V spletnem pogovoru STAkluba in Zavoda za športno pravo Sportlex so sodelovali Rod Ellingworth, vodja ekipe Bahrain – McLaren, generalni sekretar Kolesarske zveze Slovenije (KZS) Aleš Kalan, slovenski kolesar Luka Mezgec, ki tekmuje za ekipo Mitchelton - Scott, in odvetnik Blaž Tomažin Bolcar. KZS je imel v zadnjih tednih veliko dela z izvedbo državnega prvenstva. Po Kalanovih besedah je bilo nekaj skrbi le v zadnjih tednih, ko je obstajala bojazen, da se bo epidemiološka slika znova poslabšala. Pohvale so deževale z vseh strani, dirko pa je spremljal ves svet, je poudaril.
Kljub temu kriza KZS-ja ni obšla. Letos še čakajo na razdelitev sredstev ministrstva za izobraževanje, znanost in šport. Obenem vsaka dirka, ki izostane, predstavlja dolgoročni negativni učinek. Vseeno pa, kar se tiče sponzorjev in nadaljnjega vlaganja v ta šport, verjamejo, da bodo vsi izpolnili pogodbene obveznosti, saj je kolesarstvo v državi v neprestanem porastu. "S tega vidika smo optimisti in na KZS-ju bomo naredili vse, da bo kolesarstvo z velikimi prenosi peljalo naprej," je dodal Kalan.
V tem obdobju se je kolesarstvo preselilo na spletno platformo in virtualne dirke. Kolesarji so več moči vložili v sodelovanje s sponzorji, interakcijo z navijači, vseeno pa odvetnik Blaž Tomažin Bolcar pravi, da je to le nujno zlo kolesarstva, ki ni bilo po nobenem zgodovinskem scenariju pripravljeno na takšno obdobje. Razpoložljivih finančnih sredstev je manj, krovne zveze in deležniki pa so obravnavali rešitve, da kolesarstvo ne bi podleglo trenutnemu položaju.
Brez tritedenskih dirk in klasik ...
"Veliko ekip je le odložilo plačila kolesarjem, seveda pa je treba počakati, kako bo sezona potekala do konca. Uci bo od vseh ekip zahtevala neodvisno revizijo ukrepov, ki so jih izvedle, in če bodo moštva kršila pravila, od Ucija ne bodo dobila licenc za naslednjo sezono," je povedal Bolcar, ki je pristavil, a ga moti, Uci še ni izdal natančnih smernic, kaj se bo zgodilo, če se v karavani spet pojavi novi koronavirus. Dolgoročne posledice bodo odvisne predvsem od nadaljevanja sezone in koliko bo ta izpeljana: "Če nam bo uspelo pod streho spraviti tritedenske dirke in klasike, čeprav bo to zahtevno in se med seboj prekrivajo, bomo lahko rekli, da smo prebrodili situacijo in da lahko gremo naprej. Če ne, si ne upam niti pomisliti, kaj bo to pomenilo za kolesarstvo."
Vse skupaj ima vpliv na razvoj kolesarjev in delovanje ekip, kar je potrdil Ellingsworth, vodja ekipe Bahrain - McLaren. Kot dodaja, večjih finančnih posledic ambiciozno moštvo vendarle ne bo imelo. V tem času so počeli vse, da bi ostajali v stiku s pokrovitelji, da bi motivirali svoje varovance in jih pripravili na nadaljevanje sezone. Veliko težavo, ki jo je v pogovoru poudaril tudi Kalan za mlade slovenske kolesarje, Ellingsworth vidi predvsem v rekrutiranju mladih talentov, ki zdaj niso bili na očeh oglednikov: "To bo velika težava. Uci je tu storil dobro stvar s podaljšanjem starostnih kategorij za določeno obdobje. Je pa težko, saj nimamo vpogleda v mlade športnike. Gre za velik izziv. Smo mlado moštvo in imamo velike ambicije."
Za vse določena mera negotovosti
Mezgec je poudaril, da je to krizno obdobje posebno in za vse predstavlja določeno mero negotovosti ob pogledu naprej, saj niso vedeli, kdaj začeti s polnim pogonom. Zanj letos vsaka dirka šteje dvojno, saj se mu, poleg tega, da je ekipa znižala plače, izteče stara pogodba. O propadlem dogovoru med lastnikom in novim pokroviteljem moštva, s katerim bi se moštvo iz Mitchelton - Scott preimenovalo v Manuela Fundacion, ni novosti.
"Za zdaj ne morem kaj povedati. Veliko več, kot so zapisali v tujih medijih, tudi mi nismo dobili. Imamo pa potrditev lastnika ekipe, Gerryja Ryana, da bo to sezono izpeljal sezono do konca in da je pripravljen v istem finančnem okvirju financirati tudi naslednjo," je dejal odlični sprinter, ki je dejal, da se počuti varno, saj ima zagotovila, da bo ob nadaljnjem financiranju moštva od avstralskega lastnika prejel podaljšanje pogodbe za sezono 2021.
"Klub se je zavezal, da bodo kolesarjem podaljšali pogodbe, če bodo šli z isto zgodbo in istim proračunom naprej. Zato tega pritiska glede podaljšanja pogodbe ne čutim večjega kot sicer. Moj menedžer se je ob tem dogovarjal z ekipami, a nič ni odločenega. Bomo videli, kaj bo prinesla prihodnost," je dodal Mezgec, ki ga v tej sezoni ga najprej julija čakajo dolgotrajne višinske priprave, ki jih bo opravil samostojno v Livignu v Italiji, medtem ko bodo deli ekipe na višinskih pripravah v Andori in Sierri Nevadi: "Program sezone je še zelo neuraden. Lahko povem, da začnem z dirko po Poljski. Julija sledi cel mesec višinskih priprav, da najdem približek top forme. Nato pa upam, da bom z vsako dirko za kakšen odstotek bolje pripravljen."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje