Jumbo Visma v Sierri Nevadi polaga temelje in kuje taktiko, kako ugnati dvakratnega zmagovalca francoske pentlje. Pri nizozemski ekipi so predvsem zadovoljni, da lahko Primož Roglič po težavah z obkolenske mišice zdaj trenira na polno.
Rogličev trener: Trenira brez omejitev
"Zdaj so vsi zdravi in pripravljeni. Rogličevo koleno je popolnoma v redu, trenira brez omejitev," je njegov trener Mathieu Heijboer potrdil za HLN.
Medtem ko se ekipa čebel za Dirko po Franciji pripravlja pod zasneženim vršacem v osrčju Španije, si Tadej Pogačar v družbi s prvim gorskim pomočnikom Rafalom Majko ogleduje trase ključnih etap letošnje francoske pentlje.
Pogačar z Majko na ogledu ključnih etap
V Pirenejih bosta julija dva gorska zaključka: v 17. etapi na gorskem letališču Peyragudes (glej priloženi video, kako Slovenec sopiha, medtem ko se Poljak smeji), dan zatem v 18. etapi se Tour de France vrača na Hautecam. Sledil je preizkus trase 40-kilometrske razgibane vožnje na čas, ki se bo v predzadnji, 20. etapi, končala v Rocamadourju s pravcatim zidom.
Zanimivo, da je Primož Roglič na druženju s slovenskimi mediji ob koncu okrevanja in pred odhodom na priprave dejal, da za zdaj ne načrtuje ogleda terena omenjenega kronometra.
A obenem je Rogla v šali na vprašanje o njegovem obsežnem režimu treninga vožnje na čas odvrnil: "To je bilo samo do olimpijskih iger, zdaj mi tega ni več treba trenirati (smeh). Ne, letos sledim temu, kar sem počel lani, posvečam enako število ur treningu, kot sem do zdaj."
Dofineja kot priprava, ne pa cilj
Roglič in Jumbo Visma se držita pozimi zastavljenega načrta, v katerem so določili, da se slovenski šampion vrača na Dirko po Dofineji kot ogrevalni dirko. "Dofineja je v funkciji priprave na Tour. Tekmovalno ne bomo pretiravali, niti še nimamo razdeljenih vlog za to dirko," je Heijboer potrdil, da v nasprotju s spomladansko Pariz-Nica v ospredju ne bo izid.
Lani so se šefi strinjali z idejo, da gre Roglič naravnost z višinskih priprav na Grand Depart. "Sam se na veliko dirko lahko pripravim le skozi trening, brez ogrevalnih dirk. Po drugi strani pa je zelo težko simulirati stres, ki ga prinaša dirka. Iz tega zornega kota je dobrodošlo dirkati pred Tourom. Hitro izgubiš občutek tega cirkusa, ki ga je dobro ohranjati," je pojasnjeval Zasavec, ki po tednih preživetih in prespanih na višini nato leti na dirkah.
Na višino tudi zaradi osebnega miru
"Na višinske priprave sicer ne hodim le zaradi visoke nadmorske višine, tam najdem svoj mir in lahko delam samo tisto, zaradi česar sem tam. Drugje so vedno tudi druge stvari, tam pa lahko vso energijo posvečam le treningu," je Roglič razpredal o višinskih pripravah in dodal: "Bolj je odvisno od vsakega posameznika, ampak ni neka skrivnost, vsi hodijo za tri tedne. Tudi mi bomo zdaj šli, potem pa na dirko in nazaj v gore pred Tourom."
Osnovni princip je spanje na višini in trening v nižini, pri čemer pa se je ob koncu dneva treba vrniti in povzpeti na Sierro Nevado, kjer Jumbo Visma spi na 2100 nadmorskih metrih. Sam gorski masiv nad Anadaluzijo je Rogliču zelo pri srcu, ne nazadnje tudi zaradi zasneženega vrha, ki sicer v maju še preprečuje, da bi se kolesarji povzpeli vse do konca asfaltirane ceste. Najvišje ležeča asfaltirana cesta v Evropi se namreč pne vse do 3398 metrov, na Pico Veleta.
Ni skrivnost, kaj manjka Rogliču in njegovi ekipi
Sierra Nevada bo sicer 4. septembra v okviru 15. etape tudi prizorišče kraljeve etape letošnje Dirke po Španiji, pri čemer bo cilj na še znosnih 2500 metrih.
Čeprav Roglič vztraja pri svoji šali, da je zadnja leta Dirka po Franciji le priprava za Dirko po Španiji ("Vsak lahko ima svoj pristop. Moj je tak, da je Tour priprava za Vuelto.") ni prav nobena skrivnost, kaj je glavni cilj sezone 2022.
"Bomo videli, kako bo to izpadlo. Z leti mi ni prav veliko ostalo … Saj mi še veliko stvari manjka, ampak vemo, kaj so največje stvari, ki si jih želim in ki nam manjkajo kot ekipi. Ni nobena skrivnost, da je Tour de France ena od teh, na katere bomo startali."
Jumbo Visma gre na veliki start na Danskem z dvema uradnima kapetanoma za skupno razvrstitev. Po lanskem bolečem padcu in odstopu slovenskega kapetana je breme boja za stopničke prevzel Jonas Vingegaard in končal na drugem mestu.
O taktiki razmišljajo drugi, sam o psihološki pripravi
Koliko se razmišlja o taktiki dveh kapetanov, ki sta enkrat lani na Baskiji že matirala Pogačarja in UAE Emirates?
"Ne razmišljam veliko o taktiki, o tem študirajo drugi. Razmišljam bolj o sebi, kaj bom počel, kako se bom obnašal. O svoji psihološki pripravi, da bom na start prišel nared."
Ob tem je v nizozemski ekipi še en superzvezdnik, ki ne skriva, kaj si želi na največji kolesarski dirki na svetu. "Mogoče bo pa Wout zmagal, haha. Wout lahko naredi vse. Veste, kaj mislim? Lahko gre po ravnini, kockah, v kronometru, po klancih … Bomo videli," se Roglič v smehu otepa odgovora, ali je hkratni boj za rumeno in zeleno majico sploh izvedljiv.
V neformalnem pogovoru v resnejšem tonu potrdi, da je absolutni cilj ekipe rumena majica, da pa, roko na srce, Wout van Aert res ne potrebuje veliko pomoči, da ne bi bil tako rekoč sproti v igri še za prestižno zeleno majico za najboljšega po točkah, ki sicer običajno pripade sprinterjem, a na letošnji veliki pentlji ni ravno veliko čistih sprinterskih etap.
Pogačar cilj zanj in celotno ekipo
Če Tadej Pogačar javno priznava, da glavnega tekmeca za skupno zmago vidi predvsem v starejšem rojaku, prav tako Primož Roglič ne ovinkari, da je vloga glavnega favorita oddana in jasna.
"Tadej Pogačar je letos superioren, zmagal je na skorajda vseh dirkah, na katerih je vozil. On je tudi tisti, ki je že dvakrat zmagal na Touru, na katerem jaz nisem še nikoli. Tisti kolesar, ki ga želimo premagati moja celotna ekipa in jaz. V vsakem primeru bi sicer bilo lepo, če bi zmaga končala v slovenskih rokah," razmišlja zasavski orel, ki upa, da bodo z ekipo lahko pošteno in resno izzvali mladega šampiona.
Ključen alpski triptih do 14. julija
Med drugim delom višinskih priprav v Tignesu si bodo Roglič in ekipa za Le Tour podrobno pogledali alpske etape, kjer naj bi se med 10. in 12. etapo prelomila letošnja dirka. Za ogrevanje drugega tedna se bo šlo na altiport Megève, zatem pa dva dni za kolesarske sladokusce. Komaj drugič se bo šlo na prelaz Granon, za francoske Alpe netipični strm in neenakomeren vzpon, kjer je ob edinem dosedanjem obisku leta 1985 še zadnjič v karieri rumeno majico nosil Bernard Hinault. Na francoski državni praznik 14. julija bo sledila kraljevska etapa prek prelazov Galibier in "železnega križa" s ciljem na ikoničnem Alpe d'Huez.
A pred ključnimi Alpami bo pester in dolg uvodni teden, ki mu Jumbo Visma posveča veliko pozornosti. Uvodni 13-kilometrski mestni kronometer v Københavnu je zaradi kopice ostrih ovinkov in različnih podlag tehnično zahteven, nato pa bo v dveh sprinterskih etapah nenehno grozila nevarnost vetra. Zlasti so Nizozemci pozorni na 20-kilometrski most Storebaelt, s katerim se bo končala 2. etapa.
Kocke spoznal in se jih ne boji
Po selitvi v Francijo prihaja v 5. etapi dan za zloglasne granitne kocke francoskega severa, ki redno nastopajo na Pariz–Roubaixu. Roglič se je na VN Denaina letos tekmovalno preizkusil in se že izkazal s sodelovanjem v glavnem begu dneva. Ob tem si je tudi podrobno pogledal odseke, ki vzbujajo strah in nelagodje, četudi je sam na Touru 2018 brez težav že opravil s podobno etapo (26. mesto v razredčeni glavnini z večino kapetanov).
"To že bo, čeprav se tekmovalci sprašujemo, kaj je tega treba, ker lahko odloči prazna guma in vzame par minut, kar ne pomeni, da si slab. Ampak se zgodi in se tudi bo zgodilo veliko takšnih stvari. Po drugi strani pa nisem jaz tisti, ki bi rekel, to je dobro, to ni dobro. Čim bolje se bo treba znajti v situacijah, na vseh terenih, ki nam jih ponudijo. Z ekipo moramo biti osredinjeni na nalogo," je Roglič razglabljal, ali kocke ali makadam spadajo na etapne dirke, zlasti največje tri Grand Toure.
Roglič se je tudi strinjal z oceno UAE-jevega športnega direktorja, da zna biti nevarno na 10. odseku (dejansko drugem, saj se v skladu z Roubaixovo tradicijo odštevajo) zaradi vstopa na spustu in posledično velikih hitrosti. Pogačar je na ogledu na odsek d'Eswars–Paillencourt (1600 metrov) zapeljal s hitrostjo 65 km/h.
Dofineja ogrevanje, kjer se ne bodo razkrile vse karte
A večina od skupno 11 odsekov s kockami v skupni dolžini 19,4 km je po Rogličevem mnenju med bolj urejenimi, ključen bo boj za pozicije ob vstopanju na kocke. "Sta pa zato vseeno dva težka odseka, četrti in tretji," je kapetan rumeno-črnih opozoril, da bosta na koncu dneva dva 2,4-kilometrska dolga tlakovana odseka, kjer se bi lahko zapletlo življenje kandidatom za skupno zmago.
Rogliča zdaj čakata še dva tedna višinskih priprav, nato pa se bo v nedeljo, 5. junija, vrnil na tekmovanja na Dirko po Dofineji, s katero ima neporavnane račune iz leta 2020. A kot rečeno, gre za ogrevanje, kjer tekmovalni cilj ne bo v ospredju, četudi sam Roglič skorajda ne zna kolesariti drugače kot na izid.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje