Verstappen je skoraj brezhibno odpeljal dirko na dirkališču Enza in Dina Ferrarija, manjšo napako si je privoščil le pred drugim letečim štartom, ko je za trenutek izgubil nadzor nad zadkom svojega red bulla, a se je hitro rešil, pospešil in se odpeljal 11. zmagi v karieri naproti.
Zagotovo bi imel Nizozemec več dela, če njegov največji tekmec Hamilton v 31. krogu ne bi storil velike napake, zdrsnil s steze in poljubil zaščitno ogrado. S tem je Britanec izgubil ogromno dragocenega časa, ki mu je odnesel boj za zmago. V zaključku dirke se je sicer lepo prebil v ospredje in si zagotovil drugo najvišjo stopničko. Odpeljal je tudi najhitrejši krog za dodatno točko, več v Imoli ni mogel storiti.
Imola je sicer drugič gostila dirko za VN Emilije - Romanje, krstno izvedbo je lani dobil Hamilton pred Valtterijem Bottasom in Danielom Ricciardom. Zadnji je v prejšnji sezoni dirkal še za Renault.
Verstappen dobil neizprosen boj s Hamiltonom
Verstappen je dirko začel sijajno, hitro je zapeljal v Hamiltonovo zavetrje in zapeljal ob njegov bok. Drug ob drugem sta zapeljala v šikano Tamburello, kjer je moral Britanec popustiti, ob tem je zapeljal čez robnik in izgubil delček sprednjega levega krilca. Dobro je dirko začel tudi Charles Leclerc, ki je sicer v krogu za ogrevanje izgubil nadzor nad svojim ferrarijem v zavoju Acqua minerale, a k sreči ni zapeljal v peščeno izletno območje in je preizkušnjo v Imoli lahko začel s standardnega štartnega položaja. Monačan je izkoristil manjšo napako Sergia Pereza (Red Bull) na stezi in smuknil na tretje mesto, preden je za varnostni avtomobil poskrbel Nicholas Latifi, ki je s svojim williamsom trčil v zaščitno ogrado. Kmalu zatem je svojega haasa ob izvozu iz boksov razbil tudi Mick Schumacher, a je dirko lahko nadaljeval. Kljub vsemu je moral odpeljati tri kroge brez sprednjega krilca, saj je bil uvoz v bokse zaradi delcev njegovega dirkalnika začasno zaprt. Ob koncu 6. kroga se je varnostni avtomobil vendarle umaknil.
Ugibanja moštev glede prvega postanka
Leteči štart je znova dobil Verstappen, Hamilton je imel v naslednjih zavojih malce več dela z Leclercem, ki je bil vse večji v njegovih vzvratnih ogledalih, a je dirkaču Ferrarija kmalu pobegnil in začel lov na hitrega Nizozemca. Ta si je privozil že več kot pet sekund prednosti. Nad Imolo so se deževni oblaki medtem razkadili, steza se je začela sušiti, zato so moštva vneto ugibala, kdaj bi bil najprimernejši trenutek za menjavo gum za rahel dež na gume za suho stezo. Prvi so se za tveganje odločili pri Aston Martinu, ob koncu 21. kroga so gume za suho stezo pritrdili na dirkalnik Sebastiana Vettla, kar pa ni obrodilo sadov. Štirikratni svetovni prvak je imel na stezi velike težave z oprijemom, izgubil je precej mest.
Mercedesu se taktika ni izšla
Hamilton je nato začel rezati Verstappnovo prednost, Nizozemec je imel vse bolj uničene gume, ob koncu 27. kroga jih je tudi zamenjal. Hamilton je ostal na stezi še en krog, v katerem pa v primerjavi s tekmecem ni pridobil veliko časa. Še več, njegov postanek je bil še enkrat daljši od Verstappnovega, tako da se je na stezo vrnil vnovič na drugo mesto.
Katastrofa za Mercedes v razmiku nekaj sekund
To je bil le začetek težav za serijske konstruktorske prvake, že nekaj krogov pozneje so Toto Wolff in druščina doživeli pravi šok: najprej je Hamilton storil veliko napako, pri zaviranju ob prehitevanju za krog zaostalega dirkača je zapeljal na moker del steze v zavoju Tosa in zletel v zaščitno ogrado. Izgubil je ogromno časa, svoj dirkalnik je nekako le uspel izvleči iz peščenega izletnega območja, dirko je lahko nadaljeval, a moral je opraviti prisilni postanek. Le nekaj trenutkov pozneje sta v medsebojnem boju trčila Bottas in George Russell (Williams). Zadnji je za trenutek zapeljal na razmočeno travnato površino ob progi, izgubil nadzor nad svojim dirkalnikom in s seboj odnesel še nič hudega slutečega Finca. Oba sta dirko končala, zaradi karbonskih delcev, ki so se razleteli po stezi, je bil najprej na stezo poklican varnostni avtomobil, pozneje so dirko tudi prekinili.
Verstappnova sreča v nesreči
Zaradi odstopov Bottasa in Russlla ter prihodom varnostnega avtomobila na stezo je Hamilton izgubil precej manj, kot bi izgubil sicer. Namesto repa kolone je zasedel in obdržal 9. mesto, s katerega je dirko nadaljeval z letečim štartom ob 16:27. Tik pred njim si je veliko neumnost privoščil Verstappen, ki je za varnostnim avtomobilom izgubil nadzor nad dirkalnikom, a se je na njegovo srečo še pravočasno rešil. Zadržal je vodilni položaj, po uspešnem napadu na Leclerca pa je za njega zapeljal Lando Norris z mclarnom.
Svetovni prvak si je rešil kožo
Verstappen je bil v nadaljevanju dirke razred zase, v 38. krogu je prvič zapeljal pod 1:20 (1:19,726), pozneje je nanizal še kopico najhitrejših krogov, pred Norrisom si je hitro nabral več kot deset sekund prednosti. Dejaven je bil tudi Hamilton, ki se je počasi prebijal naprej, v štartno-ciljni ravnini 55. kroga je s pomočjo sistema DRS prehitel Leclerca in zasedel 3. mesto. Spustil se je v boj z Norrisom za drugo najvišjo stopničko na odru za zmagovalce, štiri kroge pred koncem dirke si jo je tudi zagotovil.
Dirka za VN Emilije - Romanje, Imola
# | Dirkač | Moštvo | Čas |
1 | Max Verstappen | Red Bull | 2:02:34,598 |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | +22,000 |
3 | Lando Norris | McLaren | 23,702 |
4 | Charles Leclerc | Ferrari | 25,579 |
5 | Carlos Sainz ml. | Ferrari | 27,036 |
6 | Daniel Ricciardo | McLaren | 51,220 |
7 | Lance Stroll | Aston Martin | 51,909 |
8 | Pierre Gasly | AlphaTauri | 52,818 |
9 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | 1:04,773 |
10 | Esteban Ocon | Alpine | 1:05,704 |
11 | Fernando Alonso | Alpine | 1:06,561 |
12 | Sergio Perez | Red Bull | 1:07,151 |
13 | Juki Cunoda | AlphaTauri | 1:13,184 |
14 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | 1 krog |
15 | Mick Schumacher | Haas | 2 kroga |
16 | Nikita Mazepin | Haas | 2 kroga |
Odstop: Nicholas Latifi (Williams), George Russell (Williams), Valtteri Bottas (Mercedes), Sebastian Vettel (Aston Martin) | |||
Najhitrejši krog: Lewis Hamilton (1:16,702) |
Skupni vrstni red 2021, dirkači (2/23):
# | Dirkač | Moštvo | Točke |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 44 (1) |
2 | Max Verstappen | Red Bull | 43 |
3 | Lando Norris | McLaren | 28 |
4 | Charles Leclerc | Ferrari | 20 |
5 | Valtteri Bottas | Mercedes | 16 (1) |
6 | Carlos Sainz ml. | Ferrari | 14 |
7 | Daniel Ricciardo | McLaren | 14 |
8 | Sergio Perez | Red Bull | 10 |
9 | Lance Stroll | Aston Martin | 7 |
10 | Pierre Gasly | AlphaTauri | 4 |
11 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | 2 |
12 | Juki Cunoda | AlphaTauri | 2 |
13 | Esteban Ocon | Alpine | 1 |
14 | Fernando Alonso | Alpine | 0 |
15 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | 0 |
16 | George Russell | Williams | 0 |
17 | Sebastian Vettel | Aston Martin | 0 |
18 | Mick Schumacher | Haas | 0 |
19 | Nikita Mazepin | Haas | 0 |
20 | Nicholas Latifi | Williams | 0 |
Opomba: V oklepajih je število dodatnih točk za najhitrejši krog.
Skupni vrstni red 2021, konstruktorji (2/23):
# | Moštvo | Dirkaška zasedba | Točke |
1 | Mercedes | Hamilton, Bottas | 60 |
2 | Red Bull | Verstappen, Perez | 53 |
3 | McLaren | Ricciardo, Norris | 42 |
4 | Ferrari | Leclerc, Sainz ml. | 34 |
5 | Aston Martin | Vettel, Stroll | 7 |
6 | AlphaTauri | Gasly, Cunoda | 6 |
7 | Alfa Romeo | Räikkönen, Giovinazzi | 2 |
8 | Alpine | Alonso, Ocon | 1 |
9 | Williams | Russell, Latifi | 0 |
10 | Haas | Schumacher, Mazepin | 0 |
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje