S preteklim prvenstvom je tudi najlažje primerjati letošnje. V prvi vrsti, ker je bilo pred le dvema letoma, ob tem pa sta si Litva in Slovenija v marsičem podobni. Recimo, Litva je tudi majhna država, ima okoli tri milijone in pol prebivalcev, približno enako časa sta državi samostojni, košarka je po popularnosti v Sloveniji skoraj primerljiva z nogometom, kar je redkost na svetu, v Litvi pa je celo kar z naskokom pred, obe imata zveste košarkarske navijače na mednarodnih tekmovanjih in navijači obeh izbranih vrst so znani po zeleni barvi.
Litva ima bogato košarkarsko zgodovino. Trikrat je že postala evropski prvak, nazadnje leta 2003 na krilih nekdanjega zmaja Šarunasa Jasikevičiusa, leta 1939 je gostila prvenstvo, njeni košarkarji pa so bili v glavnih vlogah tudi v izbrani vrsti Sovjetske zveze, ki je prav na vseh evropskih prvenstvih osvojila kolajno. Za MMC sta o EuroBasketu 2011 spregovorila organizatorja prvenstva Linas Kunigelis, ki je bil odgovoren za medije in komunikacije, ter Rytis Sabas.
Izjemno pozitiven odziv
Na turnirju, ki velja za verjetno najboljše evropsko prvenstvo do zdaj, je nastopilo 24 ekip, kolikor jih bo igralo tudi v Sloveniji. Predtem se je za lovoriko najboljše reprezentance na svetu merilo 16 držav. "Splošno gledano, je bil EuroBasket ocenjen kot zelo uspešen turnir. Pozitivne odzive smo dobili praktično od vseh udeležencev, od akreditiranih predstavnikov medijev, tekmovalcev, partnerjev, pokroviteljev, Fibe Europe, domačih in tujih gledalcev," so povedali organizatorji prvenstva.
"EuroBasket je izpolnil postavljene cilje. Še celo presegel jih je. Finančni izkupiček je bil boljši, kot smo pričakovali, število tujih turistov je bilo skoraj takšno, kot smo napovedovali, v splošnem je bilo ozračje navijačev pred turnirjem in po njem odlično," so bili po prvenstvu zadovoljni organizatorji, k odpravljanju težav pa je pripomogla tudi zgodnja ustanovitev organizacijskega komiteja: "Organizacijski komite prvenstva je bil ustanovljen in je začel delovati več kot tri leta pred začetkom prvenstva. To je pomagalo, da smo se izognili velikemu pritisku in številnim težavam. Številne izzive smo reševali že vnaprej, hitro smo reševali tudi vse težave, nasploh pa smo imeli dovolj časa, da smo našli najboljše rešitve za vsako težavo."
Litovci navdušeni nad prvenstvom
Litva je brez dvoma najbolj košarkarska država v Evropi, tako so bili razumljivo nad samim prvenstvom izjemno navdušeni tudi navijači: "Litva je že na splošno znana kot košarkarska država, tako da je bilo glavno sporočilo, ki ga je organizacijski komite poskušal predstaviti, da so Litovci gostoljubni ljudje, v državi pa so številne zanimive stvari in kraji, ki jih je vredno videti in raziskati. Po mojem mnenju je organizacijskemu komiteju te cilje uspelo izpolniti."
"Javnost je na prvenstvo gledala zelo pozitivno in je bila res vesela, ko smo pridobili tekmovanje. Prvič po letu 1939 je Litva dobila pravice organizacije enega največjih mednarodnih košarkarskih turnirjev, tako da so bili Litovci nad tem res navdušeni in so komaj čakali turnir. Navdušenje in podpora navijačev se je večala in večala, ko se je turnir bližal," je dodal Kunigelis.
Okoli tri milijone evrov plusa
"Mislim, da je bil finančni izkupiček dober, saj so prodaja in prihodki od vstopnic ter promocijskih artiklov izpolnili naša pričakovanja. Temu je treba dodati še sponzorske pogodbe, odstotke od prihodkov restavracij ob dvoranah in lokalov, ki so pomagali končati Eurobasket v pozitivnih številkah. Finančni rezultat je bil tako še boljši, kot smo pričakovali. Ves profit, ki smo ga ustvarili, je bil okoli tri milijone evrov," k uspešnemu finančnemu izkupičku je torej pomagala tudi prodaja vstopnic.
Za ogled litovske reprezentance v predtekmovalnih skupinah je bilo treba odšteti od 25 do 60 evrov. Druge vstopnice v skupini gostiteljice so bile paketne, tako je bilo za preostali dve tekmi dneva skupine A, kjer je igrala Litva, plačati od 20 do 49 evrov.
Za finale najdražja vstopnica 101 evro
V preostalih treh predtekmovalnih skupinah je ena vstopnica predstavljala ogled treh tekem dneva, stala pa je od 26 do 61 evrov. Tudi drugi del, kjer so bile tekme v večji dvorani v prestolnici Vilni, je vstopnica zagotavljala vstop na vse tri tekme dneva. Zanjo je bilo treba odšteti od 37 do 81 evrov. Izločilne boje in boje za medalje je gostil Kaunas s popolnoma novo dvorano, zgrajeno za EuroBasket. Za četrtfinale, za dve tekmi na dan, je bilo treba dati od 40 do 81 evrov. Polfinala, vsak posebej, sta stala od 46 do 90 evrov, za tretje mesto od 49 do 95 in za veliki finale od 55 do 101 evra. Na vseh tekmah so bile vstopnice razporejene v štiri kategorije.
Dragoceni papirčki so bili jasno še posebej iskani za tekme gostiteljev: "Vstopnice smo začeli prodajati marca, drugi del prodaje se je začel aprila in je trajal do junija, tretji pa se je začel julija in je trajal vse do prvenstva. Zanimanje je bilo izjemno. Neverjetno. Med prvimi urami prodaje se je sistem prodaje po medomrežju, ki ga je imela uradna agencija za prodajo vstopnic, popolnoma sesul, saj je prišlo več kot 100.000 prošenj vsako uro. Pred začetkom prodaje so agencije izboljšale zmogljivosti spletnih prodaj za več kot desetkrat, pa tudi to ni bilo dovolj. So pa bile težave s tem hitro rešene in v manj kot 24 urah je vse lepo in brez težav steklo naprej."
Številne promocijske dejavnosti
Podobno kot tudi slovenski organizatorji so tudi Litovci precej truda vložili v promocijo:"Promocija je bila razdeljena v nekaj faz. Bolj ko se je prvenstvo bližalo, bolj intenzivna je bila promocija. Proračun smo razdelili na tri medijske prostore – promocija po televiziji (tiste, ki so imele pravice za prenose), po spletu (glavne in največje tri litovske strani) in v tiskanih medijih (treh glavnih litovskih časopisih)."
Tudi uradno himno prvenstva so izbrali s promocijsko kampanjo: "Del promocijske kampanje so bili tudi projekti, kot na primer izbor uradne himne prvenstva, ki je bil organiziran kot televizijski šov, pesem pa so izbrali gledalci in strokovnjaki. To smo izpeljali med oktobrom leta 2010 in januarjem 2011. Organiziran je bil košarkarski maraton v preigravanju po litovskih mestih, dolg približno 2.000 kilometrov, tisoče Litovcev se ga je udeležilo. Organiziran je bil med julijem in avgustom 2011."
Sabonis ambasador prvenstva
Tudi v Litvi je pri promociji sodeloval legendarni košarkar: "Promocijo smo pripravljali skupaj s Fiba Europe in jo izvajali skoraj dve leti. Poseben projekt smo pripravili tudi z NBA Europe, večino med končnico Lige NBA in finalom leta 2011. Na televizijah, ki so prenašale sliko v Evropo, so se tako vrteli reklamni spoti. Ambasador prvenstva Arvydas Sabonis je obiskal 11 evropskih držav, vključno s Slovenijo, in se udeležil številnih dogodkov, na katerih je promoviral prvenstvo."
Kot se za državo, ki je navdušena za košarko, tudi spodobi, je bilo v Litvi v dvoranah zares sijajno ozračje: "Vzdušje v dvoranah je bilo odlično. Ljudje se v Litvi spoznajo na košarko in razumejo igro ter so tako uživali v priložnosti videti najboljše evropske košarkarske zvezde, ki so na igrišču pokazale svoj talent. Geslo prvenstva je bilo "Praznovanje košarke", in večina ljudi je dejansko to počela."
Španija 1., Litva 5., Slovenija 7.
"Tudi druge tekme, ne le domače izbrane vrste, so bile dobro obiskane. Recimo, da so bile dvorane zapolnjene od 75 do 95 odstotno. Bilo je, recimo, nekaj tekem, ki so bile odigrane v napol praznih dvoranah na začetku prvenstva, a na turnirju so ljudje v večjem številu hodili na tekme," z obiskanostjo dvoran v Litvi ni bilo nikakršnih težav.
Na koncu pa je za piko na i zmanjkala medalja domače vrste, ki so jo zahtevni navijači pričakovali. Litva je zasedla peto mesto, Slovenija je bila sedma, kolajne pa so si razdelile Španija, Francija in Rusija: "Na litovsko reprezentanco je bil preprosto prevelik pritisk. To je tudi nekaj popolnoma normalnega v Litvi pred vsakim velikim tekmovanjem, katero čaka izbrano vrsto, a za domače prvenstvo je bilo to le še povečano, dvakrat ali celo še večkrat večje. So pa bili tudi košarkarji še dodatno motivirani. Vsi igralci, ki so bili povabljeni na pripravljalni del, so se odzvali. Večkrat so v raznih intervjujih vsi igralci zatrjevali in poudarjali, da gre za enkratno priložnost in veliko čast predstavljati svojo državo na evropskem prvenstvu pred domačimi navijači."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje