Primož Roglič je proti prvima tekmecema v zadnjih 4,6 kilometra vzpona na Monte Bondone izgubil slabe pol minute. Prvi pravi obračun kapetanov na gorski etapi je razjasnil stanje v boju za rožnato majico 106. Dirke po Italiji. Po 16. etapi letošnjega Gira je bil gost MMC-jevega športnega podkasta znova Martin Hvastija, s katerim sta se pogovarjala voditelja Slavko Jerič in Toni Gruden.
"Videl sem, da je Primož najprej vozil s pretežkim prenosom na zadnji vzpon, potem s prelahkim, iskal je pravi ritem. Ni bil briljanten, kar se je na koncu videlo, a ni veliko zaostal, omejil je izgube. Upam, da je bil samo slab dan," je Hvastija ocenil Rogličev tekmovalni vtis na dolgem ciljnem vzponu.
Uganka, kakšne so posledice padca
Vse je bilo pripravljeno za napad slovenskega šampiona, a značilnega pospeška in skoka ni bilo. Portugalec Joao Almeida je prvi napadel in se odpeljal za nekaj sekund, sledil je še skok Gerainta Thomasa in Portugalec ter Valižan sta se z združenimi močmi odpeljala pred Slovencem.
"Najpomembnejša stvar je to, da Primož ni bil tak, kot si je želel biti. Tudi povedal je, da čuti posledice padcev. Tako kot vedno so to pri Jumbu Vismi prikrivali oz. tega niso obešali na veliki zvon. Poskušali so se sestaviti do teh odločilnih etap. Trend se še lahko obrne," je Hvastija spomnil, da je nizozemska ekipa poznana po tem, da ne razkriva obsega in teže poškodb, zato je težko oceniti vpliv padca, po katerem so mu z nekaj šivi zašili ureznino na desnem stegnu.
Ni dobro, če pomočnik čaka kapetana
Na torkovi etapi od Gardskega jezera do Trentina so rumeno-črni nadzorovali razvoj dneva, na koncu pa je zvesti gorski pomočnik Sepp Kuss omejeval izgubo in preprečil kakršno koli paniko.
"Jumbo Visma je prevzela odgovornost narekovanja ritma, drugega ji ne preostane, so v zadnjem tednu in zdaj je treba pokazati vse, kar imaš. Izkušnje pridobiš z leti in dolgimi skupnimi treningi, pripravami in skupnim dirkanjem. Res pa je, da če pomočnik na neki način čaka kapetana, nekaj ni v redu," ugotavlja kolesarski strokovnjak, ki se je strinjal z voditeljema, da je spodbudno znamenje, kako je Roglič v zadnjem kilometru nadomestil nekaj sekund zaostanka.
Če je imel Roglič slab dan, ni izključeno, da se kaj takega ne pripeti tudi zdaj vodilnima Almeidi in Thomasu. "Treba bo tudi izkoristiti napake nasprotnikov oziroma slabe dneve nasprotnikov. Na žalost je tokrat Almeida izkoristil Primožev slabi dan in potem tudi Thomas, ko je videl, da Primož ne reagira in Kuss ne more ujeti Almeide. Slednji je bil 'siten' že v bergamaški etapi, a je bil klanec zelo kratek. Očitno je v vzponu, Primož pa ne. Upam, da se je samo slabo počutil."
Načeloma strmejši zadnji deli prednost za Rogliča
11 sekund zaostanka za Portugalcem in 29 sekund za Valižanom je izhodišče zasavskega orla pred tremi ključnimi težkimi etapami v četrtek, petek in soboto.
"V prihodnjih dveh težkih etapah so zaključni klanci strmejši od tega na Monte Bondone, seveda tudi na kronometru na Višarje. Načeloma bi to moralo ustrezati Primožu. Samo upamo, da bo tak, kot je treba. Klanci, kot je Bondone, ki ima naklon okoli 10 odstotkov, vendar vmes precej ravnine, na vrhu planota, skoraj ravnina, so specifični. Takšni klanci gredo 'dizlom', kot sta Almeida in in Thomas, zelo dobro. Kaj bo, ko bodo zadeve bolj navkreber, bomo videli," je Hvastija optimističen pred odločilnimi tremi dnevi v gorah.
Iskanje pojasnila za slab dan
Ali dolge etape z več zahtevnimi vzponi prinašajo na tritedenskih dirkah največ težav za Rogliča? "Primož je, kakor koli vzamemo, zmagal na treh Vueltah – Vuelta je drugačna dirka, na kateri se predvsem dirka na zadnji klanec. Na Giru, ko pridejo prave dolomitske ali pa alpske etape, je vse skupaj precej bolj zapleteno," sogovornik pokaže na veliko razliko v naravi Grand Tourov.
Na drugi strani se pojavlja vprašanje, ali je kapetan Jumba Visme plačal ceno v težki etapi, ki je prišla takoj po drugem prostem dnevu.
"Ravno na to računam, da je Primož premalo treniral in preveč saniral poškodbe ali pa si je želel čim bolj spočiti. Vsak mora vedeti, kaj mu ustreza, kar dobiš šele z izkušnjami. Če na dan odmora ne narediš pravilnega treninga, pravilne regeneracije, se ne razpelješ in opraviš konkretno globljo masažo ... Potem je lahko, če sledi težek dan, kot je bil tokrat, tudi to razlog, da ni bilo vse po željah."
Čakanje na Višarje preveč tvegano
Po razpletu etape na Monte Bondoneju sta se med del slovenskih strastnih navijačev prikradla malodušje in bojazen, da se Giro 2023 ne bo razpletel po slovenskih željah. Ali Martin Hvastija še verjame, da bo Roglič zmagal?
"Še. Sam ne stavim, a verjamem, da se bo pobral. Ne sme čakati na Višarje, ker je to preveliko tveganje, da bi tam reševal zaostanek. Ni nobene dileme, v četrtek in petek bo moral napadati, sicer se lahko zadeve tudi še pošteno obrnejo," je prepričan športni direktor Kolesarske zveze Slovenije in strokovni komentator TV Slovenije.
O čem smo se še pogovarjali?
Vabljeni k poslušanju celotnega pogovora, v katerem smo govorili še o naslednjih temah:
− Andrej Šifrer kot tanka rdeča nit epizode,
− ko se kadi iz ust, veš, da je res slabo vreme,
− Rohan Dennis kot premočen narekovalec tempa,
− o razliki vožnje v trebuhu glavnine in v ospredju,
− UAE Emirates kot močna ekipa, ki izkoristi priložnost,
− pogled v tri ključne zaporedne etape,
− Višarje kot velika neznanka, ki je še strmejša,
− zanimivosti o številki 108.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje