102. dirka Milano-Torino se je začela precej mirno. Tudi sicer večji del enodnevne preizkušnje ni bilo veliko akcije, nato pa se je dirka razživela približno 60 km pred ciljem, ko se je glavnina zaradi vetra razcepila na tri dele.
Prvi del, v katerem je bila zbrana večina elitnih kolesarjev, je začela lov na šesterico ubežnikov, ki niso imeli niti najmanjših možnosti. V ozadju sta se druga dela glavnine združila in začela divje loviti največje favorite. Tempo sta narekovali moštvi Ineos-Grenadiers in Trek-Segafredo.
Šesterica ubežnikov ujeta 50 km pred ciljem
Štart dirke je bil v Magenti, ki leži dobrih 20 kilometrov zahodno od Milana. V prvem delu je bila v begu šesterica (Juri Zanotti, Oier Lazkano, Mattia Frapporti, Joan Bou, Kevin Vermaerke in Davide Orrico), ki si je pred glavnino nabrala dobre tri minute prednosti. Ta je okrog 85 km pred ciljem znašala 3:10, a se je nato v naslednjih kilometrih stopila na dve minuti in pol.
Alaphilippe v najboljšem položaju?
Prednost ubežnikov se je z bliskovito hitrostjo začela topiti, elitna skupina 25 kolesarjev, med katerimi sta bila tudi Roglič in Pogačar, pa jih je ujela 50 km pred ciljem. Najbolje je kazalo novemu staremu svetovnemu prvaku Julianu Alaphilippu, ki je imel ob sebi kar pet moštvenih kolegov (Joao Almeida, Dries Devenyns, Fausto Masnada, Pieter Serry in Mauri Vansevenant). Roglič je imel ob sebi Tobiasa Fossa in Michela Hessmanna, Pogačar pa Marca Hirschija in Rafala Majko. V elitni skupini je bil tudi Chris Froome, ki je imel v prvi polovici preizkušnje nekaj težav s predrto gumo. Skupaj z Michaelom Woodsom je lahko računal na pomoč Reta Hollensteina in Bena Hermansa. Pri Movistarju sta bila v ospredju le Alejandro Valverde in Dario Cataldo.
Vansevenant prvi na Supergi
24 km pred ciljem se je začel prvi od dveh vzponov na Supergo. Zelo hitro je odpadlo kar nekaj kolesarjev, tudi Froome in Hirschi. Dobrih 19 km pred ciljem je silovito pospešil Vansevenant, ki je prvi prečkal Supergo, proti San Mauru Torineseju se je spustil s prednostjo 15 sekund. Belgijec je ciljni vzpon – 4,9 km dolg vzpon s povprečnim devetodstotnim naklonom (največji naklon je 14-odstoten) – začel z 20 sekundami naskoka.
Boj za zmago v zadnjih kilometrih
Upi, da bi lahko po 213 dneh dosegel novo zmago, so se hitro razblinili. Najboljši kolesarji so ga ujeli po 900 metrih. Adam Yates je zapeljal na čelo kolone, Pogačar je kolesaril za njim, tretji pa se je na Supergo vzpenjal Roglič. Sledili so jim še Valverde, Woods in Almeida, medtem ko je Alaphilippe omagal. 3 km pod vrhom je Yates napadel, zares mu je lahko sledil zgolj Roglič, preostali tekmeci so zaostali. Almeida in Pogačar sta zaostajala za 14 sekund.
Roglič brez pravega tekmeca
Kmalu je postalo jasno, da se bosta za zmago udarila Britanec in Slovenec, ki sta v zadnji kilometer zapeljala s prednostjo 18 sekund pred Pogačarjem. Sledil je taktični boj, nihče od njiju se ni želel prehitro spustiti v boj za zmago, prvi pa je vendarle 400 m pred ciljem napadel Yates. Roglič mu je zlahka sledil, brez težav je švignil mimo in suvereno dobil najstarejšo klasiko na svetu. Yates je bil drugi, na ciljni črti si je tretje mesto v boju s Pogačarjem zagotovil Almeida, ki bo v naslednji sezoni moštveni kolega asa s Klanca pri Komendi.
Včasih imaš moč v nogah, včasih ne
"Rezultat je odličen, vreme je bilo lepo, lepa je bila tudi dirka. A ešaloni so jo naredili izjemno zahtevno. Na koncu sem imel še dovolj moči v nogah, da sem zmagal," je v prvem odzivu po veličastni zmagi povedal Roglič.
Nadaljeval je: "Seveda sem pričakoval napad. Težko je, saj nikoli ne veš, koliko moči boš še imel za zaključek. Včasih jo imaš, včasih ne. Danes sem bil dovolj močan, da sem sledil Adamu, ga prehitel in zmagal." Kisovčan je na dirki opravil z nekaterimi največjimi imeni svetovnega kolesarstva.
"V kolesarstvu je vedno tako, da tekmuješ z zelo močnimi nasprotniki. Zelo sem zadovoljen s svojo predstavo in predstavo svoje ekipe. Opravili smo dobro delo, ubežnike smo imeli ves čas pod nadzorom, tudi v ešalonih smo se dobro znašli," je še povedal in poudaril, da o Dirki po Lombardiji še ne razmišlja, saj se želi najprej temeljito odpočiti.
Vse v imenu Lombardije
Jasno pa je, da je današnja dirka (kot pravzaprav vse v tem res polnem tednu) le uvertura v sobotno dirko Po Lombardiji, ki šteje daleč največ. To je zadnji spomenik te sezone in zadnja dirka svetovne serije v sezoni 2021. Naslednje dni bo organiziranih še nekaj dirk, ki pa ne bodo tako odmevne in pomembne.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje