austinu je bil to Charles Leclerc, v Ciudadu de Mexicu Carlos Sainz mlajši. Bo rdečim v Sao Paulu uspelo zmagati še tretjič zapored? Foto: Reuters

Kaj bosta storila pomočnika?

Verstappen in Norris se bosta morala do konca sezone najverjetneje zanesti tudi na svoja pomočnika, moštvena kolega. Prednost je tu na Norrisovi strani, saj je Oscar Piastri trenutno v precej boljši formi kot Sergio Perez, za katerim je zares klavrna sezona in še slabši konec tedna na rodni grudi, kjer je doživel pravcato katastrofo. Kvalifikacije za VN Ciudada de Mexica je končal že v prvem delu, na dirki je nato reševal svojo kožo, a s preveč agresivnim dirkanjem znova poslabšal položaj, razočaral svoje navijače in nedeljsko preizkušnjo končal na zadnjem, 17. mestu. Le še vprašanje časa je, kdaj se ga bodo pri Red Bullu odkrižali.

Kot kaže niti silno finančno zaledje enega najbogatejših Zemljanov, mehiškega telekomunikacijskega mogotca Carlosa Sima, ne bo dovolj. "Za Checom je še en grozen konec tedna, nič se mu ni izšlo. Zaveda se, da je formula ena posel, ki temelji na rezultatih. Neizogibno je, da si na udaru, ko nimaš rezultatov. Kot moštvo moramo imeti oba dirkalnika, ki dosegata točke. To je narava tega športa," je po mehiški dirki dejal vodja moštva Red Bull Christian Horner in dodal: "Storili smo vse, da bi Checa podprli in to bomo nadaljevali tudi v Braziliji. A pridemo lahko do točke, ko več ne bomo mogli storiti."

Piastri, ki želi postati prvi dirkač McLarna, je moral sprejeti, da bo do konca sezone dirkal v vlogi Norrisovega pomočnika. To je tudi javno priznal. V Mehiki mu kaj prida ni pomagal, uvrstil se je za Verstappna. Moštvo iz Wokinga upa, da bo v Braziliji drugače. Ne le na dirki, tudi v sprintu.

Dirka za VN Sao Paula v nedeljo ob 18. uri

Brazilski dirkaški konec tedna se bo začel s petkovim prostim treningom ob 15.30 po slovenskem času. Isti dan bodo ob 19.30 kvalifikacije za sprint. Ta bo v soboto ob 15. uri. Štiri ure pozneje bodo na sporedu še kvalifikacije za dirko. Nedeljska preizkušnja za VN Sao Paula se bo začela ob 18. uri. Dirkači bodo imeli za nastavitve dirkalnika na voljo zgolj en prosti trening.


Skupni vrstni red 2024, dirkači (20/24):

#DirkačMoštvoTočke
1Max VerstappenRed Bull362
2Lando NorrisMcLaren315
3Charles LeclercFerrari291
4Oscar PiastriMcLaren251
5Carlos Sainz ml.Ferrari240
6Lewis HamiltonMercedes189
7George RussellMercedes177
8Sergio PerezRed Bull 150
9Fernando AlonsoAston Martin62
10Nico HülkenbergHaas31
11Lance StrollAston Martin24
12Juki CunodaRB22
13Kevin MagnussenHaas14
14Alexander AlbonWilliams12
15Daniel RicciardoRB12
16Pierre GaslyAlpine9
17Oliver BearmanFerrari, Haas7
18Franco ColapintoWilliams5
19Esteban OconAlpine5
20Liam LawsonRB2
21Guanjü DžovSauber0
22Logan SargeantWilliams0
23Valtteri BottasSauber0

Skupni vrstni red 2024, konstruktorji (20/24):

#MoštvoDirkaška zasedbaTočke
1McLarenNorris, Piastri566
2FerrariLeclerc, Sainz ml., Bearman537
3Red BullVerstappen, Perez512
4MercedesHamilton, Russell366
5Aston MartinAlonso, Stroll86
6HaasHülkenberg, Magnussen, Bearman46
7RBRicciardo, Cunoda, Lawson36
8WilliamsAlbon, Colapinto, Sargeant17
9AlpineGasly, Ocon14
10SauberBottas, Džov0