Dirkališče v Barceloni moštva in dirkači poznajo zelo dobro, dolga leta je Montmelo gostil zimska testiranja, zato tudi španske dirke v zadnjih letih niso bile pretirano zanimive. Za to je bila kriva tudi zasnova proge, ki je praktično onemogočala boje oziroma prehitevalne manevre.
Prednjačijo namreč srednje hitri in hitri zavoji, v katerih je bilo sledenje dirkalnikom zaradi turbulentnega zraka tako rekoč nemogoče. Dirkači dirkalniku pred seboj niso mogli slediti, zaradi turbulence so izgubljali podtlak oziroma aerodinamični oprijem, zaradi podkrmarjenja pa so morali upočasniti vožnjo, če so želeli premagati centrifugalno silo in zavoj zvoziti brez izleta v izletno območje.
To je pomenilo, da so se na dirkah zelo hitro vzpostavile večsekundne razlike med dirkači, zaradi katerih je bilo tudi v dolgih ravninah prehitevanje (iz zavetrja) praktično nemogoče.
Letos utegne biti nekoliko drugače. V luči tehničnih sprememb, s katerimi je poenostavljena karoserija dirkalnikov, kar pomeni, da je primarni vir aerodinamičnega oprijema podvozje dirkalnika, naj bi bil vpliv turbulentnega zraka izdatno zmanjšan, s tem pa tudi omogočeno lažje sledenje na progi.
1951: Fangio do prvega naslova prvaka
Prvo dirko, ki je štela za svetovno prvenstvo v kraljici motošporta, so nato organizirali 28. oktobra 1951. Bila je zadnja dirka sezone, za naslov svetovnega prvaka sta se potegovala Argentinec Juan Manuel Fangio (Alfa Romeo) in Italijan Alberto Ascari (Ferrari). Ta je imel za vodilnim dve točki zaostanka in si je v kvalifikacijah priboril najboljši štartni položaj, ki pa mu ga zaradi silnih težav s čezmernim obrabljanjem gum ni uspelo pretopiti v zmago. Na koncu je za zmagovalcem Fangiem zaostal kar za dva kroga in je osvojil šele četrto mesto. To je bil za Fangia prvi od petih naslovov svetovnega prvaka, preostale naslove je osvojil v letih 1954, 1955, 1956 in 1957.
1986: Senna slavil za pičlih 14 tisočink
13. aprila 1986 so ljubitelji motošporta lahko uživali v razburljivi končnici dirke za VN Španije v Jerezu, kjer je Britanec Nigel Mansell z williamsom po opravljenem postanku in na svežem kompletu gum skokovito topil zaostanek za vodilnim Brazilcem Ayrtonom Senno. Ta je z lotusom zadnji krog začel le sekundo in pol spredaj, a je zaradi precej zavite proge nekako le uspel za seboj zadržati Britanca, ki kljub boljšemu oprijemu ni mogel švigniti mimo. Na koncu je zaostal za zgolj 14 tisočink sekunde, kar je druga najmanjša razlika v zgodovini formule ena. S tretjim mestom se je moral v mclarnu zadovoljiti Alain Prost.
1991: Neizprosen boj Manslla in Senne
Dirkaški konec tedna v Barceloni leta 1991 je zaznamoval pretres na vrhu Mednarodne avtomobilistične zveze, kjer je (kontroverznega) dolgoletnega predsednika Jeana-Marieja Bellestreja zamenjal Max Mosley. A na progi sta vso pozornost ukradla edina kandidata za naslov, Senna in Mansell. Na koncu je smetano pobral Britanec, ki je za dobrih 11 sekund ugnal Prosta (Ferrari), tretji je bil njegov moštveni kolega, Italijan Riccardo Patrese. Po dirki, ki je poznana predvsem po neizprosnem boju Senne in Manslla v štartno-ciljni ravnini, je imel Mansell dve dirki pred koncem sezone 'le' še 16 točk zaostanka za Brazilcem. Upanje o osvojitvi naslova je ostalo ... a ne za dolgo.
1994: Schumacher le s peto prestavo
29. maja 1994 je Damon Hill za Williamsa, ki se je še vedno pobiral po tragični smrti Senne v Imoli, dosegel prvo zmago v sezoni. Britanec je suvereno odpeljal zaključek dirke in si privozil več kot 20 sekund prednosti pred drugouvrščenim Michaelom Schumacherjem (Benetton), ki pa je večji del katalonske preizkušnje odpeljal v peti prestavi, potem ko mu je skoraj v celoti odpovedal menjalnik. Nadvse impresivna predstava mladega Nemca, ki je imel na vrhu svetovnega prvenstva 29 točk naskoka. To je bila sicer prva dirka med elito v karieri Škota Davida Coultharda, ki je pri Williamsu zamenjal Senno. Zaradi okvare dirkalnika jo je končal v 32. od 65 krogov.
1996: Schumacherjeva prva zmaga s Ferrarijem
72 zmag je na dirkah formule ena za Ferrari dosegel legendarni Michael Schumacher, a prvič je v rdečem dirkaškem kombinezonu na najvišjo stopničko stopil 2. junija 1996. Dirko za VN Španije v Barceloni sicer ni začel najbolje, zaradi težav s sklopko je izgubil kar nekaj mest, obenem je povzročil za nekaj trkov za seboj, a v nadaljevanju se je hitro pobral in v hudem nalivu z neverjetno predstavo dokazal, zakaj se ga je prijel vzdevek 'Regenmeister' oziroma mojster v dežju. V 12. krogu je švignil mimo Hilla in se mu odpeljal v daljavo. Na koncu je ciljno črto prečkal z več kot 45 sekundami naskoka pred Francozom Jeanom Alesijem (Benettonom), tretji je bil Kanadčan Jacques Villeneuve (Williams). To je bila za Nemca 20. zmaga v karieri.
2001: Boleč odstop Häkkinena
29. aprila 2001 sta bila glavna kandidata za zmago na španski dirki le Schumacher (Ferrari) in Mika Häkkinen (McLaren). Hitro sta se odlepila od tekmecev in pravzaprav dirkala svojo dirko. Precej uspešnejši je bil Finec, ki si je v zaključku dirke, v katerem je vodil od 44. kroga, nabral že 40 sekund prednosti, nato pa doživel hladen tuš. Ob začetku zadnjega kroga mu je začel brez kakršnega koli opozorila odpovedovati Mercedesov pogonski sklop. Svojo vožnjo je izdatno upočasnil in naposled s proge zavil v sedmem zavoju. Schumacher je smolo nasprotnika, jasno, izkoristil in se odpeljal 47. zmagi naproti.
2012: Maldonado poskrbi za šok
Za enega največjih šokov v zgodovini formule ena je leta 2012 poskrbel venezuelski dirkač Pastor Maldonado. Po Hamiltonovi diskvalifikaciji v sobotni vožnji na čas je podedoval 'pole' in na koncu presenetljivo zmagal, potem ko so pri Williamsu taktično nadigrali Ferrarija in velikega ljubljenca španskega občinstva, Fernanda Alonsa. To je bila za Maldonada prva in edina zmaga v formuli ena ter prva zmaga moštva Williams po VN Brazilije 2004.
2016: Kjer se prepirata dva, Verstappen dobiček ima
Dirka za VN Španije 15. maja 2016 je znana predvsem po dveh dogodkih: po medsebojnem trku (in odstopu) obeh favoritov Hamiltona ter Nica Rosberga (oba Mercedes) ter prvi zmagi med elito Maxa Verstappna. 18-letnik je pri Red Bullu zamenjal Rusa Daniila Kvjata, ki je na prejšnjih dirkah storil odločno preveč napak, da bi obdržal mesto pri štirikratnih kostruktorskih svetovnih prvakih. Verstappen je z 18 leti in 228 dnevi postal najmlajši zmagovalec dirke v zgodovini formule ena.
V zadnjih letih prevlada Hamiltona
Sezona 2016 je zadnja, v kateri Hamilton po dirki za VN Španije v Barceloni ni stopil na najvišjo stopničko. Izjemni Britanec, ki letos zaradi nekoliko manj konkurenčnega mercedesa ne dosega želenih rezultatov in je po petih dirkah na prvenstveni lestvici šele šesti, je slavil v letih 2017, 2018, 2019, 2021 in lani, ko je suvereno slavil pred Verstappnom in tedanjim moštvenim kolegom Valtterijem Bottasom. S šestimi zmagami je na vrhu najuspešnejših dirkačev v zgodovini VN Španije izenačen z Michaelom Schumacherjem.
Dirka v nedeljo ob 15.00
Španski dirkaški konec tedna se bo začel v petek s prvim prostim treningom ob 14. uri. Tri ure pozneje sledi še drugi prosti trening. V soboto je ob 13.00 na sporedu še tretji prosti trening, kvalifikacije se začnejo ob 16. uri. Dirka za VN Španije je v nedeljo ob 15.00.
Vsi zmagovalci dirk za VN Španije:
Leto | Dirkač | Moštvo | Prizorišče |
2021 | Lewis Hamilton | Mercedes | Barcelona |
2020 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2019 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2018 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2017 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2016 | Max Verstappen | Red Bull | |
2015 | Nico Rosberg | Mercedes | |
2014 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2013 | Fernando Alonso | Ferrari | |
2012 | Pastor Maldonado | Williams | |
2011 | Sebastian Vettel | Red Bull | |
2010 | Mark Webber | Red Bull | |
2009 | Jenson Button | Brawn | |
2008 | Kimi Räikkönen | Ferrari | |
2007 | Felipe Massa | Ferrari | |
2006 | Fernando Alonso | Renault | |
2005 | Kimi Räikkönen | McLaren | |
2004 | Michael Schumacher | Ferrari | |
2003 | Michael Schumacher | Ferrari | |
2002 | Michael Schumacher | Ferrari | |
2001 | Michael Schumacher | Ferrari | |
2000 | Mika Häkkinen | McLaren | |
1999 | Mika Häkkinen | McLaren | |
1998 | Mika Häkkinen | McLaren | |
1997 | Jacques Villeneuve | Williams | |
1996 | Michael Schumacher | Ferrari | |
1995 | Michael Schumacher | Benetton | |
1994 | Damon Hill | Williams | |
1993 | Alain Prost | Williams | |
1992 | Nigel Mansell | Williams | |
1991 | Nigel Mansell | Williams | |
1990 | Alain Prost | Ferrari | Jerez |
1989 | Ayrton Senna | McLaren | |
1988 | Alain Prost | McLaren | |
1987 | Nigel Mansell | Williams | |
1986 | Ayrton Senna | Lotus | |
1981 | Gilles Villeneuve | Ferrari | Jarama |
1979 | Patrick Depailler | Ligier | |
1978 | Mario Andretti | Lotus | |
1977 | Mario Andretti | Lotus | |
1976 | James Hunt | McLaren | |
1975 | Jochen Mass | McLaren | Montjuic |
1974 | Niki Lauda | Ferrari | Jarama |
1973 | Emerson Fittipaldi | Lotus | Montjuic |
1972 | Emerson Fittipladi | Lotus | Jarama |
1971 | Jackie Stewart | Tyrell | Montjuic |
1970 | Jackie Stewart | March | Jarama |
1969 | Jackie Stewart | Matra | Montjuic |
1968 | Graham Hill | Lotus | Jarama |
1954 | Mike Hawthorn | Ferrari | Pedralbes |
1951 | Juan Manuel Fangio | Alfa Romeo |
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje