Sezona mineva v znamenju obeh voznikov, ki sta skupaj dobila 12 od 14 dirk sezone. Pred zadnjima dvema dirkama sezone ima Grönholm le štiri točke prednosti pred Loebom. Z Lemežem smo se pogovarjali le dve uri preden je Grönholm na predzadnji dirki sezone po Irski odstopil in s tem Loebu prepustil veliko prednost.
A svetovnega prvenstva še ni konec, saj je imel Loeb podobno prednost že na Japonskem, ko je prvi dan odstopil Grönholm, a je kasneje nastop na enak način končal še aktualni prvak.
Kako ocenjujete sezono, ki je ena najbolj dramatičnih v zgodovini relija?
Letošnja sezona je res izjemno zanimiva. Na začetku smo se nekoliko bali, da bo Loeb dominiral in da bo sezona povsem dolgočasna. Dva dejavnika sta kriva, da gledamo zanimiv dvoboj. Marcus Grönholm se je za svojo zadnjo sezono psihično izjemno pripravil, po drugi strani pa ima Loeb v primerjavi s prejšnjimi sezonami nekoliko slabši avtomobil. C4 ni tako dober kot je bila xsara, ki je bila bolj uravnotežena.
Vozniki tekmujejo na različnih podlagah. Koliko ima ta vpliva na izide?
Veliko. Le malo je voznikov, ki so blesteli na vseh podlagah, eden izmed teh je bil, denimo, Carlos Sainz. Imamo pa nekaj voznikov, ki so na eni blesteli mnogo bolj kot na drugih (Juha Kankkunen na makadamu ali Gilles Panizzi na asfaltu).
Kako bo podlaga vplivala na zaključek sezone?
Predzadnja dirka poteka ta konec tedna na irskem asfaltu, kjer bi moral Loeb brez večjih težav zmagati. Mislim, da bi se moral celo Dani Sordo uvrstiti pred Grönholma, kar bi pomenilo, da bi vodilna voznika na zadnjo dirko prišla z enakim številom točk. V Walesu bo podlaga makedamsko-blatna, kjer pa menim, da imata oba približno enako možnosti za naslov.
Komu bi vi osebno bolj privoščili naslov?
Grönholmu, saj je to njegova zadnja sezona. Loeb pa je tako ali tako že napovedal, da se ne misli še tako kmalu odpovedati dirkanju.
Sta voznika tako boljša od drugih ali imata le boljši avtomobil?
Voznika sta mnogo boljša od vseh drugih, kar najbolje pričata sovoznika, ki sta v istih avtomobilih občutno počasnejša.
To pomeni, da nas v prihodnje čaka taka monotonija, kot je bila nekaj let v formuli ena, kjer je kraljeval Michael Schumacher?
Bojim se, da je to res. Ne bi bil presenečen, da bi Loebu uspelo v eni sezoni osvojiti prav vse dirke, in to je eden izmed njegovih ciljev. Drugi pa je povezan s tem, saj si strastno želi končno zmagati na Reliju 1.000 jezer na Finskem.
Kaj je rešitev za reli? Vsako leto je manj tovarniških vozil.
Nobena tovarniška ekipa si ne želi biti na šestem ali sedmem mestu. Mislim, da bo podoben trend prešel tudi v formulo ena. Težava ni toliko v tovarnah, ampak v Mednarodni avtomobilski zvezi. V ozadju je veliko politike, kjer si Max Mosley in Bernie Ecclestone prizadevata, da ne bi šlo toliko denarja v ta šport.
Kakšno mesto ima reli v primerjavi z drugimi avtomobilskimi športi?
Reli je tisti bencinski šport, ki si ga v živo ogleda največ ljudi. Hkrati je najbliže pravemu avtomobilizmu, saj tekmovanja potekajo na cestah, kjer vozijo tudi "navadni" vozniki. Za nekoliko manjšo priljubljenost pa je kriva medijska pokritost, saj tridnevno tekmovanje čez cel dan ne omogoča primerne (predvsem televizijske) podpore.
Reli po Irski, 15. dirka sezone:
Vrstni red po 1. dnevu (10 od 20 HP): 1. S. LOEB/D. ELENA FRA/MON/citroen C4 1:33:15,9 2. D. SORDO/M. MARTI ŠPA/citroen C4 +11,2 3. J. LATVALA/M. ANTTILA FIN/ford focus 1:28,4 4. M. HIRVONEN/J. LEHTINEN FIN/ford focus 1:53,2 5. P. SOLBERG/P. MILLS NOR/VB/subaru impreza 2:19,2 6. G. WILKS/P. PUGH VB/subaru impreza 4:13,6 Marcus Grönholm je odstopil v četrtem HP-ju. Takrat je bil na tretjem mestu.
Slavko Jerič
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje