Ameriški nogomet je v ZDA najbolj priljubljen šport. Svoje prvo mesto si je izboril celo pred košarko (Liga NBA), hokejem (Liga NHL) in še enim ameriškim "izumom" - bejzbolom. Sama sezona je zaradi izjemnih športnih naporov in pogostih poškodb kratka (moštva v rednem delu sezone odigrajo le 16 tekem).
Končnica je "kruta", saj se vanjo uvrsti le 12 ekip, ki igrajo na eno samo zmago. Vrhunec sezone pa pomeni Super Bowl, kjer se dve ekipi udarita za pokal Vinca Lombardija.
Kako se je vse skupaj začelo?
Ameriški nogomet se pod okriljem Lige NFL (National Football League) igra že vse od leta 1920. Po drugi svetovni vojni je bilo ustanovljenih več konkurenčnih lig, ki so želele zavzeti prvo mesto v ZDA, a so vse dokaj hitro propadle.
Leta 1960 so ustanovili Ligo AFL (American Football League), ki je s svojimi marketinškimi pristopi hitro postajala konkurenčna prvotni ligi. Vodstvi obeh lig sta se junija 1966 odločili, da zmagovalca obeh lig odigrata tekmo, ki bi določila najboljšo ekipo ameriškega nogometa.
Od superžogice do superfinala
Zanimiva je anekdota o nastanku imena. Sprva so želeli tekmo poimenovati "The Big One" (velika tekma, odločujoča tekma). Ustanovitelj lige AFL in lastnik Kansas Cityja Lamar Hunt je v šali predlagal, da bi tekmo poimenovali Super Bowl, in ime se je prijelo. Hunt je namreč idejo dobil po elastični žogici, imenovani "Super Ball", ki je bila takrat v ZDA izjemno priljubljena. Ime se je nehote prijelo vse do danes.
Prvi finale obeh lig se je tako zgodil 15. januarja 1967, ko so Green Bay Packersi v Los Angelesu premagali Kansas City s 35:10. Green Bay (ki je izšel iz Lige NFL) je premočno dobil tudi drugi Super Bowl. Packersi so v Miamiju premagali Oakland s 33:14. Vodstvo se je ustrašilo premoči ekip iz Lige NFL in razmišljalo o smiselnosti tekem. Strahu je bilo konec na tretjem Super Bowlu, ko so New York Jetsi porazili Baltimore. Vodstvo lige je pred začetkom pete sezone tako izvedlo dokončno združitev, saj so ekipe iz različnih lig (zdaj konferenc) med seboj igrale tudi v rednem delu sezone in ne več le v velikem finalu.
Dogodek D za televizijo
Pomembnost Super Bowla se zavedajo tudi televizijske postaje. Na lestvici desetih najbolj gledanih dogodkov v ZDA so se znašli kar štirje prenosi Super Bowlov. Prenos cele tekme naj bi si tako ogledalo približno 90 milijonov gledalcev, večino tekme pa kar 130 miijonov.
Svojevrstno revolucijo v prenos Super Bowlov je leta 1984 prinesel znameniti filmski režiser Ridley Scott, ki je posnel zabavni televizijski spot za neko računalniško podjetje. Oglaševalci od takrat med seboj kar tekmujejo v izvirnosti svojih izdelkov. Posledica tega pa so astronomske vsote, ki jih podjetja namenjajo za predvajanje njihovega oglasa. Na lanskem Super Bowlu je bilo treba za 30-sekundni oglas odšteti kar 2,5 milijona dolarjev.
Šov od prve do zadnje minute
Zaradi izjemne pozornosti medijev so organizatorji hote ali nehote prisiljeni, da pripravijo šov za gledalce. Prva leta so gledalce zabavali lokalne in srednješolske glasbene skupine. Danes pa je situacija povsem drugačna, saj na Super Bowlih nastopajo največje svetovne zvezde, ki imajo ob polčasih mini koncert. Zadnja leta so gledalce tako zabavali Rolling Stonsi, U2, Paul McCartney, Aerosmith, Britney Spears ... Navsezadnje ne smemo pozabiti niti na Janet Jackson, ki je leta 2004 (ne)hote pokazala dojko.
Slavko Jerič
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje