Miran Stanovnik je v Ljubljani predstavil načrte pred novim izzivom. Foto: MMC RTV SLO
Miran Stanovnik je v Ljubljani predstavil načrte pred novim izzivom. Foto: MMC RTV SLO
Miran Stanovnik
Stanovnik je že veteran relija Dakar, toda gre za tako zahtevno in nepredvidljivo preizkušnjo, da te lahko vedno kaj preseneti. Foto: Maindru
Miran Stanovnik
Na 13. reliju Dakar je moral odstopiti, potem ko je zadel vejo in je imel hudo poškodovan prstanec na levi roki. Foto: MMC RTV SLO

Sloviti reli bo v Argentini in Čilu potekal od 1. do 16. januarja. Štart in cilj bosta v Buenos Airesu. Pot bo dirkače po Argentini in Čilu vodila po skupno več kot 9.000 kilometrih in nekaj več kot 5.000 kilometrih hitrostnih preizkušenj. Trasa je nekoliko spremenjena. Stanovnik je moral priprave zaradi bolezni in poškodb skrčiti. Intenzivno je treniral le zadnje tri tedne, vseeno pa naj bi bil odlično pripravljen za naporno dirko.

Kljub odstopu lanski reli ni bil nesrečen
46-letni Stanovnik bo že štirinajstič nastopil na Dakarju. Lani je moral zaradi poškodbe odstopiti že po nekaj dneh. Na nesrečni trinajsti nastop vseeno gleda pozitivno. "Nisem vraževeren in tudi mislim, da 13. nastop ni bil nesrečen. Navsezadnje bi se mi lahko tista veja zapičila kam drugam, izbrala pa je prst, kjer je naredila najmanj škode." Na novinarski konferenci v Ljubljani se je Stanovnik obenem še pošalil, da nekateri v življenju pač zbirajo tetovaže po telesu, sam pa brazgotine z dirk: "Malo bolj boleče je, je pa zato bistveno ceneje."

Motor številka XIV
Za Dakar 2011 so ga prireditelji uvrstili v skupino elitnih udeležencev, kar pomeni, da je izenačen s tovarniškimi vozniki. To prinaša nekaj prednosti, pa tudi slabosti, predvsem finančnih. Mednje Stanovnik prišteva tudi nakup novega motorja, tekmoval bo s KTM 450, ki je v osnovi enak tistim, ki jih bodo vozili tovarniški dirkači avstrijske ekipe, slabše ima le vzmetenje. Takih motociklov so izdelali le 14, opremljeni pa so z izpušnim sistemom priznanega slovenskega proizvajalca Akrapovič. V podjetju so na izpušni sistem Stanovnikovega dirkalnika vgravirali rimsko številko 14, za prav toliko nastopov na relijih Dakar.

Konkurenca bo zelo ostra
"Po eni strani je uvrstitev v razred elite čast, po drugi pomeni dodatne stroške. Motor je zdaj drugačen, predvsem je lažji, nekoliko manj zmogljiv, kar ni nujno slabo, saj bo manj divjanja. Ima pluse in minuse, jaz gledam predvsem na pozitivne strani." Konkurenca bo močna, prišli bodo vsi najboljši, slovenski "puščavski lisjak" pa kot vselej meri na deseterico. Doslej je bila njegova najboljša uvrstitev 13. mesto. "Kakšnih 25 tekmovalcev je, ki vozimo več kot stoodstotno. Odvisno od dneva in razpoloženja pa je, koliko čez mejo gre lahko kdo med nami. Moj cilj je čim bližje deseterici, z ene ali druge strani. Tudi s 15. mestom bom zelo zadovoljen, a zakaj ne bi, recimo, v kakšni etapi zmagal."

Prek meja svojih zmogljivosti ne bo šel
Testi so bili spodbudni, na nekaterih je bil že zelo hiter in povsem blizu tovarniškim voznikom ekipe KTM. Reli bo zahteven tudi zaradi navigacijskega sistema, ki ga priskrbi prireditelj in ki neusmiljeno zapisuje napačno prevožene ali neprevožene nadzorne točke, obenem pa morajo biti tekmovalci izjemno natančni, saj jim naprava šele v zadnjih 400 metrih pred točko pokaže, kje se ta skriva. "Mi dirkamo, ker tako hočemo. Nihče nas ne sili," je še dejal Stanovnik, obenem pa pojasnil, da ne namerava voziti prek meja zmogljivosti za vsako ceno.