Jazid Al-Rajhi in sovoznik Timo Gottschalk sta se veselila zmage med avtomobilisti. Foto: EPA
Jazid Al-Rajhi in sovoznik Timo Gottschalk sta se veselila zmage med avtomobilisti. Foto: EPA

Mulec je tako prvič, odkar nastopa na relijih, končal v najboljši petnajsterici. Drugi Slovenec Simon Marčič je bil 42. na zadnji etapi, skupno pa 88.

Danes je bila na sporedu le še kratka zadnja etapa z le 61 km hitrostne preizkušnje. Med avtomobilisti je v skupnem seštevku relija slavil domačin Al Rajhi in tako postal prvi voznik iz gostiteljice Savdske Arabije, ki je zmagal na reliju Dakar.

Savdijec je obdržal prednost in premagal Južnoafričana Henka Lategana za tri minute in 57 sekund, tretji pa je bil Šved Mattias Ekström, ki je zaostajal več kot 20 minut.

Štirikratni zmagovalec in branilec naslova Carlos Sainz je po nesreči odstopil na drugi etapi. Etapo zatem je dirko zapustil devetkratni svetovni prvak v reliju Francoz Sebastien Loebt.

Zmagovalec med motociklisti, 30-letni Sanders, je reli končal z osmimi minutami in 50 sekundami naskoka pred Špancem Tosho Schareino. Sanders je drugi Avstralec, ki je zmagal v kategoriji motociklov, potem ko je v letih 2016 in 2019 zmagal Toby Price.

Daniel Sanders je imel skoraj devet minut naskoka pred najbližjim tekmecem. Foto: EPA
Daniel Sanders je imel skoraj devet minut naskoka pred najbližjim tekmecem. Foto: EPA

Mulec: Skupno gledano je to vrhunski izid
Mulec, ki je letos na dirki nastopil tretjič, je zadnji dan dosegel 12. mesto v etapi, celotno tekmovanje pa končal na 13. mestu v skupnem seštevku in četrtem v svoji kategoriji reli 2.

"To je to. Dakarja je konec. Danes je za mano kratka hitrostna preizkušnja s skupinskim startom. Petnajst najboljših iz zadnje skupine je startalo skupaj s tovarniškimi motorji, kar je bilo prav posebno in zanimivo doživetje, imel sem možnost neposredne primerjave, koliko boljši in hitrejši je lahko tovarniški motocikel na ravnih delih dirkaškega speciala," je poudaril Mulec.

Dodal je, da se je tik pred koncem izognil padcu. "Takoj za skorajšnjim padcem smo skoraj celostno hitrostno preizkušnjo vozili po luknjastem predelu na posušenih jezerih. Zaradi velike gneče je nastal nevaren gost dim. Ampak kljub tem razmeram sem brez večjih zapletov uspešno pripeljal v cilj."

Mulec je dirkal z lanskim motociklom in v zasebni ekipi, a vseeno končal tik pod vrhom. "Še bolj zadovoljen sem z izidom v skupnem seštevku. Kljub nekaterim navigacijskim napakam, ki sem jih storil v preteklih dneh, in kaznim, ki sem jih prejel, sem skupno gledano dosegel vrhunski izid. Letos od tovarniških tekmovalcev skoraj nihče ni odstopil. To pomeni, da je že sicer letošnji izid v primerjavi z lanskim toliko boljši," pa je celotni reli ocenil koroški dirkač.

Marčič zadovoljen, da je prišel do cilja
Precej napornejše delo je imel Marčič. Nastopa v kategoriji originals, kjer nima pomoči mehanikov, poleg tega pa je imel na letošnji izvedbi še veliko težav, dirko je končal poškodovan in z jokerjem, ko je uveljavil svoj dolgoletni staž in se karavani spet pridružil po dveh dneh premora po grdem padcu.

Svoj enajsti nastop na najtežjem vztrajnostnem reliju na svetu je Marčič končal kot 15. v kategoriji originals.

V cilj zadnje etape je sicer prišel potolčen in utrujen, toda zadovoljen, da mu je uspela neverjetna vrnitev, so sporočili iz njegove ekipe. "Vesel sem, da se mi je uspelo vrniti. Po vseh nevšečnostih, ki so se mi zgodile na letošnjem reliju Dakar, sem zadovoljen, da sem končal 47. izvedbo najtežjega vztrajnostnega relija na svetu," je povedal 42-letni Mariborčan.

"V zadnjih treh dneh sem napredoval po deset, dvanajst mest na dan. V puščavi, kjer je nepregledno morje sipin, sem si obetal veliko, vendar se na koncu ni popolnoma izšlo po mojih željah." Dejal je, da bi, če bi reli končal brez padca v drugi etapi, lahko prišel med prvih 30 v skupnem seštevku.

Mulec ponosen na 13. mesto na reliju Dakar

leto avtomobilisti                          motociklisti
2025 Al-Rajhi/Gottschalk (Sav/Nem/Toyota)   Sanders (Avs/KTM)
2024 Sainz/Cruz (Špa/Audi)                  Brabec (ZDA/Honda)
2023 Al-Atijah/Baumel (Kat/Fra/Toyota)      Benavides (Arg/KTM)
2022 Al-Atijah/Baumel (Kat/Fra/Toyota)      Sunderland (VBr/GasGas)
2021 Peterhansel/Boulanger (Fra/Mini)       Benavides (Arg/Honda)
2020 Sainz/Cruz (Špa/Mini)                  Brabec (ZDA/Honda)
2019 Al-Atijah/Baumel (Kat/Fra/Toyota)      Price (Avs/KTM)
2018 Sainz/Cruz (Špa/Peugeot)               Walkner (Avt/KTM)
2017 Peterhansel/Cottret (Fra/Peugeot)      Sunderland (VBr/KTM)
2016 Peterhansel/Cottret (Fra/Peugeot)      Price (Avs/KTM)
2015 Al-Atijah/Baumel (Kat/Fra/Mini)        Coma (Špa/KTM)
2014 Roma/Perin (Špa/Fra/Mini)              Coma (Špa/KTM)
2013 Peterhansel/Cottret (Fra/Mini)         Despres (Fra/KTM)
2012 Peterhansel/Cottret (Fra/Mini)         Despres (Fra/KTM)
2011 Al-Atijah/Gottschalk(Kat/Nem/VW)       Coma (Špa/KTM)
2010 Sainz/Cruz (Špa/Volkswagen)            Despres (Fra/KTM)
2009 De Villiers/von Zitzewitz (JAR/Nem/VW) Coma (Špa/KTM)
2008 tekmovanja ni bilo                     tekmovanja ni bilo
2007 Peterhansel/Cottret (Fra/Mitsubishi)   Despres (Fra/KTM)
2006 Alphand/Picard (Fra/Mitsubishi)        Coma (Špa/KTM)
2005 Peterhansel/Cottret (Fra/Mitsubishi)   Despres (Fra/KTM)
2004 Peterhansel/Cottret (Fra/Mitsubishi)   Roma (Špa/KTM)
2003 Masuoka/Schulz (Jap/Nem/Mitsubishi)    Sainct (Fra/KTM)
2002 Masuoka/Maimon (Jap/Fra/Mitsubishi)    Meoni (Ita/KTM)
2001 Kleinschmidt/Schulz (Nem/Mitsubishi)   Meoni (Ita/KTM)
2000 Schlesser/Magne (Fra/Renault)          Sainct (Fra/BMW)