Max Verstappen pred nedeljsko dirko. Po trku so ga s helikopterjem prepeljali v bolnišnico v Coventry, od koder so ga odpustili ob 22. uri po lokalnem času. Foto: EPA
Max Verstappen pred nedeljsko dirko. Po trku so ga s helikopterjem prepeljali v bolnišnico v Coventry, od koder so ga odpustili ob 22. uri po lokalnem času. Foto: EPA
Sorodna novica Hamilton trčil z Verstappnom, v zaključku pa za 99. zmago prehitel Leclerca

Verstappen si je od britanskega dirkaškega konca tedna obetal veliko. Do dirke je svoje poslanstvo na stezi opravil z odliko, v soboto je dobil krstno šprintersko preizkušnjo in si zagotovil najboljši štartni položaj.

Nedeljsko dirko je prav tako začel dobro, za seboj mu je uspelo zadržati Hamiltona, ki je bil v uvodnih nekaj zavojih zelo agresiven, a mu kljub vsemu napad na mlajšega Nizozemca ni uspel. Vse do zavoja Copse, v katerega dirkači po navadi zavijejo s približno 280 km/h.

Sorodna novica Verstappen se je izstrelil s starta do zmage na premiernem sprintu

Tam je želel po notranji strani švigniti mimo Verstappna, ki je v zavoj zapeljal po dirkaški liniji. S sprednjim levim kolesom je zadel zadnjo desno gumo 23-letnika, ki je izgubil nadzor nad dirkalnikom in pri veliki hitrosti bočno trčil v zaščitno ogrado.

Dirka je bila prekinjena, Britancu so zamenjali nos dirkalnika, pozneje ga je zaradi omenjenega trka doletela 10-sekundna kazen, ki pa mu na koncu ni preprečila 99. zmage v karieri. V končnici dirke mu je uspelo z drugačno taktiko ugnati Charlesa Leclerca, ki je imel v ferrariju precej težav s pomanjkanjem moči pogonskega sklopa.

Boj najboljših dirkačev v letošnji sezoni formule ena, Maxa Verstappna in Lewisa Hamiltona, se je končal že v uvodnem krogu. Njuna nesreča spominja na trk Ayrtona Senne in Alaina Prosta na dirki za VN Japonske v Suzuki leta 1990. Foto: EPA
Boj najboljših dirkačev v letošnji sezoni formule ena, Maxa Verstappna in Lewisa Hamiltona, se je končal že v uvodnem krogu. Njuna nesreča spominja na trk Ayrtona Senne in Alaina Prosta na dirki za VN Japonske v Suzuki leta 1990. Foto: EPA

Horner: To je bila umazana poteza!
Mnenja o odgovornosti za nesrečo v uvodnem krogu nedeljske preizkušnje so se začela kresati že med samo dirko, žerjavico pa so razpihali predvsem pri Red Bullu po dirki. Vodja moštva Christian Horner je bil besen kot ris. "Lewis v zavoju niti približno ni bil poleg Maxa. Vsak dirkač, ki je kadar koli tekmoval na tem dirkališču, ve, da se ne da prehitevati po notranji strani Copsa. To je bila res huda nesreča! To je bil povsem Maxov zavoj. Kar se mene tiče, je za nesrečo v celoti odgovoren Lewis. Nikoli ne bi smel biti v tem položaju. Nesreča bi bila lahko še hujša. Hvala Bogu, da je Max v dobrem stanju," je med prekinitvijo direktorju dirke Michaelu Masiju zabrusil po radijski zvezi.

Fantje, vsi vemo, da je zavoj Copse eden najhitrejših na svetu. Tam preprosto ne prehitevaš po notranji strani.

Christian Horner

Po dirki je za Channel 4 nadaljeval: "Lewisova poteza je bila iz obupa. V prvem delu kroga mu ni uspelo pridobiti položaja, zato se je odločil za to potezo. Fantje, vsi vemo, da je zavoj Copse eden najhitrejših na svetu. Tam preprosto ne prehitevaš po notranji strani. To je bila umazana poteza."

Če en dirkač s svojo sprednjo gumo močno trči v zadnjo gumo drugega dirkača v najhitrejšem zavoju proge, tega ne moremo več označiti za dirkaško nesrečo, temveč za malomarnost in nevarno vedenje.

Dr. Helmut Marko, motošportni svetovalec Red Bulla

Marko: Malomarnost in nevarno vedenje!
Še ostrejši je bil motošportni svetovalec ekipe dr. Helmut Marko, ki nikoli ne skopari z neposrednostjo. Po njegovem mnenju ni šlo zgolj za dirkaško nesrečo, temveč zelo nevarno dirkanje svetovnega prvaka. "Takšnih potez si znotraj pravil ne moreš privoščiti. Ne vem, kakšna je najvišja kazen, vendar bi bilo tako nevarno in nepremišljeno vedenje treba kaznovati s prepovedjo nastopa na vsaj eni dirki," je povedal Marko in dodal: "Če en dirkač s svojo sprednjo gumo močno trči v zadnjo gumo drugega dirkača v najhitrejšem zavoju proge, tega ne moremo več označiti za dirkaško nesrečo, temveč za malomarnost in nevarno vedenje."

Verstappen je proslavljanje dirkačev na odru za zmagovalce spremljal v bolnišnici. Rajanje največjega tekmeca, potem ko je zaradi njega pri 280 km/h zletel v zaščitno ogrado, se mu je zdelo
Verstappen je proslavljanje dirkačev na odru za zmagovalce spremljal v bolnišnici. Rajanje največjega tekmeca, potem ko je zaradi njega pri 280 km/h zletel v zaščitno ogrado, se mu je zdelo "nespoštljivo in nešportno". Če sta si na prejšnjih devetih dirkah letošnje sezone Verstappen in Hamilton laskala z izbranimi besedami in izražala spoštovanje, bo od Silverstona dalje najverjetneje precej drugače. Foto: EPA

Verstappen: Zelo sem razočaran
Verstappen je v nesreči utrpel hud udarec, na njegovo telo je v trenutku trka delovala sila 51 G (gravitacijski pospešek). Po izstopu iz dirkalnika je bil vidno pretresen, hitro so ga odpeljali v bolnišnico, kjer so ga temeljito pregledali. Po dirki se je oglasil na družbenih omrežjih. "Vesel sem, da sem v redu. Zelo sem razočaran, da sem bil tako izločen iz dirke. Kazen, ki je bila dodeljena, nam nič ne pomaga in ne upošteva nevarne poteze, ki jo je Lewis napravil na stezi. Proslavljanje po dirki, medtem ko sem bil v bolnišnici, je nespoštljivo in nešportno, a gremo naprej," je zapisal letos najuspešnejši dirkač v sezoni, ki ima v skupnem seštevku še vedno 8 točk naskoka pred Hamiltonom.

Hamilton ne čuti potrebe po opravičevanju
Ta dogodek iz uvodnega kroga vidi nekoliko drugače. "Seveda se želim meriti z najboljšimi, zlasti v bitki z Maxom. Vsi veste, da je zelo agresiven dirkač. Danes sem dirkal popolnoma ob njem, v tistem zavoju mi ni pustil dovolj prostora," je o trku povedal sedemkratni svetovni prvak in priznal, da si posnetka nesreče še ni temeljito ogledal. "Ne glede na to, ali se strinjam s kaznijo ali ne, jo sprejmem. Danes sem bil trdno odločen, da me ne bo nič oviralo na poti do uspeha," je nadaljeval. Obenem je poudaril, da ne čuti potrebe po opravičevanju. "Pri mojem trenutnem razumevanju dogajanja okrog nesreče ne čutim potrebe po opravičilu. Preprosto, dirkali smo. Pozneje sem slišal, da je Max v bolnišnici in to je vsekakor skrb vzbujajoče. Nihče od nas si ne želi, da bi se kdo poškodoval, to tudi nikoli ni moj namen, zato resnično upam, da je z njim vse v redu," je še povedal Britanec na novinarski konferenci v Silverstonu in razkril, da se bo z mlajšim kolegom ob priliki o nesreči pogovoril na štiri oči.

Za tango sta potrebna dva

Na nesrečo v uvodnem krogu britanske dirke se je odzval tudi vodja moštva Mercedes Toto Wolff. "Za tango sta vedno potrebna dva. Noben od dirkačev ni popustil niti za centimeter. To smo spremljali ob vseh velikih rivalstvih v zgodovini tega športa. V tem trenutku je najpomembneje predvsem to, da je z Maxom vse v redu," je dejal 49-letni Avstrijec, ki letos upa na osmi zaporedni naslov konstruktorskega svetovnega prvaka v formuli ena.

Sorodna novica VN Velike Britanije – pred polnimi tribunami v zibelki kraljice motošporta

Leclercovih 200 odstotkov ni bilo dovolj
Na odru za zmagovalce sta mu družbo delala Charles Leclerc (Ferrari) in moštveni kolega Valtteri Bottas. Monačan, ki tretjo sezono nastopa za moštvo iz Maranella, je senzacionalno vodil večji del dirke, nato pa je zaradi drugačne strategije in kopice nevšečnosti s pogonskim sklopom v samem zaključku izgubil vodilni položaj. "Težko je povsem uživati, a to je bila izjemna dirka. Danes sem dal od sebe 200, ne 100 odstotkov. Dal sem res vse, kar premorem, pa ni bilo dovolj za zadnja dva kroga dirke," je povedal 23-letnik iz Monte Carla in priznal, da pri Ferrariju še zdaleč niso pričakovali boja za zmago.

Naslednja postaja: Budimpešta
Dirkalniki kraljice motošporta bodo naslednjič hrumeli v naši neposredni bližini, v Budimpešti, kjer bo 1. avgusta na sporedu dirka za VN Madžarske. Madžarski dirkaški konec tedna se začne v petek, 30. julija, ob 11.30 s prvim prostim treningom. Drugi prosti trening se začne ob 15. uri. V soboto je tradicionalno ob 12. uri na sporedu še tretji prosti trening, ob 15.00 kvalifikacije. Dirka bo 24 ur pozneje. Lansko dirko je dobil Hamilton pred Verstappnom in Bottasom.


Zmagovalci vseh dirk za VN Velike Britanije:

LetoDirkačMoštvoPrizorišče
2021Lewis HamiltonMercedesSilverstone
2020Lewis HamiltonMercedes
2019Lewis HamiltonMercedes
2018Sebastian VettelFerrari
2017Lewis HamiltonMercedes
2016Lewis HamiltonMercedes
2015Lewis HamiltonMercedes
2014Lewis HamiltonMercedes
2013Nico RosbergMercedes
2012Mark WebberRed Bull
2011Fernando AlonsoFerrari
2010Mark WebberRed Bull
2009Sebastian VettelRed Bull
2008Lewis HamiltonMcLaren
2007Kimi RäikkönenFerrari
2006Fernando AlonsoRenault
2005Juan Pablo MontoyaMcLaren
2004Michael SchumacherFerrari
2003Rubens BarrichelloFerrari
2002Michael SchumacherFerrari
2001Mika HäkkinenMcLaren
2000David CoulthardMcLaren
1999David CoulthardMcLaren
1998Michael SchumacherFerrari
1997Jacques VilleneuveWilliams
1996Jacques VilleneuveWilliams
1995Johnny HerbertBenetton
1994Damon HillWilliams
1993Alain ProstWilliams
1992Nigel MansellWilliams
1991Nigel MansellWilliams
1990Alain ProstFerrari
1989Alain ProstMcLaren
1988Ayrton SennaMcLaren
1987Nigel MansellWilliams
1986Nigel MansellWilliamsBrands Hatch
1985Alain ProstMcLarenSilverstone
1984Niki LaudaMcLarenBrands Hatch
1983Alain ProstRenaultSilverstone
1982Niki LaudaMcLarenBrands Hatch
1981John WatsonMcLarenSilverstone
1980Alan JonesWilliamsBrands Hatch
1979Clay RegazzoniWilliamsSilverstone
1978Carlos ReutemannFerrariBrands Hatch
1977James HuntMcLarenSilverstone
1976Niki LaudaFerrariBrands Hatch
1975Emerson FittipaldiMcLarenSilverstone
1974Jody ScheckterTyrrellBrands Hatch
1973Peter RevsonMcLarenSilverstone
1972Emerson FittipaldiLotusBrands Hatch
1971Jackie StewartTyrrellSilverstone
1970Jochen RindtLotusBrands Hatch
1969Jackie StewartMatraSilverstone
1968Jo SiffertLotusBrands Hatch
1967Jim ClarkLotusSilverstone
1966Jack BrabhamBrabhamBrands Hatch
1965Jim ClarkLotusSilverstone
1964Jim ClarkLotusBrands Hatch
1963Jim ClarkLotusSilverstone
1962Jim ClarkLotusAintree
1961Wolfgang von TripsFerrari
1960Jack BrabhamCooperSilverstone
1959Jack BrabhamCooperAintree
1958Peter CollinsFerrariSilverstone
1957Stirling Moss
Tony Brooks
VanwallAintree
1956Juan Manuel FangioLanciaSilverstone
1955Stirling MossMercedesAintree
1954Jose Froilan GonzalezFerrariSilverstone
1953Alberto AscariFerrari
1952Alberto AscariFerrari
1951Jose Froilan GonzalezFerrari
1950Giuseppe FarinaAlfa Romeo