Tudi kanadski dirkač, ki je svoj edini naslov svetovnega prvaka osvojil leta 1997, se je odzval na dogodke z nedeljske dirke v Suzuki, kjer je hudo nesrečo doživel francoski dirkač Marussie, Jules Bianchi.
Po dirki v Suzuki je svoje mnenje glede razpleta dirke in nesreče Julesa Bianchija v radijskem pogovoru za Val 202 podal tudi komentator formule ena na TV Slovenija, Miran Ališič. Hkrati si lahko ogledate tudi amaterski posnetek hude Bianchijeve nesreče. Oba posnetka sta objavljena v desnem bloku članka.
Ta je zletel s steze v zavoju Dunlap in trčil v avtodvigalo, ki je poskušalo sauber Adriana Sutila dvigniti preko zaščitne ograde. Trk je bil tako silovit, da je dirkač nemudoma izgubil zavest, ob prihodu v bolnišnico so ga takoj operirali in mu zmanjšali hematom, ki je pritiskal na možgane. Dirkača so po operativnem posegu premestili na oddelek za intenzivno nego v bolnišnici v Jokaičiju.
S prstom pokazali na vodstvo dirke
Po dirki, ki je bila zaradi nesreče prekinjena in tudi skrajšana, je bilo vzdušje klavrno. Vsi so bili z mislimi pri Bianchiju, ki se še vedno bojuje za življenje, številni pa so že začeli s prsti kazati na šefa dirke Charlieja Whitinga in druščino, ki bi lahko po mnenju številnih z nekaterimi ukrepi nesrečo devet krogov pred koncem preprečila. Glavna argumenta sta dva: dirko bi lahko začeli uro prej, s čimer bi se izognili najhujšemu nalivu, zaradi katerega je bila na nekaterih odsekih proge vožnja izjemno nevarna; drugi pa, da bi moral varnostni avtomobil na stezo zapeljati takoj po Sutilovem odstopu, in ne šele potem, ko je s steze zletel Bianchi.
Mediji in navijači hitro obrnejo ploščo
Podobnega mnenja je tudi Villeneuve, ki je priznal, da je v času svoje kariere, pa tudi pozneje, vselej menil, da bi moral varnostni avtomobil na stezo zapeljati ob vsaki nesreči na progi. "Ko mora na stezo zapeljati avtodvigalo, da odstrani dirkalnik, bi moral dirkače ustaviti varnostni avtomobil. Preprosto: vsakič, ko pride do nesreče, mora na stezo zapeljati varnostni avto. To je v Združenih državah Amerike praksa že leta in leta," je dejal 43-letnik in opozoril: "Težava je v tem, ker mediji in ljubitelji tega športa ne marajo prihodov varnostnih avtomobilov na stezo, češ da se s tem vsakič pokvari dirka - zdaj pa so vsi obrnili ploščo. Res je, včasih se dirka zaradi tega nekoliko upočasni, a hkrati se izognemo dogodkom, kakršen se je pripetil v Suzuki."
Ni maral mahanja z rumenimi zastavicami
Villeneuve se je karavani formule ena pridružil dve sezoni po zadnji smrtni žrtvi v kraljici motošporta. 1. maja 1994 je življenje na dirki za VN San Marina v Imoli izgubil legendarni Ayrton Senna. Že med naslednjim dirkaškim koncem tedna se je v Monte Carlu hudo poškodoval Karl Wendlinger, ki je v zaščitno ogrado trčil pri 280 km/h in je več tednov preživel v komi. Tista sezona je bila ključna za izdatno izboljšanje varnosti v elitnem razredu motošporta, od tedaj so hude nesreče precej redkejše, popolnoma pa se jim ne da izogniti. "Vsakič, ko sem dirkal, sem se bal, da bo po mojem odstopu vame trčil drugi dirkač. Mahanja z rumenimi zastavicami nikoli nisem pretirano maral. Resda dirkača nekoliko upočasniš, a vprašanje je, koliko. V tem času ima lahko dirkač težave z dirkalnikom, lahko mu raznese gumo, lahko pride do napake na vzmetenju. Presenečen sem, da se takšna nesreča (Bianchi v Suzuki, op. a.) ni zgodila že prej. Mislim, da smo imeli v preteklosti veliko sreče," je še dejal Kanadčan.
Stewart: Včasih so umirali mesečno
Sir Jackie Stewart, trikratni svetovni prvak iz sezon 1969, 1971 in 1973, je javnost pozval, naj počaka na izsledke raziskave o nesreči in naj ne prehiteva z obtožbami zoper vodstvo dirke. "Mislim, da vodstvo dirke za vse skupaj ni krivo. Če bi za vsak zdrs s steze poslali varnostni avtomobil, bi bila dirka prevečkrat prekinjena. Šlo je za nesrečen splet okoliščin, oba dirkalnika sta praktično na identičen način na istem delu zletela s steze," je dejal 75-letnik, ki je že vrsto let največji zagovornik večanja varnosti v tem športu. Zdaj upa, da se bo ta iz vsega tega nekaj naučil. "Formula ena se je vselej nekaj naučila iz svojih napak. Od časov mojega dirkanja se je položaj dirkačev znatno izboljšal. Za čas moje kariere so ljudje okrog mene umirali skoraj mesečno, zdaj pa je od zadnje dirkaške nesreče s smrtnim izidom na dirkah formule ena minilo natanko 20 let, pet mesecev in štirje dnevi," je še poudaril in dodal, da se je vodstvo dirke pravilno odločilo, ko je v izletno območje poslalo avtodvigalo, ki je želelo odstraniti Sutilov sauber.
Massa večkrat opozoril na nevarnost
Felipe Massa, ki je leta 2009 dobil hudo poškodbo, ko mu je med drugim delom kvalifikacij za dirko na Hungaroringu v glavo pri visoki hitrosti priletel del vzmetenja, ki je odpadel z dirkalnika Rubensa Barrichella, je po nedeljski dirki nemudoma odhitel v bolnišnico in izrazil podporo nesrečnemu dirkaškemu kolegu in njegovi pretreseni družini. Obenem je poudaril, da je po radijski zvezi zaradi izjemno slabih vremenskih razmer in razmer na stezi večkrat zahteval prekinitev dirke. "Pet krogov pred prihodom varnostnega avtomobila sem po radijski zvezi vpil, da je na stezi enostavno preveč vode in da je treba dirko prekiniti. Bilo je zelo nevarno," je dejal Brazilec, ki je, tako kot vsa karavana formule ena, Bianchiju zaželel čimprejšnje okrevanje.
Marussia bo spoštovala družino
Mediji nenehno iščejo vsak najnovejši podatek glede Bianchijevega stanja, zato so pri Marussii v sporočilu za javnost sedmo silo prosili za potrpežljivost in poudarili, da bodo pri vsakem naslednjem sporočilu za javnost upoštevali želje Bianchijeve družine. "Skupaj z zdravstvenim stanjem Julesa je to naša največja priorieta," so med drugim zapisali.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje