V zadnjih dveh desetletjih je bil praktično vselej prisoten v motošportni eliti, le v letih 2010 in 2011 je izpustil sezoni, potem ko se je odločil preizkusiti v reliju in razredu NASCAR.
Naslednje leto bo kar malce čudno pogledati seznam nastopajočih, na katerem ne bo njegovega imena in priimka. Nedvomno bo formuli ena pomahal v slovo kot ena izmed legend tega športa.
Vsekakor je bil, je in bo ostal dirkač, ki pooseblja dirkaški duh iz 70. let prejšnjega stoletja. Čeprav je večkrat poudaril, da nima vzornikov, je znano dejstvo, da mu je bil blizu James Hunt, bržčas največji plejboj v zgodovini tega športa.
Medijev nikoli ni pretirano maral, na novinarskih konferencah je redkobeseden, a ko spregovori, mu prisluhnejo vsi. Veliko več je pokazal na stezi, kjer je njegov razkošni talent prišel še kako do izraza.
Sauber zamolčal Kimijev talent
Prvič se je v dirkalniku formule ena preizkusil septembra 2000, potem ko je navduševal v nižjih motošportnih razredih na Otoku. Med testiranjem za Sauber je bil na dirkališču v Mugellu za dobre pol sekunde hitrejši od tedanjega dirkača moštva Brazilca Pedra Diniza. Lastnik Peter Sauber je njegove čase zamolčal, saj ni želel, da se v boj za njegov podpis spustijo bogatejši konstruktorji v formuli ena in mu ga izmaknejo pred nosom. Po testiranjih v Jerezu in Barceloni je vendarle postalo znano, da je Finec storil dovolj za sedež v ekipi. Imel je le še eno oviro: predsednika Mednarodne avtomobilistične zveze (FIA) Maxa Mosleyja, ki je bil prepričan, da 21-letnik iz Espaa še ni dovolj zrel za elitno motošportno druščino. Superlicence, ki je potrebna za dirkanje v formuli ena, mu sprva ni želel podeliti, a ob Sauberjevem prigovarjanju je na koncu le popustil. Ostalo je, pregovorno, zgodovina.
Najizkušenejši dirkač v zgodovini
Začela se je bogata kariera, v kateri bi lahko s kančkom sreče dosegel veliko več. Številni so prepričani, da bi lahko naslov svetovnega prvaka osvojil že kot član McLarna, a je imel tedaj ogromno težav z zanesljivostjo dirkalnika, imel je tudi veliko smole. Sveti gral kraljice motošporta je nato vendarle osvojil v krstni sezoni pri Ferrariju, za katerega je v dveh različnih obdobjih dirkal osem sezon in postal velik ljubljenec vselej zahtevnih tifosov. Jesen svoje kariere preživlja pri nekonkurenčnem Alfa Romeu (nekdaj Sauber), kjer več ali manj le še uživa v dirkanju. Kariero bo, če bo do konca sezone nastopil na vseh dirkah, sklenil z rekordnimi 349 udeležbami dirkaških koncev tedna v formuli ena. Njegov rekord lahko realno preseže le še Fernando Alonso, ki je trenutno pri 328 udeležbah. Tretji na lestvici aktivnih dirkačev je Lewis Hamilton (280).
Najboljših 10 predstav v karieri
327 nastopov, ogromno izjemnih predstav, sladkih zmag in grenkih porazov. Na MMC-ju smo izluščili in sestavili seznam desetih dirk, na katerih je ledeno-hladni Finec najbolj navdušil, oziroma dirk, ki so morda najbolj obelodanile njegov razkošni talent. Naloga je bila vse prej kot lahka, izjemnih predstav je pravzaprav preveč (v komentarjih lahko zapišete še svoj izbor).
10. VN Avstralije 2013, Melbourne (Kvalifikacije: 7.; dirka: 1.)
17. marca 2013 je na uvodu sezone Räikkönen (Lotus) s prepričljivo predstavo dobil dirko za VN Avstralije, ki jo je po spodletelih kvalifikacijah začel šele s sedmega štartnega položaja. Že na štartu je pridobil dve mesti in se priključil najboljšim, nato pa z drugačno strategijo (opravil je le dva postanka) in drznim prehitevanjem na delih steze, kjer dirkači tega navadno ne počnejo, pretental tekmece ter si izboril položaj za zmago. V 43. krogu je prevzel vodstvo in ga obdržal do konca avstralske preizkušnje, ki jo je nekajkrat začinil tudi rahel dež. S suverenim dirkanjem v zaključku njegovo slavje nikoli ni bilo pod vprašajem, drugouvrščenega Alonsa (Ferrari) je ugnal za 12,451 sekunde. V svojem slogu je po dirki na novinarski konferenci dejal: "To je bila ena najlažjih zmag v karieri." Z zmago, njegovo 20., se je na vrhu večne lestvice finskih dirkačev izenačil z legendarnim Miko Häkkinenom. To je bila za Lotus tudi prva zmaga na uvodu sezone po VN Argentine leta 1978, ko je v Buenos Airesu slavil Američan Mario Andretti. Tedaj je kultno britansko moštvo tudi zadnjič osvojilo konstruktorski naslov.
9. VN Belgije 2009, Spa-Francorchamps (kvalifikacije: 6.; dirka: 1.)
Sezona 2009 je bila za Ferrari porazna. V Maranellu so sestavili peti najhitrejši dirkalnik ferrari F60, ob koncu prvega dela so zaradi hude poškodbe ostali še brez Felipeja Masse, v katerega je na Hungaroringu ob visoki hitrosti priletela matica na progi. Njegovi menjavi – Luca Badoer in Giancarlo Fisichella – se nista najbolj izkazali, sezono italijanskega kolektiva je v drugi polovici reševal prav Räikkönen, ki je nanizal štiri zaporedne uvrstitve na oder za zmagovalce, vrhunec pa je dosegel z zmago na dirki za VN Belgije v Spa-Francorchamspu. 'Kralj Spaja' (štirikrat je dobil popularno belgijsko dirko) je dirko začel s 6. štartnega položaja, a se je po sijajnem štartu hitro prerinil na drugo mesto. S sistemom KERS je švignil še mimo Fiscihelle (Force India), ki je že na naslednji dirki v Monzi postal njegov moštveni kolega, prevzel vodstvo in v napetem zaključku dosegel edino Ferrarijevo zmago v sezoni. To je bila za Finca prva zmaga po postu 26 dirk in četrta od zadnjih šestih v Belgiji.
8. VN Malezije 2003, Kuala Lumpur (Kvalifikacije: 7., dirka 1.)
Prve ne pozabiš nikoli. Zagotovo tudi Räikkönen dirko za VN Malezije 2003 v Kuala Lumpurju hrani v zelo lepem spominu. Začel jo je šele s 7. mesta, v dirkalniku je imel več goriva od tekmecev, a ga to ni pretirano oviralo. Bil je izjemno hiter, ves čas je premikal meje sposobnosti svojega mclarna MP4-17D, dirkal je natančno in učinkovito, njegova hitrost in drznost sta bili poplačani po opravljenih postankih, ko je v 23. krogu prevzel vodstvo in ga ni več izpustil iz rok. Ugnal je na papirju precej hitrejša renaulta in ferrarija, malezijsko preizkušnjo je končal z več kot pol sekunde naskoka (+39,286) pred drugouvrščenim Rubensom Barrichellom (Ferrari), tretji je bil Alonso (Renault). "Danes nisem pričakoval zmage, saj so bile za menoj slabe kvalifikacije," je po dirki na novinarski konferenci priznal 23-letnik iz Espaa in dodal: "Toda v krogu za ogrevanje sem dirkalnik preprosto začutil, dirka pa se mi je odprla. Naša strategija je bila popolna, v zadnjih 20 krogih sem samo poskrbel, da sem dirkalnik mirno pripeljal čez ciljno črto."
7. VN ZDA 2018, Austin (Kvalifikacije: 3.; dirka: 1.)
Kdor čaka, dočaka. Räikkönen je kar 2044 dni čakal na novo zmago v formuli ena. V tem času je odpeljal 113 dirk, vse od njegovega prejšnjega zmagoslavja v Melbournu leta 2013. Zgodilo se je v Austinu 21. oktobra 2018. Kimi, ki je tik predtem dopolnil 39 pomladi, je kvalifikacije sklenil na 3. mestu, nato pa na nedeljski dirki že v uvodnem zavoju švignil mimo Hamiltona. To je bila ključna poteza za uspeh. Sredi dirke se je po postanku znašel tudi za moštvenim kolegom Vettlom, ki je po ukazu iz boksov Finca hitro spustil predse. Räikkönen je še tretjič in zadnjič povedel v 38. krogu ameriške dirke in vodstvo uspešno ohranil do konca. V zaključku teksaške preizkušnje je uspešno odbijal napade Maxa Verstappna in Hamiltona za 21. in zadnjo zmago v karieri, s katero je postal najuspešnejši finski dirkač v zgodovini. "Če zmagam, zmagam. Če ne, ne. Moje življenje se zaradi tega ne bo prav nič spremenilo," je po dirki na vprašanje, ali je vesel prekinitve niza brez zmage, povsem hladno odgovoril zmagovalec.
6. VN Portugalske 2020, Portimao (Kvalifikacije: 16.; dirka 11.)
Predstava, o kateri se vsekakor ne govori dovolj. Z nekonkurenčnim alfa romeom Räikkönen nima nikakršnih možnosti po vidnejših uvrstitvah, a nase je kljub vsemu opozoril na lanski dirki za VN Portugalske v Portimau. Leta 1993 je dirka za VN Evrope v deževnem Donnington Parku poznana po neverjetnem uvodnem krogu Senne, ki je s petega skočil na prvo mesto. Priča smo bili t. i. božjemu krogu. S katerim vzdevkom lahko potem označimo Finčev uvodni krog na lanski dirki v Portimau? Dirko je na mokri stezi, ki se je že sušila, začel na najmehkejši različici gum. Čeprav ni imel dobrega optimalnega oprijema, je samo v uvodnem krogu pridobil kar 10 mest (!). Dirkače je v nekonkurenčnem alfa romeu C39, s katerim se je bilo praktično nemogoče spustiti v boj za točke, sistematično prehiteval enega za drugim, drugi krog dirke je začel kot šesti dirkač na stezi. Pozneje, ko se je steza osušila, je bil nemočen proti tekmecem z boljšim dirkalnikom, moral se je zadovoljiti s končnim 11. mestom. A njegova predstava v uvodnem krogu bo z zagotovostjo z zlatimi črkami zapisana v zgodovini formule ena kot ena najboljših. Novinarji in navijači so bili po dirki deležni nove klasične izjave: "Štart mi ni uspel najbolje, izgubil sem celo eno mesto. Potem pa, ne vem ... začel sem se spraševati, kaj za vraga počnejo ostali dirkači?"
5. VN Japonske 2007, Fudži (kvalifikacije: 3. (20.), dirka: 3.)
Dirka za VN Japonske je bila leta 2007 na sporedu 15. od 17 preizkušenj. Räikkönen je na tretjem mestu za vodilnim Hamiltonom zaostajal za 13 točk (tedaj je zmaga prinesla 10 točk, drugo mesto 8, tretje 6 ...), zato je bila dobra predstava nujna, če je želel ohraniti upe po naslovu prvaka. Po nesporazumu med moštvom in vodjo dirke Charliejem Whitingom sta morala Ferrarijeva dirkača zamenjati komplet gum, pozneje sta morala v bokse še na dolivanje goriva, tako da sta deževno dirko začela pri repu kolone. Dirkanje se je začelo za varnostnim avtomobilom, ki je na stezi vztrajal do konca 19. kroga. Räikkönen je s 16. mesta hitro napredoval, s hrabrim dirkanjem je drvel na delih steze, kjer so ostali vozili previdneje, zavedal se je, da bo moral do konca dirke opraviti še en postanek. Na koncu je osvojil 3. mesto, potem ko se je za mesto tik pod vrhom v zaključku dirke fantastično bojeval z rojakom Heikkijem Kovalainenom (Renault). Zmagal je Hamilton. Ključen rezultat za Kimija, ki je iz izgubljenega položaja nekako le iztržil tretje mesto in se je na ta način obdržal v boju za naslov prvaka, a do konca sezone je moral za uspeh dobiti obe dirki.
4. VN Belgije 2004, Spa-Francorchamps (kvalifikacije 10.; dirka: 1.)
Sezono 2004 je zaradi tehničnih težav z mclarnovim dirkalnikom odprl s tremi zaporednimi odstopi in petimi točkovnimi ničlami na uvodnih sedmih dirkah. A prvo (in tisto sezono edino) zmago je dosegel v njegovem ljubem Spa-Francorchampsu. V deževnih kvalifikacijah ni imel sreče, končal jih je šele na 10. mestu, a položaj je na nedeljski dirki izdatno popravil. V uvodnem krogu je bila dirka prekinjena zaradi množičnega trka, po vnovičnem štartu je Finec prikazal izjemno predstavo. Prebijal se je v ospredje in že v 17. krogu prevzel vodstvo. Za kratek čas ga je prepustil Michaelu Schumacherju, nato pa vodil od 31. kroga do ciljne črte. Vrhunec dirke je nastopil, ko je Finec legendarnega Schumacherja prehitel v zloglasnem sklopu zavojev Raidillon-Eau Rouge. Malce je pokvaril Ferrarijevo slavje, a ne dovolj, saj si je z drugim mestom Schumacher zagotovil še sedmi naslov svetovnega prvaka. Tretje mesto je osvojil Nemčev moštveni kolega Barrichello.
3. VN Monaka 2005, Monte Carlo (kvalifikacije: 1.; dirka: 1.)
Ena najdominantnejših predstav v zgodovini monaških preizkušenj se je zgodila 22. maja 2005, ko je Räikkönen z izjemno hitrim dirkanjem deklasiral vse tekmece. Že v kvalifikacijah je bil za pol sekunde hitrejši od najbližjega zasledovalca, na nedeljski dirki pa se je moral zanesti na tvegano potezo svojega moštva. Zaradi nesreče v zavoju Albers je na stezo zavil varnostni avtomobil, McLaren pa si je privoščil veliko napako, ko v tem času svojega dirkača ni vpoklical v bokse na menjavo gum. Neumna poteza, ki bi morala končati vse upe po zmagi, a v moštvu so hitro sestavili novo strategijo. Kimiju so po radijski zvezi dejali, da mora v naslednjih 15 krogih pridobiti 20 sekund v primerjavi z drugouvrščenim Alonsom, ki je postanek že opravil in je dirkal tik za njim. To je bil začetek epske predstave. Kmalu po umiku varnostnega avtomobila v 28. krogu je imel dobre 3 sekunde prednosti, ob koncu 35. kroga je bil že več kot 22 sekund spredaj! V 41. krogu je za nameček odpeljal še svoj najhitrejši krog, takoj zatem pa s prednostjo dobrih 34 sekund zapeljal v bokse in se na stezo vrnil 13 sekund pred Špancem. Do konca dirke je prednost ohranil za drugo zmago v sezoni. Še ena v nizu Räikkönenovih klasik z mclarnom.
2. VN Španije 2005, Barcelona (kvalifikacije: 1., dirka: 1.)
V Barceloni leta 2005 je Räikkönen strl srca španskih navijačev, ki so hrepeneli po zmagi njihovega ljubljenca Alonsa. Že v kvalifikacijah je bil najhitrejši, Asturijca je ugnal za slabe tri desetinke sekunde (+0,270), a najboljše je prihranil za nedeljsko popoldne. Glavnino dela je opravil do prvega postanka, ko je v prvih 24 krogih kar 13-krat postavil najhitrejši čas, na krog je bil skoraj dve sekundi hitrejši od ostalih. V eno se je zlil s svojim mclarnom, kilometre je premagoval natančno in dovršeno, kot bi bil jezen, da mu je verjetno zmago na prejšnji dirki v Imoli odnesla zlomljena pogonska gred. Do tistega trenutka je imel veliko smole. V Avstraliji mu jo je zagodel pogonski sklop na štartu, v Maleziji je uvrstitev pokvaril odlomljen ventil na kolesu, dirko v Imoli je končal v 9. krogu. Tokrat mu sreča ni obrnila hrbta, špansko dirko je dobil z dobrimi 27 sekundami naskoka pred domačim junakom Alonsom (Renault), tretji je bil Jarno Trulli s Toyoto. Ena najboljših predstav v karieri. Tisto sezono je končal kot svetovni podprvak, naslov je za 21 točk pobral Alonso. "To je pač dirkanje, nisem razočaran. Želimo zmagovati dirke, ves čas smo se borili in prikazali nekaj dobrih predstav, nanizali tudi nekaj lepih zmag, a letos se za naslov prvaka ni izšlo. Čestitam Fernandu in Renaultu, hkrati pa se že veselim naslednjega leta," je po koncu sezone 2005 dejal Räikkönen.
1. VN Japonske 2005, Suzuka (kvalifikacije: 17.; dirka: 1.
Katastrofalne kvalifikacije v Suzuki leta 2005 niso obetale dobre nedeljske dirke. Kimi jih je končal na skromnem 17. mestu (od 20). Toda spodrsljaj je v nedeljo ekspresno pozabil. Po štartu dirke za VN Japonske je hitro napredoval, brez najmanjšega kančka dvoma se je spuščal v boje s tekmeci in jih dobil, na koncu je zaostajal le še za Fisichello (Renault). 8 krogov pred ciljem je opravil kratek postanek, nato pa začel poslednji lov na Italijana. Iz kroga v krog je topil njegovo prednost, v uvodnem zavoju zadnjega kroga pa je vendarle z drznim prehitevalnim manevrom po zunanji strani švignil mimo in nepričakovano slavil deveto zmago v karieri.
"To je bila najverjetneje njegova najboljša predstava v formuli ena. Izjemen prehitevalni manever v zadnjem krogu. Ne gre le za manever, to sta bila zadnji krog in zadnja priložnost za zmago. Šolsko jo je izkoristil. Presrečni smo," je po dirki dejal vodja McLarna Ron Dennis.
'Bwoah' – in hvala za vse!
Ne moremo se ga spominjati po večkratnih osvojenih naslovih svetovnega prvaka, saj je osvojil zgolj enega. Prav tako težko rečemo, da si je povsem podredil določeno obdobje, tako kot je to pred njim uspelo Juanu Manuelu Fangiu, Prostu, Senni, Schumacherju in ne nazadnje Hamiltonu. A njegova osebnost med in po dirkaških koncih tedna, kariera in zapuščina imajo v zgodovini formule ena posebno mesto. "Imel sem dobro kariero, zadovoljen sem z doseženim. Seveda si vedno želiš zmage, a zmagati ni tako enostavno. Želel sem osvajati naslove svetovnega prvaka. Kar nekajkrat sem se jim približal, na koncu sem ga osvojil s Ferrarijem. Vesel sem, da mi je to uspelo, še posebej pa, ker sem prvak postal s tem moštvom. Ves čas sem se zabaval, življenje sem živel na svoj način. Ničesar ne bi spremenil, sicer danes ne bi sedeli tukaj. Brez pritožb, res se ne morem pritoževati," je po napovedani upokojitvi na novinarski konferenci pred nedeljsko dirko za VN Nizozemske v Zandvoortu dejal legendarni Räikkönen. Bwoah, Kimi – in hvala za vse!
Räikkönenovih 21 zmag v formuli ena
# | SEZONA | DIRKA | PRIZORIŠČE |
1 | 2003 | VN Malezije | Kuala Lumpur |
2 | 2004 | VN Belgije | Spa-Francorchamps |
3 | 2005 | VN Španije | Barcelona |
4 | 2005 | VN Monaka | Monte Carlo |
5 | 2005 | VN Kanade | Montreal |
6 | 2005 | VN Madžarske | Budimpešta |
7 | 2005 | VN Turčije | Carigrad |
8 | 2005 | VN Belgije | Spa-Francorchamps |
9 | 2005 | VN Japonske | Suzuka |
10 | 2007 | VN Avstralije | Melbourne |
11 | 2007 | VN Francije | Magny Cours |
12 | 2007 | VN Velike Britanije | Silverstone |
13 | 2007 | VN Belgije | Spa-Francorchamps |
14 | 2007 | VN Kitajske | Šanghaj |
15 | 2007 | VN Brazilije | Sao Paulo |
16 | 2008 | VN Malezije | Kuala Lumpur |
17 | 2008 | VN Španije | Barcelona |
18 | 2009 | VN Belgije | Spa-Francorchamps |
19 | 2012 | VN Abu Dabija | Jas Marina |
20 | 2013 | VN Avstralije | Melbourne |
21 | 2018 | VN ZDA | Austin |
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje